Slovenija, Maribor, 15.06.2025, 15. Junij 202Podelitev festivalskih nagrad Borštnikovo srečanje. kultura Foto:Miloš Vujinović/F.A.Bobo / Foto: Bobo

Igralka Prešernovega gledališča Živa Selan je prejela nagrado za mlado igralko. / Foto: Bobo

Dve igralski nagradi v Kranj

Na šestdesetem Borštnikovem srečanju v Mariboru sta bili za vlogi v predstavi Boj na Požiralniku nagrajeni tudi igralki Prešernovega gledališča Darja Reichman in Živa Selan.

Maribor – Prešernovo gledališče Kranj se je na letošnjem 60. Borštnikovem srečanju predstavilo z igro Boj na požiralniku v režiji Jerneja Lorencija in koprodukciji z Mestnim gledališčem Ptuj. Borštnikovo nagrado za igro v predstavi je prejela Darja Reichman, nagrado za mlado igralko pa Živa Selan. Veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo predstavo je prejela predstava Kazimir in Karolina v režiji Nine Rajić Kranjac v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega.

Eno od štirih enakovrednih igralskih nagrad je prejela Darja Reichman za vlogo v predstavi Boj na požiralniku. Kot je v obrazložitvi zapisala strokovna žirija, Darja Reichman v predstavi ustvarja odrsko prezenco, ki je veliko več kot zgolj pripovedovanje zgodbe. Brez zunanjih pripomočkov, zgolj v sozvočju s soigralci in igralnim prostorom gradi vzdušje zadušljivega brezupa, teže in brezizhodnosti. Pogled, gib, dih, roke, telo, statične poze, korake, obraz, zven … združuje v igralski izraz, ki brez besed, a z neizprosno igralsko povednostjo izraža vso grozo, krutost in hkrati lepoto Vorančevega besedila.

Za igro v predstavi Boj na požiralniku je nagrado za mlado igralko prejela mlada moč Prešernovega gledališča Živa Selan. »V pretresljivem svetu tega slovenskega klasika, kjer je vprašanje preživetja hkrati tudi vprašanje notranje moči, je izvedba Žive Selan v predstavi Boj na požiralniku performativno čista v svoji zadržanosti ter čustveno prisotna in pretresljiva v izvedbi. Skozi izjemno težko nalogo igralske vzdržljivosti v minimalističnem uprizoritvenem okviru je igralka našla natančno in globoko občuteno mero med stoično prisotnostjo in čustvenostjo. Dozira ju z minimalnimi, a izjemno preciznimi igralskimi sredstvi, s čimer na zanimiv način postaja osrednja točka celotne predstave.«