Na tokratni prireditvi so skupaj 14 ponudnikom podelili 38 novih certifikatov za skupaj 69 izdelkov in jedi, od tega za devet rokodelskih izdelkov, 56 prehranskih in živilskih izdelkov ter štiri jedi in pijače, postrežene na gostinski način.

Podelili nove certifikate

Turizem Bled je prejšnji teden podeli 38 novih certifikatov kolektivne blagovne znamke Blejski lokalni izbor. Prejelo jih je 14 ponudnikov za skupaj skoraj sedemdeset izdelkov in jedi.

Na območju Skupnosti Julijske Alpe so na tem področju aktivni na Bledu z Blejskim lokalnim izborom, v Bohinju z znamko Bohinjsko, na severnem Primorskem z znamko Iz doline Soče pa tudi v Kranjski Gori in Žirovnici; vsebinsko v ta okvir sodi tudi kolektivna blagovna znamka Radol'ca.

Bled – Kot je povedala avtorica modela Izvorno slovensko dr. Tanja Lešnik Štuhec, vertikalni potek znamčenja kolektivnih blagovnih znamk poteka po vsej Sloveniji. Na območju Skupnosti Julijske Alpe trenutno potekajo aktivnosti v šestih destinacijah – na Bledu z Blejskim lokalnim izborom, v Bohinju z znamko Bohinjsko, na severnem Primorskem z znamko Iz doline Soče, v Kranjski Gori, Žirovnici in Brdih, vsebinsko pa je v ta okvir mogoče uvrstiti tudi kolektivno blagovno znamko Radol'ca. Napovedala je še, da bodo Julijske Alpe do leta 2025 prepoznane kot destinacija za unikatna butična gastronomska doživetja na območju Triglavskega narodnega parka.

Pri tem je poudarila, da so kot cilji blejskega turizma opredeljeni prav mreženje ponudnikov, vzpostavljanje verige lokalnih certificiranih ponudnikov, verige odkupa izdelkov, certificirana gostinska ponudba, zelenjavni, sadni in zeliščni vrtovi pa tudi tako imenovano zero waste poslovanje, povezovanje med gostinci ter povezovanje gostincev s ponudniki turističnih storitev, vzpostavitev kulinarične transverzale in veriga prodajnih mest, osrednja točka pa je vzpostavitev Centra za kakovost Turizem Bled.

»Blejski lokalni izbor ponuja obilo zgodb in prav vse prihajajo z Bleda in okolice,« je poudarila Maja Pančur, vodja projekta na Turizmu Bled. »Veseli nas, da znamka postopoma pridobiva pomen, da spodbuja mreženje med ponudniki in predvsem da spodbuja lokalne prebivalce, da ustvarjajo avtentične zgodbe in visokokakovostne proizvode.«

Na tokratni prireditvi so skupaj 14 ponudnikom podelili 69 novih certifikatov, od tega za devet rokodelskih izdelkov, 56 prehranskih in živilskih izdelkov ter štiri jedi in pijače, postrežene na gostinski način.

Razvoj znamke Blejski lokalni izbor se je začel v letu 2017 na pobudo Kmetijsko gozdarske zadruge Bled, in sicer z namenom, da bi trgu ponudili proizvod iz lokalnega kravjega mleka. Zanimanje so nato izkazali še nekateri drugi ponudniki in proizvajalci lokalnih prehranskih izdelkov, ki so se prvič predstavili na pravljični promenadi decembra 2019. V naslednjem letu so že začeli s sistematičnim in celovitim pristopom ter uvedbo certificiranja. V prvem ocenjevanju v letih 2019 in 2020 je 24 ponudnikov dobilo certifikate za 62 izdelkov in jedi.