Preventivna akcija za motoriste motorist motor SPV policija policist gasilec gasilci prometna nesreča reševalci reševalec rešilec intervencija poligon varna vožnja motor Preddvor / Foto: Tina Dokl

Gasilci, reševalci in policisti so izvedli prikaz ukrepanja ob prometni nesreči motorista. / Foto: Tina Dokl

Za varnejšo motoristično sezono

V nedeljo je Svet za preventivo in varnost v cestnem prometu Občine Preddvor v sodelovanju s policisti Postaje prometne policije Kranj prvič organiziral preventivno delavnico za motoriste.

Preddvor – Dogodek je združil teoretično znanje, ozaveščanje in praktično usposabljanje s ciljem celovite krepitve varnosti motoristov. Kot je dejal Miran Murnik, predsednik SPVCP Občine Preddvor, je motoristična sezona že v polnem teku. »Motoristi morajo pred vožnjo vedno poskrbeti, da je motor tehnično brezhiben, oprema ustrezna, oblačila svetla in zaščitna. Rokavice in motoristični škornji niso le dodatki, temveč nujni del varnosti. Priporočljivo je, da se udeležijo tečaja varne vožnje,« je opozoril.

Na posebej pripravljenem spretnostnem poligonu so udeleženci preizkušali ključne manevre za varno vožnjo motornega kolesa. Vadili so vožnjo v ovinek, izogibanje oviram, vožnjo po osmici in slalom. V sodelovanju s policisti, gasilci in reševalci je bila izvedena tudi realistična simulacija ukrepanja ob prometni nesreči z udeležbo motorista, ki je padel zaradi neprilagojene hitrosti – najpogostejšega vzroka motorističnih nesreč.

Murnik je ob tem poudaril, kako pomembno je najprej poskrbeti za varnost vseh udeležencev, zavarovati kraj nesreče in umakniti lastno vozilo, da ne pride do dodatne nesreče. »V primeru poškodovanega motorista je treba preveriti njegovo odzivnost, poklicati reševalce in jasno pojasniti okoliščine nesreče. Če oseba ne kaže znakov življenja, lahko očividci začnejo izvajati temeljne postopke oživljanja. V primeru, da nimamo ustreznega znanja, je bolje počakati strokovno pomoč, saj lahko neustrezno ukrepanje povzroči več škode kot koristi,« je pojasnil.

Motoristi so se na delavnici lahko seznanili tudi z drugimi dejavniki tveganja, kot so slabo ocenjevanje hitrosti motorista s strani drugih voznikov, izsiljevanje prednosti, premajhna varnostna razdalja, mokra ali spolzka cesta, pesek na vozišču, udarne jame in nizke temperature, ki vplivajo na oprijem pnevmatik. Murnik je še opomnil, da je število motoristov in z njim tudi število nesreč iz leta v leto večje. »Motoristična sezona običajno traja od konca marca do pozne jeseni, a so začetki še posebno nevarni zaradi hladnega asfalta,« je dejal in dodal, da so sredi maja razmere že ugodnejše, vendar naj previdnost in odgovornost ostaneta prisotni celotno sezono.