Leon Ravnikar na zmagovalnem odru kitarskega tekmovanja na Dunaju / Foto: osebni arhiv
Leon Ravnikar na zmagovalnem odru kitarskega tekmovanja na Dunaju / Foto: osebni arhiv
Zmaga na kitarskem Dunaju
Mladi kitarist Leon Ravnikar iz Škofje Loke je konec avgusta na prestižnem 30. Mednarodnem tekmovanju FORUM Gitarre Wien 2025 prejel prvo nagrado. Njegov uspeh pomeni tudi prelomnico za slovensko kitarsko šolo, ki je v zadnjih desetletjih razvila prepoznaven ugled v mednarodnem prostoru.
Konec avgusta je na Dunaju potekal že 35. mednarodni kitarski festival FORUM Gitarre Wien, v okviru katerega je potekalo tudi 30. tekmovanje kitaristov in 28. tekmovanje mladih kitaristov. Gre za enega najuglednejših evropskih dogodkov, posvečenih klasični kitari, festival pa poleg tekmovanj združuje še mojstrske tečaje, koncerte, predavanja ter razstave glasbil in notnih izdaj in je hkrati stičišče vrhunskih izvajalcev in mladih talentov.
Tekmovanja kitaristov se je udeležil tudi Škofjeločan Leon Ravnikar, ki je svojo glasbeno pot začel na domači glasbeni šoli pod mentorstvom profesorja Denisa Kokalja, trenutno pa študira na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju. »Glede na to, da gre skoraj za moje 'domače' tekmovanje, sem se že dolgo želel preizkusiti na odru enega najzahtevnejših kitarskih tekmovanj na svetu,« je povedal Leon Ravnikar, ki je pripravam na tekmovanje posvetil tudi precejšnji del letošnjega poletja, kar se mu je na koncu obrestovalo, saj je z osvojitvijo prve nagrade dosegel izjemen osebni uspeh, hkrati pa tudi enega največjih dosežkov slovenskega kitarskega poustvarjanja sploh. Mladi glasbenik je žirijo očaral s svojo muzikalnostjo, tehnično popolnostjo in subtilnim občutkom za interpretacijo.
Tekmovalni sistem na FORUM Gitarre Wien je zasnovan iz treh stopenj, v katerih se udeleženci predstavijo z raznolikim programom v skupnem trajanju približno ene ure. Vsa dela morajo izvesti na pamet, slogovno prepričljivo in tehnično brezhibno. »V polfinalu sem se zavedal, da sem sposoben priti v finale, če pokažem, kar zmorem. To je bila moja velika želja. Uspeh je bil že preboj med pet finalistov. Vedeti moramo namreč, da je na glasbenih tekmovanjih veliko odločitev subjektivnih, nekaterim članom žirije bo tvoj 'stil' všeč, spet drugim ne, in če prideš na tekmovanje zgolj s ciljem zmage, si lahko prej ali slej razočaran,« poudarja mladi kitarist, ki je kljub temu verjel vase in v finale prišel z močnim programom, ki mu je ustrezal, hkrati pa je z njim imel tudi več možnosti za uspeh.
Kot je dejal, je pripravil uro čistega programa v treh nastopih, dolgih 10, 20 in 30 minut, pri čemer ni dovoljeno ponavljanje skladb skozi posamezne etape. »Strogih smernic, kar se tiče programa (obvezne skladbe ali glasbena obdobja), ni bilo. Pomembno je, da so skladbe karakterno raznolike, dovolj zahtevne, seveda pa so morale ustrezati tudi meni, da sem lahko z njimi pokazal svoje znanje. Sam najraje igram skladbe iz obdobja romantike in pa 20. stoletja, ki so tokrat predstavljale večino mojega programa. Tako sem igral skladbe F. Tarrege, G. Regondija, J. Turina, A. Piazzolle …« o izboru skladb pojasnjuje Leon, ki je na odru poskušal čim bolj uživati, pozabiti na ves pritisk in ostati zbran ter ohraniti kontrolo nad prsti in izvedbo ter enostavno dati svoj maksimum.
Leon je doslej že zmagoval na številnih kitarskih tekmovanjih v Sloveniji in tujini, zato ima kar precej izkušenj s pripravo nanja. Običajno se res intenzivno pripravlja od dva do tri tedne pred tekmovanjem, odvisno od zahtevnosti programa in količine. »Pogosto se pripravljam s pomočjo različnih mentalnih vaj, ekstremno počasne vaje z metronomom za koordinacijo, kontrolo in spomin, velikokrat pa tudi preigram celoten program svojim staršem ali bratu, da dobim nek občutek svoje kondicije in nastopanja. Včasih vadim tudi po osem ur na dan, moram pa seveda paziti, da se ne 'prekurim', in si vzamem tudi čas za počitek.«
Uspeh na takem tekmovanju seveda pripomore k prepoznavnosti koncertnega kitarista, kar je, kot pravi Leon, za mladega glasbenika izjemnega pomena. »Prav tako k temu veliko pripomorejo vsi koncerti, ki sem jih dobil kot nagrado, in pa 'masterclassi', ki jih bom lahko kot profesor in zmagovalec tekmovanja nudil drugim kitaristom na različnih festivalih.«
Zmagovalec je namreč za nagrado prejel koncertno kitaro bolgarskega mojstra Rumena Tudorova ter obsežno koncertno turnejo z nastopi na desetih prizoriščih in festivalih po svetu – med drugim tudi na Asia Guitar Festivalu v Bangkoku na Tajskem.
»Nova kitara zveni super. V primerjavi z mojo je nekoliko glasnejša in bolj odzivna, čeprav mi je izjemno lep in topel ton moje kitare še zmeraj zelo pri srcu. Zagotovo jo bom preizkusil na kakšnem odru, odvisno od razpoloženja. Že večino svoje kariere igram sicer na kitaro slovenskega kitarskega izdelovalca Sama Šalija, ki sem jo zamenjal le enkrat za novejši model. Sem pa trenutno v lovu za novo kitaro kanadskega kitarskega izdelovalca, v katero sem se zagledal,« je o nagradi spregovoril odlični kitarist iz Škofje Loke, ki je letos zaključil diplomski študij (Bachelor degree) na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju v razredu slovenskega kitarista in skladatelja Nejca Kuharja iz instrumentalne pedagogike za kitaro in tako postal diplomirani pedagog/profesor kitare in se odločil študij nadaljevati z magistrskim študijem prav tako na Dunaju. Seveda sočasno ob študiju gradi tudi koncertno kariero klasičnega kitarista z aktivno udeležbo na festivalih in koncertih. »Izjemno rad koncertiram in delim svojo glasbo ter s tem razveseljujem ljudi, ker pa je seveda le od koncertov v svetu klasične kitare zelo težko živeti, bi v prihodnosti rad svoje znanje kot profesor prenašal tudi na mlajše generacije kitaristov,« je še povedal Leon Ravnikar.