Če moški ne poslušajo zdravnikov, naj svoje otroke. / Foto: Arhiv Onkoman

Če moški ne poslušajo zdravnikov, naj vsaj svoje otroke. / Foto: arhiv društva OnkoMan

SMS fotru

Če moški že ne poslušajo zdravnikov, naj vsaj svoje otroke. Z izvirno kampanjo društvo OnkoMan spodbuja moške k preventivnim pregledom prostate.

Rak prostate je najpogostejša oblika raka pri moških in drugi najpogostejši vzrok smrti zaradi raka, a hkrati tudi eden tistih rakov, ki ga lahko ob zgodnjem odkritju v skoraj vseh primerih uspešno zdravimo. Kljub dejstvu, da v Sloveniji za rakom prostate zboli vsak četrti moški po petdesetem letu starosti, se številni pregledom še vedno izogibajo. V društvu OnkoMan na pomen preventive zato opominjajo z izvirno kampanjo SMS fotru, ki s pomočjo spletnega mesta www.smsfotru.si moške spodbuja, da prevzamejo odgovornost za svoje zdravje – tudi z osebnimi sporočili otrok, namenjenih očetom.

Predsednik društva Matej Pečovnik, ki se je tudi sam s težko boleznijo, Hodgkinovim limfomom, srečal že zelo mlad, pri komaj 25 letih, je pojasnil: »V mesecu novembru, ki je posvečen ozaveščanju o raku pri moških, društvo OnkoMan ponovno začenja čustveno in družbeno odgovorno kampanjo SMS fotru, s katero želimo spodbuditi moške k preventivnim pregledom za zgodnje odkrivanje raka prostate. Tokrat kampanjo zaznamuje močno sporočilo otrok, ki nagovarjajo svoje očete: »Fotr, pojdi k zdravniku – hočem, da si tu, ko bom odraščal.« Kampanja nas opominja, da zdravje ni le osebna odgovornost, temveč darilo našim najbližjim. Otroci v videih in sporočilih iskreno in neposredno opozarjajo na pomen preventive ter krepijo glavno misel letošnjega gibanja: Ustvarjajmo spomine – ne izgubljajmo prihodnosti.

Skoraj tri četrtine bolnikov zboli med 50. in 74. letom starosti, vendar se lahko rak začne razvijati že mnogo prej, celo dvajset let pred pojavom prvih simptomov. Čeprav je pogost pri starejših, zaradi boljšega testiranja (test PSA) vedno več primerov odkrijejo tudi pri mlajših moških. K preventivnim pregledom pozivajo tudi v društvu OnkoMan, še posebno posameznike, pri katerih je rak prostate v družini.

Kar osemdeset odstotkov moških med 50. in 75. letom se strinja s trditvijo, da gredo k zdravniku le, če so zares bolni. In ker moški pogosto ne poslušajo zdravnikov, bodo morda poslušali svoje otroke. V središču letošnje akcije sta Iztok in Domen Valič, oče in sin, ki sta se povabilu društva OnkoMan odzvala brez pomisleka. S skupnim nastopom v oglasih nagovarjata moške po vsej Sloveniji, naj se odzovejo – zaradi sebe in zaradi tistih, ki jih imajo radi. »Osebno poznam gospoda, ki so mu ravno s preventivnim pregledom zelo hitro odkrili raka na prostati. Čez nekaj tednov je šel na poseg in nekaj dni zatem je bil doma. Na svojo srečo si je zelo hitro in uspešno zagotovil lepšo in bolj zdravo starost in tudi zato sem z veseljem pristopil h kampanji,« je dejal Domen Valič.

Kampanji sta se pridružila tudi kajakaša Žiga Lin Hočevar in Simon Hočevar – oče in sin, ki še kako dobro vesta, da je za skupne zmage treba ostati zdrav.