V torek bo v Radovljiški graščini s sporedom instrumentalne glasbe, ki so jo v začetku 17. stoletja poznali na škofovskem dvoru v Ljubljani, nastopil Ansambel Musica cubicularis. Član ansambla je tudi Domen Marinčič, zadnjih petnajst let umetniški vodja Festivala Radovljica. / Foto: Festival Radovljica

Začenja se letošnji Festival Radovljica

S koncertom beneške glasbe se drevi v cerkvi sv. Petra začenja letošnji Festival Radovljica. Na treh prizoriščih se bo zvrstilo deset raznolikih koncertnih sporedov, ki jih bo izvedlo skupaj petdeset vrhunskih izvajalcev, od svetovno znanih ansamblov do mladih glasbenikov. Že v nedeljo bo tradicionalno gostovanje v Velesovem.

Festa Veneziana ali Beneški praznik nosi naslov letošnji uvodni koncert že 39. Festivala Radovljica, na katerem se bo med 6. in 22. avgustom zvrstilo deset sporedov z repertoarjem glasbe iz obdobja vse od 9. do 19. stoletja. Na treh koncertnih prizoriščih – v Baročni dvorani Radovljiške graščine, v cerkvi sv. Petra v Radovljici in že to nedeljo v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem – bo nastopilo skupaj skoraj petdeset umetnikov iz 14 držav. Med njimi so svetovno znani glasbeniki in ansambli pa tudi mladi glasbeniki iz Slovenije in tujine.

Spored festivala, ki ga organizira Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica, že 15. leto zapored oblikuje umetniški vodja Domen Marinčič.

Otvoritveni koncert z znanim ansamblom Sonatori de la Gioiosa Marca iz Trevisa, ki bo danes zvečer v cerkvi sv. Petra v Radovljici, je posvečen beneški glasbi 17. in 18. stoletja za godala. Ansambel se od ustanovitve pred skoraj štirimi desetletji posveča predvsem beneški baročni glasbi. Nastopajo na festivalih po vsem svetu, prejeli so vrsto mednarodnih nagrad, na Festivalu Radovljica pa so gostovali že v letih 1998 in 2007.

Koncert se začenja s skladbami skladatelja Tarquinia Merule, ki so nastale v prvi polovici 17. stoletja v Benetkah, nadaljuje z deli Ferra in Marinija, slednji velja za enega prvih violinskih virtuozov v zgodovini glasbe, ter v drugem delu s simfonijo Antonia Caldara in koncertom v sredi 18. stoletja najbolj priljubljenega opernega skladatelja v Evropi Baldassara Galuppija. Prvi festivalski koncert se bo zaključil z Vivaldijevim Koncertom v g-molu za godala.

Festival se nato že v nedeljo seli v Velesovo, kjer bo na orglah cerkve Marijinega oznanjenja nastopil bruseljski orglavec Bart Jacobs. Z baročnim orkestrom Les Muffatti bo izvajal lastne rekonstrukcije Bachovih koncertov za orgle in godala.

Sicer pa bo kar pet letošnjih festivalskih večerov povezanih s Slovenijo: tako se nadaljuje Cikel glasbe za ljubljanskega škofa Tomaža Hrena, ki poteka že od leta 2017 in ga bo letos nadaljeval ansambel viol da gamba Musica cubicularis z instrumentalno glasbo zgodnjega 17. stoletja, ki so jo v Hrenovem času hranili v arhivu ljubljanske stolnice. V Radovljico se vrača tudi lutnjar Bor Zuljan s sporedom glasbe največjega lutnjarja vseh časov Johna Dowlanda.

Med posebno zanimivimi bosta zagotovo večer baročne glasbe v hebrejščini z vokalnim ansamblom Profeti della Quinta in nastop tria armenskih in ruskih glasbenikov, ki bo prvič v sodobnem času izvajal samospeve in glasbo za klavir štiriročno Eduarda de Lannoyja.

Predzadnji koncert festivala bo posvečen kvartetom Georga Philippa Telemanna in njegovih francoskih sodobnikov, na sklepnem koncertu bodo zazvenele apokaliptične pesmi iz nemških samostanov iz obdobja od 9. do 11. stoletja v izvedbi vodilnega ansambla za srednjeveško glasbo Sequentia, ki ga vodi Benjamin Bagby in v katerem sodeluje tudi slovenska pevka Jasmina Črnčič.

V sklopu festivala bo potekal tudi tečaj za kljunasto flavto z Matejo Bajt. Na vse koncerte vozi brezplačni avtobus iz Ljubljane in Kranja, v Velesovo pa tudi iz Radovljice.