Ajda Tomazin ob lebdečem slapu unikatnih školjk

Ko se odprejo predali

Toliko različnih umetnosti ene avtorice na eni sami razstavi v ambientu enega in edinega Stolpa Škrlovec. Ajda Tomazin, ki prisega na interdisciplinarni pristop k ustvarjanju, predstavlja svoja umetniška dela zadnjih desetih let.

Kranj – Odprti predali je naslov pregledne razstave, na kateri interdisciplinarna umetniška dela, nastala v zadnjih desetih letih, predstavlja Kranjčanka Ajda Tomazin, magistra koreografije in performansa, diplomantka oblikovanja na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, vzporedno je študirala televizijsko in filmsko montažo, izpopolnjevala pa se je tudi v plesu.

Njenim različnim umetniškim znanjem sledi tudi naš pogled ob vstopu v prostran galerijski prostor Stolpa Škrlovec. Avtorica je namreč na razstavi v sobivanje umestila umetniške vsebine s področja ilustracije, instalacije, modnega oblikovanja, keramike, raziskovalnega performansa, fotografije in celo kalejdografije, kot poimenuje eksperimentalne fotografije, s katerimi je pred desetimi leti napolnila prvi ustvarjalni predal. »Prvo samostojno razstavo sem imela, ko sem sodelovala s koreografinjo Sašo Lončar v KD Qulenium. Od takrat je moj pogled na svet in umetnost ''kalejdoskopičen''. V kalejdoskopu se osnovna slika neštetokrat preslikava in dobimo nove nianse različnih pogledov. Tako se v ustvarjanju nisem omejevala in sem študirala toliko različnih umetniških področij. Pomembna je miselna širina, z njo prihajaš do novih idej in perspektiv, hkrati pa spoznavaš, da je umetnost interdisciplinarna. Pravzaprav gre za povezovanje na različnih področjih življenja. Interdisciplinarnost se lahko integrira in postane neki umetniški jezik,« pojasnjuje Ajda Tomazin.

Na razstavi se tako srečamo s serijo fotografij, ki jih avtorica poimenuje KulLaži. Gre za foto diptihe, intimne ali brezosebne, ki nam sporočajo nekaj, v kar verjamemo, a je pravzaprav laž. Ob unikatni keramiki v obliki visečih školjkic nas Tomazinova popelje do krhkih »čipkastih« posodic in kolekcije nakita ter na pogled krhkih oblačil v sredini prostora. Preseneti nas z delom Avdicija za producente, subverzivnim raziskovalnim performansom, ki izpostavlja identiteto umetnika na milost in nemilost producenta, tu pa je tudi interaktivna galerijska instalacija Mreža v nastajanju, ki so jo na odprtju oplemenitili plesalci iz KD Qulenium.

Kuratorka razstave Zala Orel ob tem zapiše: »Razstavo Odprti predali lahko beremo na (vsaj) dva načina. Vse razstavljene kose obravnavamo posamezno ali pa jo skupaj s projekti v živo doživljamo kot desetletni raziskovalni projekt. Vpogled v dragoceno znanje in izkušnje raziskovalke, producentke, mentorice in pedagoginje, ki se iz dela v delo razvija, skupaj prikazuje celoto – eno samo umetniško delo.« Kljub različnosti medijev, skozi katere se izraža Tomazinova, rdečo nit in prepoznavnost začutimo v neki skupni senzibilnosti. »V zadnjem času je moj ustvarjalni fokus osredotočen na plesne predstave. Ukvarjam se s tako imenovano družbeno koreografijo v tretjem življenjskem obdobju v projektu Jata izkušenih ptic, prav tako pa otrokom sodobni ples približujem s predstavo Od kapljice do oceana, ki si jo lahko ogledate v Stolpu Škrlovec, to soboto, 16. februarja, ob 11. uri.