Eden od ambasadorjev kampanje je tudi Gorenjec Sašo Dudić (na sliki v sredini). / Foto: zajem zaslona

Nisi okej? Povej naprej.

Ambasador kampanje, s katero skušajo spodbuditi posameznike s težavami v duševnem zdravju, naj poiščejo pomoč, je tudi Gorenjec Sašo Dudić.

S kampanjo želijo doseči, da bi vsak od nas pripomogel k izgradnji družbe, ki ne stigmatizira, temveč ustvarja posamezniku zavetje in podporo, ko se ta znajde v stiski.

Ljubljana – Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je začel prvo nacionalno kampanjo proti stigmatizaciji duševnega zdravja, ki poteka pod geslom Nisi okej? Povej naprej. Cilj kampanje je zmanjšati stigmatizacijo težav v duševnem zdravju in spodbuditi ljudi k iskanju strokovne pomoči. Kampanjo so usmerili predvsem v mlade, saj so trenutne razmere še posebej negativno vplivale na njihov vsakdan in posledično tudi na njihovo duševno zdravje.

Eden od dveh ambasadorjev kampanje je tudi Gorenjec Sašo Dudić iz Žirovnice, tetovator, igralec v Gledališču Toneta Čufarja Jesenice, glasbenik, gorski reševalec, ki ima tudi sam izkušnjo težav v duševnem zdravju.

Kot je iskreno povedal na uvodnem dogodku kampanje v Ljubljani, so se njegove težave začele v mladosti, ko je imel najprej težave s preveliko telesno težo, kar pa je kasneje vodilo v anoreksijo. To je vplivalo na njegovo samopodobo in samozavest, težave pa so se kopičile, in ker jih nikoli ni predelal na ustrezen način – kljub pomoči psihologov in psihiatrov, pri katerih pa ni nikoli našel prave rešitve –, je z njimi vstopil tudi v odraslost. Težave so se zdaj kazale drugače, čutil je nenehno potrebo, da se mora dokazovati, kar ga je pripeljalo do izčrpanosti, vse skupaj pa se je odrazilo tudi na fizičnem zdravju. Pomoč je najprej poiskal pri zdravnikih, po operaciji pa je začel obiskovati psihoterapijo, v kateri se je končno našel, in z njeno pomočjo je začel predelovati svoje stiske. Kot je opozoril, pri tem ne gre samo za to, da posamezniku nudimo pomoč; pomembno je, da je pomoč prava. Ob tem je tudi poudaril, da je o duševnih težavah treba govoriti in premagovati stigmo, ki jih spremlja. Tudi zato se je odločil, da bo sprejel vlogo ambasadorja kampanje.

"A dokler ne bodo ljudje s težavami v duševnem zdravju v družbi obravnavani enako, kot če imajo zlomljeno roko, v družbi na tem področju ne bo napredka," je dejal. Ob tem pa je poudaril tudi veliko vlogo, ki jo pri zdravljenju igrajo posameznikovi bližnji.

Drugi ambasador kampanje je Aljoša Bagola, oglaševalski kreativni direktor, ki se je soočil z izgorelostjo in o tem napisal tudi knjigo.