Vlaki na Bohinjski železniški progi, sploh kolesarski vagoni, so v času poletne sezone že zdaj prepolni, opozarjajo na Turizmu Bohinj. / Foto: Marjana Ahačič
Vlaki na Bohinjski železniški progi, sploh kolesarski vagoni, so v času poletne sezone že zdaj prepolni, opozarjajo na Turizmu Bohinj. / Foto: Marjana Ahačič
Posodobitev proge le po delih
Napovedana obsežna vlaganja v Bohinjsko železniško progo se bodo zamaknila. Ta mesec naj bi sicer stekla prva faza, ki pa obsega le posodobitev proge od Bleda do Nomenja.
Bohinjska Bistrica – Ob težko pričakovanem začetku nadgradnje Bohinjske železniške proge je Bohinjce negativno presenetila novica, da bodo za zdaj izvedena le dela na odsekih od Bleda do Nomenja, pri čemer tudi ne bo ureditve železniških postaj. Župan Bohinja Jože Sodja je povedal, da so jih z Direkcije RS za infrastrukturo obvestili, da so projekt razdelili v tri sklope in da bo za zdaj izveden le prvi. Kdaj bosta na vrsti drugi in tretji sklop, jim niso znali povedati. »Kot župan in občan sem razočaran, da ne bodo izpeljali tistega, kar so obljubili,« je dejal Sodja.
Na Direkciji RS za infrastrukturo so pojasnili, da je trenutno predvidena posodobitev odsekov Bled Jezero–Bohinjska Bela in Bohinjska Bela–Nomenj, to je približno 12 kilometrov železniške infrastrukture. Prenova vključuje zamenjavo spodnjega in zgornjega ustroja proge, sanacijo predorov Bled, Sedlo, Bela in Oberne, obnovo obstoječih mostov ter izvedbo novih in sanacijo obstoječih opornih zidov ter pilotnih sten. »Nadaljnja modernizacija preostalih odsekov Bohinjske proge ter prenova postaj in postajališč bosta odvisni predvsem od razpoložljivih finančnih sredstev,« so pojasnili na direkciji.
V okviru projekta nadgradnje železniške proge Jesenice–Sežana, kakor se uradno imenuje proga, je bila sicer v tem in prihodnjem letu načrtovana nadgradnja celotnega gorenjskega odseka Jesenice–Bohinjska Bistrica z nadgradnjo postajališč oziroma nakladališč Bohinjska Bistrica, Nomenj, Bohinjska Bela, Bled Jezero, Podhom, Vintgar in Kočna.
Razočaranje je izrazil tudi direktor Turizma Bohinj Klemen Langus. Spomnil je, da je Konzorcij za bohinjsko progo, ki povezuje občine, razvojne agencije in turistične destinacijske organizacije na trasi med Jesenicami in Sežano, že pred nekaj leti pripravil dokument, ki govori o razvoju te proge, ki nujno potrebuje infrastrukturna vlaganja.
Spomnil je še, da so vlaki na bohinjski progi v času poletne sezone že sedaj prepolni, posebej kolesarski vagoni in avtovlak, in izrazil upanje, da bo država prepoznala nujnost vlaganja v železniško infrastrukturo. To posebej velja tudi za bohinjsko progo, ki ima velik turistični potencial, je še poudaril Langus.