Kristina Stražišar s priznanjem naj prostovoljka / Foto: Tina Dokl

Prostovoljstvo jo izpolnjuje

»Prostovoljnega dela nikoli nisem dojemala kot delo. Delovala sem iz sebe, delo z ljudmi me izpolnjuje,« pravi nagrajena prostovoljka Kristina Stražišar z Jesenic. Že več let je aktivna v ljubljanskem Društvu Center za pomoč mladim.

Kristina Stražišar je 26-letna Jeseničanka, ki trenutno živi v Trzinu. Zadnja leta si življenja ne predstavlja brez prostovoljstva. Na predlog ljubljanskega Društva Center za pomoč mladim (CPM), kjer deluje že od leta 2016, ji je Mladinski svet Slovenije nedavno na Brdu pri Kranju podelil naziv naj prostovoljka v starostni skupini od 20 do 29 let. Kristina se je naziva nadvse razveselila, ob tem pa je poudarila, da je še veliko drugih zaslužnih prostovoljcev, ki se jih dotaknejo stiske drugih, so pripravljeni priskočiti na pomoč sočloveku, mu nameniti svoj čas, včasih pa tudi zgolj nasmeh, ki lahko nekomu polepša težke trenutke. Sama prostovoljnega dela ne dojema kot delo; kot je dejala, je vseskozi delovala iz sebe, ob tem pa jo delo z ljudmi, še zlasti z mladimi, izpolnjuje.

Prostovoljstvu se je začela bolj resno posvečati, ko se je v študentskih letih preselila v Ljubljano. Najprej je pomagala v zavodu Mladi zmaji, v okviru katerega je izvajala delavnice za otroke. »Ob tem sem začela ugotavljati, da moram tudi na sebi še veliko narediti in se naučiti, kako delati z drugimi. Mentorica me je usmerila na dvodnevni dogodek CPM-ja, šlo je za trening socialnih veščin. Bila sem navdušena, pristop se mi je zdel zanimiv in tako sem ostala,« se spominja.

V CPM-ju so bili že na začetku presenečeni nad Kristinino odprtostjo in velikim interesom za delo. Samoiniciativno se je vključevala v projekte in postajala vse bolj aktivna, z leti pa se je razvila v vodjo določenih programov in mladinsko delavko, ki je tudi mentorica novim prostovoljcem. Skupaj s še nekaterimi članicami društva se je lotila tudi pisanja priročnika z zbirko vaj za delo z mladimi. »Delo v CPM mi je všeč, sem oseba, ki se rada loteva novih izzivov, in vesela sem, da so mi dali to možnost,« je poudarila Kristina.

Že več let se osredotoča na oblikovanje in izvajanje delavnic in treningov socialnih veščin za mlade. V srednjih šolah izvaja delavnice na dijakom zanimive teme, npr. nenasilna komunikacija, zasvojenost, motnje prehranjevanja, samopodoba, sprejemanje drugačnosti … »Sodelujemo z več srednjimi šolami in odgovarjamo na potrebe, ki jih tam zaznavajo. Ne gre za predavanja, k dijakom pristopamo drugače, na izkustven način, ki jim je blizu, da ustvarimo varen prostor in da lahko na nas naslovijo svoje težave,« je pojasnila Kristina. Dijake spodbuja k raziskovanju težav, k aktivni usmerjenosti v rešitve in razmišljanju izven okvirov. Lani, ko zaradi koronavirusa delavnice v živo niso bile možne, je pomagala tudi pri selitvi programov na splet.

Znanje, pridobljeno v CPM, je Kristina znala uporabiti tudi na ostalih področjih življenja, med drugim je med študijem poglobljeno raziskovala delovanje društva. Kristina je namreč diplomirala iz sociologije in filozofije, sedaj pa nadaljuje magistrski študij sociologije in pedagogike. V CPM so poudarili, da je njej konstanten akademski vpogled v njihovo delo nepogrešljiv, njeno globoko zanimanje za delo z mladimi pa obogati marsikatero vsebino.

Kristina je ponosna tudi na vodenje podskupine na Tednu možganov v organizaciji Slovenskega društva za nevroznanost SiNAPSA, kjer je pridobljeno znanje društva pokazala pri načrtovanju in ustvarjanju projekta. »Z veseljem sem se vključila tudi v projekt Prijatelj Pomočnik, ki so ga letos uvedli na Pedagoški fakulteti. Nudila sem učno pomoč učencem, ki si niso mogli privoščiti plačljivih inštrukcij,« nam je zaupala sogovornica. Lani je opravila tudi Tečaj raziskovalnega pogovarjanja, ki je poglobil njeno znanje za delo z mladimi, udeležila se je seminarja Pozitivno vodenje razreda, seminarja Psihoanaliza novih simptomov, kjer je raziskovala nezavedno in psihoanalitični pogled na težave in delovanje posameznikov, ter usposabljanja Prepoznavanje, naslavljanje in preseganje medvrstniškega nasilja v šolskem okolju.