Predlog (vizualizacija) parkirišča v Kranjski Gori z ureditvijo površin za pešce in kolesarje / Foto: vizualizacija PNZ

V pripravo vključili tudi javnost

Občina Kranjska Gora je k pripravi Celostne prometne strategije pristopila pred slabim letom dni s soglasjem občinskih svetnikov, ki so ta strateški dokument z ukrepi spodbujanja trajnostne mobilnosti tudi sprejeli na nedavni seji. Besedo pri tem je imela tudi javnost.

Celostno načrtovanje prometa oziroma spodbujanje k hoji, kolesarjenju in uporabi javnega potniškega prometa je za občino pomembno, saj bo prispevalo k zmanjševanju negativnih vplivov prometa, nižjim emisijam toplogrednih plinov in manjši porabi energije ter omogočalo uspešnejši razvoj občine. Kot pravijo na občini, gre za strateško pomemben dokument, ki opozarja na največje težave, razkriva izzive in predlaga dobre rešitve.

Kranjska Gora – S trendom rasti dnevnih obiskovalcev in popotnikov v zadnjih letih, izgradnji številnih stanovanjskih objektov in počitniških hiš je posledično prišlo do povečanja obremenjenosti infrastrukture in dodatnih pritiskov na naravo, zato je potreba po sistemski ureditvi postala nuja. V času do sprejetja Celostne prometne strategije (CPS) Občine Kranjska Gora so bile izvedene številne aktivnosti, zlasti vključevanje javnosti v postopek njene priprave predstavlja novost pri načrtovanju. Za uspešnost trajnostnih ukrepov CPS je pomembno, da jih prebivalci in drugi deležniki sooblikujejo in sprejmejo za svoje. Izdelavo CPS je občina zaupala podjetju PNZ svetovanje, projektiranje. Opravili so analizo stanja, preučili predloge in potrebe obiskovalcev in aktivno vključili lokalno prebivalstvo, ki je v anketi in na javni razpravi lahko podalo svoja mnenja in opažanja. Katja Miklič iz podjetja PNZ je povedala, da če smo se prej tradicionalno ukvarjali s pretočnostjo, hitrostjo motornega prometa, se danes z dostopnostjo in kakovostjo bivanja, osredotočeno na človeka. »CPS ni magična palica, ki bo rešila vse težave, niti ni antiavtomobilska propaganda, a upošteva še vse druge deležnike in uporabnike,« je pojasnila Mikličeva.

Predvideli so ključne strateške cilje, ki vključujejo dostopnost in izboljšanje varnosti v prometu za prebivalce in obiskovalce, še zlasti pa za tiste z omejeno mobilnostjo (mladostnike, starejše, gibalno ovirane) in najranljivejše udeležence v prometu (pešce, kolesarje, med njimi otroke in starostnike). Med cilji je izboljšanje življenjskega prostora in zmanjšanje negativnih vplivov na zdravje z bolj zdravimi potovalnimi navadami, ki povečujejo fizično aktivnost ter zmanjšujejo hrup in izpuste onesnaževalcev zraka. Med cilji je uravnoteženo prometno načrtovanje pa tudi spodbujanje trajnostnega turizma na način, ki povečuje privlačnost občine z dobro dostopnostjo turističnih destinacij, hkrati pa ne predstavlja dodatnih negativnih vplivov prometa na okolje.

Konkretni ukrepi so zajeti v CPS, ocenjeni časovno in stroškovno. Narejenih je nekaj vizualizacij kot predlogov možne ureditve. CPS predstavlja tudi osnovo za črpanje sofinanciranih sredstev EU za projekte, ki spodbujajo trajnostno mobilnost do leta 2023. Župan Janez Hrovat je povedal, da je dokument korektno pripravljen, a da gre za »živo stvar«, da je dosti všečnih idej, mogoče kakšna nerealna, in da bodo CPS čez leta po potrebi tudi prilagajali. Občinski svetnik Jože Dovžan je v razpravi opozoril na poleti prometno zelo obremenjeno Radovno, dolini Kot in Krma (tudi dolino Vrata, ki pa se s projektom umirjanja prometa že rešuje), in apeliral, da se to uredi v sodelovanju s TNP. Kot je pojasnil župan Hrovat, se teh problemov zavedajo in jih rešujejo.

Občina Kranjska Gora sicer že ima nekaj lastnih strateških dokumentov, ki v ospredje postavljajo trajnostno mobilnost za boljšo kakovost življenja, vendar je bil potreben še celovitejši pristop.