Popravljanje tirov na železniški progi v bližini postaje Kranj. Stroj za brušenje tirov. / Foto: Grega Flajnik

Foto: Grega Flajnik

Slabo obveščanje, neusklajeno gradivo

Alpe Adria Green in Koalicija za trajnostno prometno politiko v svojih pripombah na načrt nadgradnje železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo očitata tudi neustrezno obveščanje javnosti.

Kranj – Konec avgusta se je iztekla javna obravnava predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo z okoljskim poročilom. Svoje pripombe sta v roku podali tudi okoljevarstvena organizacija Alpe Adria Green (AAG) z Jesenic in Koalicija za trajnostno prometno politiko, neformalno združenje organizacij in posameznikov pod koordinacijo nevladne organizacije Cipra Slovenija.

V AAG zahtevajo, naj ministrstvo za okolje, podnebje in energijo dosedanje aktivnosti z javno obravnavo ustavi, državni prostorski načrt pa naj ponovno javno objavi. Kot namreč navajajo, predlagatelj načrta ni ravnal v skladu z Aarhuško konvencijo, saj da ni obvestil javnosti, da gre za spremenjeno traso železniške proge, in ker je načrt objavil v času počitnic, ko je večji del neposredno prizadetih prebivalcev odsoten. Med drugim tudi predlagajo, da ponovno preučijo možnosti umestitve nove proge za mednarodni potniški in transportni (tovorni) promet po trasi ob avtocesti Ljubljana–Jesenice–državna meja z navezavo na Letališče Jožeta Pučnika. Obstoječi železniški tir Ljubljana–Kranj/Naklo naj se ohrani v isti trasi in nameni za potrebe primestne železnice, za lokalni potniški promet z izgradnjo dodatnih postajališč.

V Koaliciji za trajnostno prometno politiko pa poudarjajo prepozno vključevanje javnosti v proces načrtovanja, kar otežuje transparentnost in povzroča nepotrebne konflikte. Po njihovi oceni so cilji načrtovanja slabo opredeljeni, kar povzroča nejasnosti glede usmeritve in prioritet projekta, objavljena gradiva pa da so neusklajena med seboj. Kot opozarjajo, morajo nove postaje omogočati dober dostop, preproste prestope in živahno lokalno življenje, kar na številnih postajah v načrtu ni mogoče. V Koaliciji poudarjajo tudi nujnost uvedbe taktnega voznega reda in pospešenih lokalnih vlakov.