Na paketih so v večini primerov kot pošiljatelj navedena dostavna podjetja iz tujine, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Slika je simbolična. / Foto: Tina Dokl
Na paketih so v večini primerov kot pošiljatelj navedena dostavna podjetja iz tujine, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Slika je simbolična. / Foto: Tina Dokl
Prevare s paketi z odkupnino
Pošiljatelj oziroma prevarant, pogosto iz tujine, na naključne naslove pošilja pakete prek dostavnih služb, za njihov prevzem pa je treba plačati odkupnino.
Kranj – V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarjajo, da se potrošniki vse pogosteje srečujejo z novo obliko potrošniške prevare, pri kateri je posamezniku na dom dostavljen paket, ki ga ni naročil, za njegov prevzem pa mora plačati še odkupnino. »Vsebina prevzetega paketa je običajno brez vrednosti, potrošniki pa svojega denarja v večini primerov nikoli ne prejmejo nazaj,« svarijo.
Kako prevara deuje?
ZPS na spletni strani Vem več pojasnjuje, da pošiljatelj oziroma prevarant, pogosto iz tujine, na naključne naslove pošilja pakete prek dostavnih služb, za njihov prevzem pa je treba plačati odkupnino. Ko potrošniki pakete odprejo, pogosto opazijo, da gre za cenene izdelke brez vrednosti, kot so ponarejeni izdelki, poceni plastične igrače, včasih pa je dostavljena celo prazna škatla.
»Prevaranti ciljajo na to, da bo potrošnik mislil, da je na naročilo zgolj pozabil ali da je paket naročil kdo od družinskih članov, in bo preprosto plačal odkupnino. Toda to je tudi največja napaka, ki jo lahko stori, saj so podatki o pošiljatelju pogosto izmišljeni, zaradi česar ga je skoraj nemogoče izslediti,« opozarjajo.
Če vam dostavijo paket, ki ga niste naročili, ga ne prevzemajte, svetujejo v ZPS. »To je najpreprostejši način, da se izognete tej vrsti prevare. Dostavljavcu povejte, da paketa niste naročili in ga ne boste prevzeli.« Preverite lahko, ali je paket morda naročil kateri izmed družinskih članov. Če ga ni, obstaja velika verjetnost, da gre za prevaro.
Če pa ste paket že prevzeli in plačali, shranite vse podatke (naslov pošiljatelja, embalažo, vsebino) in prijavite primer policiji, vendar ne računajte preveč na to, da boste prejeli povrnjen denar. Če gre za slovensko podjetje, je sicer za obravnavo pristojen Tržni inšpektorat.
Največja težava je, da so na paketih v večini primerov kot pošiljatelj navedena dostavna podjetja iz tujine, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Sumljive spletne trgovine namreč blago dobavljajo preko več različnih prevoznih podjetij, da se sled, zaradi omejenih možnosti poizvedovanja v državah izven Slovenije in Evropske unije, nato izgubi, še pojasnjujejo v ZPS. Kot vnovič poudarjajo: »Najpomembnejše je torej, da nenaročenih paketov ne prevzamete in se tako izognete prevari in izgubi denarja.«