Tabla z opozorilom na luknjasto cesto / Foto: Bralec

Varnost na cesti po dolini Kokre

Na cesti Preddvor–Jezersko so se pred kratkim pojavile nove oznake, ki (predvsem) motoriste opozarjajo na nevarnost lukenj na cesti.

Bralec pa je pohvalil nove stebričke ob cesti. Na DRSI pojasnjujejo, da gre za pasivno varne stebričke, nameščene za izboljšanje vodenja voznikov skozi manj pregledne ovinke. Temu so namenjeni beli. Rumeni so za označevanje slabše zaznavnih priključkov na cesto. Postavljajo pa tudi sive blažilce trka ob odbojnih ograjah.

Kokra – Pred časom nas je bralec opozoril na dve novosti na regionalni cesti v dolini Kokre, na nove plastične količke, ki zaznamujejo cestišče, in na table, ki ob cesti opozarjajo na luknje in pred njimi svarijo motoriste. Bralec je kritičen, češ najlažje je postaviti opozorilno tablo in nič narediti za sanacijo vozišča, kjer udarne jame zgolj »zaflikajo« z nekaj lopatami asfalta. Zaradi luknjaste ceste niso ogroženi le motoristi, temveč tudi kolesarji. Cesta je že sicer nevarna, ker se s pobočja ob njej pogosto prikotali kamenje, previdnost mora biti večja tudi zaradi živali.

Na Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI), ki upravlja cesto Kranj–Jezersko, smo naslovili vprašanje o novih tablah, ki kažejo na luknje na cesti: zakaj zgolj opozorilo, in ne tudi sanacija udarnih jam, ki so nevarne ne le za motoriste, temveč še bolj za kolesarje?

»Motoristi spadajo med bolj ogrožene udeležence v prometu, saj zasnova motornega kolesa ne omogoča vgradnje 'varnostne kletke', kakršne poznamo iz avtomobilov, zaradi česar so motoristi bolj izpostavljeni, ko pride do padca ali trka. Še vedno lahko za svojo varnost največ naredijo motoristi sami, v pomoč pa so jim lahko tudi ustrezne rešitve na cesti, kot so prometna signalizacija in oprema (pasivni varni stebrički, motoristične letve, blažilniki trka, table na fluorescentni podlagi, talna signalizacija …). Tabla s sliko motorista na fluorescentni podlagi, ki jo omenjate, opozarja poleg motoristov tudi druge udeležence v prometu na neravno vozišče. Fluorescentna podlaga prispeva k večji zaznavnosti voznika na nevarnost,« so nam odgovorili na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI).

»Kljub temu da je na tabli slika motorista, pa je le-ta namenjena vsem voznikom, da ustrezno prilagodijo hitrost in način vožnje poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladujejo vozilo oziroma da ga lahko ustavijo pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakujejo. Motoristi namreč zaradi specifike vozila bolj intenzivno zaznajo vsako morebitno neravnino ali odklon od standardnih tehničnih in drugih lastnosti ceste in zanje so tudi, kot že navedeno, ker vozilo nima varnostne kletke, morebitne posledice v primeru nepravočasne zaznave težje. Če povemo plastično – neravnine na pot osebnega vozila praviloma nimajo znatnega vpliva, za motorista pa pomenijo znatno spremembo, ki lahko v primeru spleta okoliščin pomeni tudi padec.«

Kdaj torej lahko pričakujemo obnovo ceste na delih, kjer so poškodbe največje? Takole pravijo: »Direkcija je v zadnjih dveh letih v sklopu rednega vzdrževanja izvedla preplastitve na več odsekih v dolžini dobrih dveh kilometrov in pol državne ceste od Preddvora poti Jezerskemu vrhu, na katerih so bile poškodbe največje. Načrtuje pa tudi obnova vozišča na cesti R1-210, odsek 1106 Spodnje Jezersko–Preddvor (pri naselju Kokra) od km 9,173 do km 9,880 v dolžini 707 metrov. Ocenjena vrednost obnovitvenih del je približno 790 tisoč evrov. Izvedba je predvidena v letu 2022.«