Direktor agencije za digitalni marketing Forward Matej Kalan je na primeru Kranjske Gore ponazoril, kako so se lotili digitalnega trženja v turizmu v zadnjih štirih letih in kje so se pojavile največje težave, s katerimi se soočajo danes. / Foto: Gorazd Kavčič

Izziv, kako pravilno usmeriti turistične tokove

Turizem Bled je za predstavnike blejskega turističnega gospodarstva organiziral letno srečanje, ki je potekalo pod sloganom Digitalizirani, inovativni, trajnostni, povezani.

Bled – Letošnje Srečanje blejskega turističnega gospodarstva v petek v Festivalni dvorani je v ospredje postavilo teme digitalizacije, inovativnosti in trajnostnega razvoja. Kot je povedala Maja Pančur iz Turizma Bled: »Ponudnike nastanitev in doživetij je treba spodbuditi k razvoju na tem področju, predvsem pa imeti vzvode, da bomo kot destinacija lahko ustrezali sodobnim trendom in nastopali na svetovnem trgu. Turizem Bled kot destinacijska spletna stran oziroma lokalna turistična organizacija pa mora povezovati vse deležnike.« V Turizmu Bled so se letos odločili za prenovo spletne strani, ki jo pričakujejo zgodaj jeseni in s katero so si zadali nove cilje in strategijo komuniciranja. Med glavnimi poudarki je aktivnejši pristop k predstavitvi doživetij na sami destinaciji, pri čemer se opirajo na nacionalno shemo petzvezdičnih doživetij, ki poudarja avtentičnost, trajnost in butičnost.

Ponudba nastanitev in doživetij z roko v roki

S predavanji in primeri dobre prakse so želeli spodbuditi udeležence k pridobivanju ustreznega znanja in jih navdihniti za nadaljnji razvoj. Prepoznavanje potreb gostov je predstavil Gregor Jamnik, direktor ljubljanskega Best Western Premier Hotela Slon. Bogdan Capuder, zunanji sodelavec v Garden Village Bled, je bil prepričljiv v sporočilu, kako pomembna je inovativnost v turizmu in zakaj zgolj ponudba nastanitve brez dodatnih storitev – na primer petzvezdičnih doživetij – ni (več) dovolj. Predstavljeni primeri dobrih praks so bili prvi slovenski glamping Gozdne vile v Campingu Bled, družinska zgodba s prenovo Vile Mile v apartmajsko hišo v naselju Grad na Bledu in Noč v hišici na drevesih, sredi gozda in z lastnimi vrtovi v Garden Village Bled.

Strategija: višja kakovost

Poglavitna želja in izziv pa je, kot je poudaril direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj, pravilno usmerjati turistične tokove: »V zadnjih letih smo priča rasti turizma na Bledu. Samo lani smo imeli več kot osemodstotno rast, imeli smo milijon sto tisoč nočitev, kar je res veliko. Vendar pa se moramo posvetiti predvsem višji kakovosti ponudbe, zato organiziramo takšna srečanja tudi s prikazom primerov dobrih praks; na eni strani za izboljšanje poslovanja in prihodek, predvsem pa zadovoljstvo gosta.« Udeleženci so bili hotelirji, sobodajalci, predstavniki penzionov, agencij, prevoznikov, ponudniki doživetij, snovalci produktov Izbrano z Bleda (Bled local selection) ...

Turizem in odpadki

A so tudi drugi vsakdanji izzivi, povezani s turizmom. Odpadki na primer, na kar je med drugim opozoril direktor Infrastrukture Bled Janez Resman. Povedal je, da so leta 2013 na Bledu imeli 4500 ton odpadkov, lani kar 6600 ton. Manj je sicer mešanih komunalnih odpadkov, narasle pa so količine embalaže, veliko je gradbenih odpadkov. »Turistična dejavnost proizvaja že več kot petdeset odstotkov vseh odpadkov skupaj, zato turizmu dodatno zaračunavamo nekatere storitve, brez tega ne gre. Ali pa da obremenimo občane, ki s turizmom nimajo nič?« Podjetnik in turistični vodnik Niko Rakovec želi, da se postavijo table, da na parkovnih površinah ni dovoljeno ležanje, kajti turisti tega brez opozoril ne morejo vedeti. Resman je na to odgovoril, da so table že postavili, da so imeli zato tudi že težave z inšpekcijo, a je zagotovil, da bodo table še stale. Je pa Rakovec pohvalil občino, da je v zadnjem letu in pol v proračunu našla nekaj več denarja za ocvetličenje. Udeleženka Mateja Reš je v predstavitvi svojega pogleda na (turistične) poslovne priložnosti poudarila še eno pomembno dimenzijo: povezovanje.