Meta Šolar ob seriji slik na razstavi, zadnji z naslovom Oltar nekemu božanstvu / Foto: Igor Kavčič

Odstiranje zastrtih podob

V Mali galeriji Likovnega društva Kranj je na ogled razstava likovnih del akademske slikarke Mete Šolar. Pomenljivi naslov Zastrto/odstrto je le prvi dober namig k ogledu razstave.

Kranj – Akademska slikarka Meta Šolar, ki živi in ustvarja v Radovljici, sodi v desetino likovnih umetnic in umetnikov, ki so se Likovnemu društvu Kranj pridružili v zadnjih letih in s svojim ustvarjalnim zagonom v eno od najbolj dejavnih 'likovnih družin' v okviru Združenja društev slovenskih likovnih umetnikov vnesli mladostniško svežino. Šolarjeva razstavlja po Sloveniji in v tujini, na primer v Londonu, na Dunaju in v Tokiu – v iskanju umetniških izzivov je pred leti namreč potovala tudi na Japonsko, leta 2016 pa je gostovala v umetniški rezidenci v Cite Internationale des Arts v Parizu.

V svoji likovni govorici se posveča figuraliki, ob čemer jo navdihujejo širna polja sodobne kulture in vprašanja, povezana z identiteto v digitalni dobi. Tudi na tokratni razstavi so na ogled dela, pri katerih je v središče svojega ustvarjanja postavila človeško figuro, natančneje žensko. »Te nastopajo v vlogi pripovedovalke zgodbe, ki jo slika umetnica in se pred gledalcem odpira postopoma, tako kot Šolarjeva razvija likovno delo – umešča in oddaja različne elemente,« je k razstavi povedala umetnostna zgodovinarka Ana Debeljak; da pri likovnem ustvarjanju Slikarko prvotno zanima likovno, postopno gradi kompozicijo in premišljeno dodaja vzorce. Dela so naslikana v živahnih barvnih odtenkih, ki delujejo toplo in pomirjujoče.

Ogledujemo si platna večjih formatov, na katerih figure izstopajo kljub izrazitemu ozadju. Obraze na primer praviloma prekrivajo različni vzorci, vijuge, koncentrični krogi, pogosto so to cvetlice ... Te so na neki način tudi odraz slikarkinega občudovanja aktualne japonske umetnosti in vpliva te na njena likovna razmišljanja. Hkrati pa Šolarjeva z zakrivanjem obrazov in teles nekako izraža nestrinjanje z novodobno obsedenostjo z zunanjostjo. Z željo po nekem lepotnem idealu ženska lahko izniči svojo osebnost, zato jo zanima, kaj potem sploh ostane od podobe. »Več kot obraz – lahko bi rekli, da ga vsak človek dobi od staršev – o človeku pove vse ostalo: lasje, njegovi gibi, obleka konec koncev,« svoja razmišljanja ob njenih slikah odstira Meta Šolar in dodaja: »Zanimalo me je, kako bi figura delovala, če bi bila brez obraza, pa sem se nekoliko poigrala s tem. Ko sem včasih slikala obraz ali dele obraza, se je takoj začelo pojavljati vprašanje, kdo je oseba na sliki. Podoba brez obraza sliko nekako zapira, hkrati pa ob tem figura dobi veliko več pomenov, kot bi jih imela z nekim – mogoče celo prepoznavnim – obrazom.«

Dela, ki jih predstavlja, so večinoma nastala v lanskem in letošnjem letu, torej nekatera tudi pod posrednim vplivom tako imenovane nove realnosti. Tak je recimo triptih akrilov na platnu malega formata z naslovom Hear, see, speak no evil. Ali pa šest uporabljenih zaščitnih mask, na katere je naslikala usta v različnih čustvenih položajih.

Meta Šolar z zanimivim pristopom k likovnemu ustvarjanju vsekakor velja za eno prepoznavnejših umetnic mlajše generacije v kranjskem društvu. Razstavni termin njene tokratne razstave je dolg le ducat dni, do konca tega tedna.