Takole so avtomobili prihajali pred Hotel Bohinj.

Bohinj gostil avtomobile

Zimska različica relija OneLife Rally se je s karavano dvaindvajsetih športnih vozil prejšnji teden oglasila v Bohinju. Pravzaprav je bil Bohinj start tridnevnega popotovanja. Druga postojanka je bilo Gardsko jezero in končni cilj Livigno. Reli je Bohinj obiskal prvič, udeležence in njihove jeklene ljubljenčke na štirih kolesih pa je gostil Hotel Bohinj. Avtomobile so obiskovalci lahko od blizu spoznali na parkirišču hotela.

Zgodba z naslovom OneLife Rally je bila prvotno zgodba o dogodku za ljubitelje super avtomobilov, ki je hitro prerasla doživetje in postala pravo gibanje na Balkanu. Skupnost šteje dvesto članov iz več kot 15 držav, na spletu so letos pritegnili več kot 25 milijonov sledilcev, poletni dogodek pa je spremljalo okoli sto tisoč ljudi.

Tokratnega relija, ki je trajal tri dni in se je zaključil v italijanskem Livignu, so se udeležili poslovneži iz desetih držav, ki jih povezuje vizija novega Balkana, dogajanje pa so spremljali tudi svetovno znani vplivneži. Med njimi recimo Silviu Zaharia - Zedsly, eden najbogatejših vplivnežev na spletnem omrežju Instagram. »OneLife Rally ni samo dogodek avtomobilskih navdušencev, gre za enega najpristnejših druženj, ki sem se jih kadarkoli udeležil. Zahvaljujoč organizatorjem sem prvič obiskal tudi Slovenijo – čudovita država,« je poudaril Zedsly, sicer direktor podjetja Z-Performance, ki se ukvarja z distribucijo avtomobilskih pnevmatik iz Romunije. Mediji njegovo neto vrednost (plača, avtomobili Lamborghini Huracan, Mercedes AMG C63s ED1 in BMW X5 M, prihodki iz socialnih omrežij itd.) ocenjujejo na 56 milijonov dolarjev.

O začetkih OneLife Rallyja pa smo se pogovarjali s Primorcem, Nikom Papičem, njegovim soustanoviteljem.

Začetki segajo v leto 2017. Pravi, da je bil prvotni namen povezovanje Balkana, avtomobil pa je le predmet povezovanja, saj kakorkoli obrneš – ne glede na to, od kod so, kaj so – imajo vsi moški radi avtomobile, meni Papič. Njegovo področje dela je organizacija dogodkov in turizem, in omenjeni reli je bil le ena od idej, ki se mu je zdela zanimiva predvsem s stališča, da bi lahko v Slovenijo pripeljal ljudi, goste z neko dodano vrednostjo.

V Bohinju je bil tokrat start zimske različice relija. Prisotni športni avtomobili so bili različnih znamk in vrednosti, a z bolj zimskim značajem, razloži Papič. Nadaljuje, da je zimski dogodek tudi manj obsežen kot poletni. »Gre v bistvu za drugačen stil dogodka. Več je prostora za pogovor in povezovanje. Poletni je bolj osredotočen na samo doživetje in vedno se začne v velikem mestu. Gosti se menjajo. Zimski dogodek je pravzaprav namenjen ravno novim gostom, ki razmišljajo, bi se udeležili poletnega relija. Tako vidijo, ali jim dogodek ustreza. Traja tri dni, medtem ko poletni OneLife Rally traja en teden in je napornejši, ker je tudi več kilometrov.« Letos je imel poletni start v Istanbulu in se je zaključil v Pragi. Lani pa so startali s Straduna v Dubrovniku, kar se ne zgodi ravno pogosto, pravi Papič, in je to zgodba, ki jim bo ostala v spominu za vse življenje.

OneLife Rallyja se lahko udeleži prav vsak s športnim avtom. Je pa res, da imata obe različici pristopnine: poletna deset tisoč evrov, zimska tri tisoč, vendar je po Papičevem mnenju to le številka in ne igra bistvene vloge. Pomembno je, da se ljudje, ki se ga udeležijo, družijo, vidijo nove lokacije, nekaj doživijo in ta doživetja nosijo s seboj nazaj domov, pojasni, kar potem na dolgi rok pripelje nove goste. In ker so udeleženci relija ljudje različnih profilov, ki so uspešni na svojem področju, tudi investitorji, lahko to v prihodnosti pomeni na primer tudi kakšno dobro investicijo v lokalno skupnost.

Udeleženci in organizatorji relija na ta način svetu sporočajo, da dober avto in uspešen posameznik ne potrebujeta negativnega predznaka. Da je čas, da začnemo ceniti uspešne ljudi, meni tudi Papič. Prizna, da ko se je ideja začela realizirati, si ni predstavljal, da bo tako uspešna. Jasno je tudi sporočilo, da gre za res poseben dogodek, kjer avtomobilov ne ograjujejo od ljudi in so njihovi lastniki dostopni, ter da ne marajo snobizma. »Nasmeh in dobra volja povsod pomagata premikati stvari naprej. In to je tisto, kar je treba spremeniti. Sploh v današnjih časih, ko je ogromno negativnega. Zdi se mi, da so te stvari in svetle točke, ki prinašajo dobro energijo, zelo pomembne.« Zavedajo pa se, da prepoznavnost prinaša tudi odgovornost, zato ima reli tudi dobrodelno noto: podpirajo organizacije, ki pomagajo otrokom. »Naše vodilo je, da so otroci edini, ki si sami ne morejo pomagati,« še omeni Nik Papič.

V Slovenijo se OneLife Rally vrača 7. decembra z veliko humanitarno akcijo OneLife Rally X-mas Run. Obiskali in obdarili bodo otroke rejniških domov in sirotišnic, v Ljubljani pa razveselili otroke Mladinskega doma Malči Beličeve.