V zadnjem obdobju se je zgodilo več prometnih nesreč s smrtnim izidom, v katerih so bili udeleženi mopedisti in motoristi. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl
V zadnjem obdobju se je zgodilo več prometnih nesreč s smrtnim izidom, v katerih so bili udeleženi mopedisti in motoristi. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl
Motoristi letos še ranljivejši
Letošnja statistika prometnih nesreč z udeležbo motoristov je še posebno alarmantna. Do 16. julija je na slovenskih cestah življenje izgubilo že trinajst motoristov in dva mopedista. To je občutno več v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko je umrlo osem motoristov, in predlani, ko so zabeležili štiri smrtne žrtve med motoristi ter eno med vozniki mopedov.
Kranj – Med najpogostejšimi vzroki za nesreče motoristov so letos po podatkih policije neprilagojena hitrost, vožnja v napačno smer ter neupoštevanje pravil o prednosti, pri čemer je pogosto prisoten tudi alkohol. Na policiji prav tako opozarjajo, da neuporaba zaščitne čelade močno poveča tveganje za najhujše posledice v nesrečah. »Lepo vreme pogosto ustvari občutek lažne varnosti,« so poudarili na Agenciji za varnost prometa. Poletni meseci poleg gostejšega prometa prinašajo tudi višje temperature, ki dokazano povečajo tveganje za nesreče za od 12 do 20 odstotkov. K temu prispevajo še utrujenost, nezbranost in pogosta prisotnost alkohola pri voznikih v prometu.
Statistika razkriva skrb vzbujajoče dejstvo: kar polovico vseh prometnih nesreč z udeležbo motoristov v letošnjem letu so, kot navajajo na agenciji, povzročili motoristi sami. V šestih smrtnih nesrečah, kjer je življenje izgubil motorist, je bil povzročitelj nesreče prav on sam, enako pa velja tudi za oba letošnja smrtna primera med vozniki mopedov.
Med hudo telesno poškodovanimi motoristi je veliko primerov t. i. samoudeležbe, ko motorist zaradi prevelike hitrosti, neizkušenosti ali trenutka nepozornosti izgubi nadzor nad vozilom in pade ali trči brez udeležbe drugih. »To potrjuje opozorila strokovnjakov, da vozniki enoslednih vozil pogosto precenijo svoje sposobnosti in podcenjujejo nevarnosti na cesti,« so dejali na agenciji.
Vožnja pod vplivom alkohola ostaja ena največjih težav med motoristi. Letos je bil alkohol prisoten v približno sedmih odstotkih vseh prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi motoristi. Tragično posledico nepremišljene odločitve ponazarja tudi primer enega od umrlih motoristov, ki je vozil pod vplivom alkohola.
Alkohol zmanjšuje zbranost in podaljšuje reakcijski čas. »Zato je kombinacija motocikla in alkohola posebno tvegana; brez jasne presoje in hitrih refleksov motorist na cesti praktično nima možnosti, da bi se izognil nevarnosti,« so dodali.
Po navedbah agencije je bil eden od mopedistov, ki so se letos smrtno ponesrečili, brez zaščitne čelade. »Vsaka nesreča ima svojo zgodbo, a nekatere bi bilo mogoče preprečiti,« opozarjajo na agenciji. Motoriste zato pozivajo k dosledni uporabi predpisane motoristične zaščitne opreme, osredotočeni vožnji, prilagajanju hitrosti razmeram na cesti ter spoštovanju prometnih pravil. Posebej poudarjajo tudi nevarnost vožnje pod vplivom alkohola in drog.
Vsem udeležencem v prometu pa sporočajo: »Bodite strpni, vozite umirjeno in spoštujte udeležence cestnega prometa.« Z drugimi besedami: z motorjem na cesti ni prostora za nepremišljene napake – vsaka je lahko usodna.