Čeprav je kolesarska povezava uradno še zaprta, jo številni kolesarji že uporabljajo. / Foto: Nik Bertoncelj

Čeprav je kolesarska povezava uradno še zaprta, jo številni kolesarji že uporabljajo. / Foto: Nik Bertoncelj

Kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem ostaja zaprta

Kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem letos še ne bo odprta. Odsek od konca naselja Obrne do Bohinja ostaja zaprt zaradi gradbenih del na trasi, ki že leto dni mirujejo. Po koncu poletnih počitnic naj bi dela znova stekla, saj je Direkcija za vode nedavno izdala pozitivno mnenje k novi projektni rešitvi.

Obrne – Gradnja kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem, ki se je začela jeseni 2022, je v veliki meri že zaključena, a še vedno ni povsem dokončana. Neurejen ostaja približno 600 metrov dolg odsek tik ob železniški progi na odseku Obrne–Soteska. Kot so pojasnili na Direkciji za infrastrukturo, ki vodi investicijo, so med gradnjo ugotovili, da je železniški podporni zid na tem delu v slabem stanju, zato kolesarske povezave ni bilo mogoče izvesti v skladu z obstoječo projektno dokumentacijo in izdanim gradbenim dovoljenjem. »Posledično se je projektna rešitev spremenila, kar pomeni tudi spremembo gradbenega dovoljenja,« so dejali.

Izdala pozitivno mnenje

Po zadnjih informacijah so bila usklajevanja med Direkcijo za infrastrukturo in Direkcijo za vode uspešna, saj je slednja nedavno izdala pozitivno mnenje k novi projektni rešitvi, kar je bil pogoj za izdajo spremenjenega gradbenega dovoljenja.

Po besedah bohinjskega župana Jožeta Sodje, nova projekta rešitev predvideva gradnjo opornega zidu od reke Save navzgor do višine železniških tirov. »Država je pri tem naletela na težavo, saj ni pridobila soglasja vodne skupnosti. Po preučitvi vplivov zidu na reko Savo so strokovnjaki ugotovili, da bi se struga zožila in lahko povzročila dvig vode na nasprotni strani, kar bi ogrozilo cesto s poplavami,« je povedal.

Po zadnjih informacijah so bila usklajevanja med Direkcijo za infrastrukturo in Direkcijo za vode uspešna, saj je ta nedavno izdala pozitivno mnenje k novi projektni rešitvi, kar je bil pogoj za izdajo spremenjenega gradbenega dovoljenja, ki so ga prav tako pridobili. »Po pridobitvi pravnomočnega gradbenega dovoljenja bo izvajalec dela zaključil približno v osmih mesecih, kar je odvisno od vremenskih razmer oziroma vodostaja reke Save Bohinjke,« so pojasnili na infrastrukturni direkciji in dodali, da odsek skozi Sotesko letos še ne bo predan v uporabo. Gradnja opornega zidu bi sicer po napovedih župana lahko stekla po poletnih počitnicah.

Nameščajo zaščitne mreže

Na odseku kolesarske poti Soteska–Bohinjska Bistrica je izvajalec pogodbena dela zaključil. Izveden je bil komisijski pregled, kjer večjih pomanjkljivosti pri izvedbi pogodbenih del niso ugotovili. Trenutno potekajo postopki za pridobitev uporabnega dovoljenja. »Kolesarska pot tudi tu ostaja zaprta, saj se je med gradnjo izkazalo, da je treba pred odprtjem izvesti še zaščito pred padajočim kamenjem,« so poudarili na direkciji.

Izvajalec je dela začel na zemljiščih, na katerih se je direkciji z lastniki zemljišč uspelo dogovoriti za pravico graditi. »Z drugimi lastniki skušamo problem rešiti – kljub nerealnim zahtevam in pričakovanjem o visokih finančnih nadomestilih za uporabo zemljišč,« so sporočili z direkcije.

Bohinjski župan je medtem pojasnil, da so zaščitne mreže povsem nov projekt, prvotno jih ni bilo v načrtu, njihova vrednost pa znaša približno tri milijone evrov. »Težava ostaja le na zemljišču, ki je v lasti Nadškofije Ljubljana, s katero država še vedno vodi pogajanja. Dokler dogovor ne bo dosežen in mreže nameščene, uporabnega dovoljenja za kolesarsko povezavo ne bo mogoče pridobiti,« je opozoril župan.

Uporaba na lastno odgovornost

Čeprav je kolesarska povezava uradno še zaprta, jo številni kolesarji že uporabljajo. A župan poudarja, da na določenih odsekih gradnja še vedno poteka, zato je tam pot fizično zaprta, saj kolesarji pogosto ne upoštevajo prometnih znakov o zapori. »Kolesarska trasa je, kadar na njej ni gradbenih strojev, za mnoge manj nevarna kot vožnja po glavni cesti, pa vendarle je treba spoštovati pravila in upoštevati zaporo, dokler dela ne bodo v celoti zaključena,« je posvaril. Ob tem je opomnil na številne nesreče, ki so se že zgodile na nedokončani kolesarski poti. »Pomembno je, da se ljudje zavedajo, da je povezava uradno zaprta in jo zato v tem času uporabljajo izključno na lastno odgovornost.«

Rok do oktobra prihodnje leto

Prepovedana je tudi vožnja na približno 500 metrov dolgi gradbeni poti pred t. i. galerijo, od jezu hidroelektrarne do začetka travnika proti Bohinju. Zanjo nekateri zmotno mislijo, da gre za kolesarsko stezo, a je v resnici namenjena le gradbenim strojem. »Po zaključku del bo gradbena pot odstranjena oziroma bo na določenem delu potekal oporni zid,« je dejal Sodja, ki srčno upa, da bo kolesarska povezava v celoti odprta prihodnje leto.

Dokončana mora biti namreč najpozneje do oktobra 2026, sicer bosta morali občini Bled in Bohinj, ki sta k naložbi prispevali vsaka po milijon evrov, vrniti tri milijone evrov evropskih sredstev. »Kot zagotavljajo pristojni, do vračanja sredstev ne bo prišlo, saj bodo dela zaključena v predvidenem roku,« je optimističen Sodja.