Diskriminacija temnopolte turistke v hostlu

Lastnik dveh hostlov na Gorenjskem je po ugotovitvah zagovornika načela enakosti diskriminiral turistko iz Švice zaradi njene temne polti. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl

Diskriminacija temnopolte turistke v hostlu

Lastnik dveh hostlov na Gorenjskem je po ugotovitvah zagovornika načela enakosti diskriminiral turistko iz Švice zaradi njene temne polti.

Ljubljana – Na zagovornika načela enakosti se je obrnila turistka iz Švice, ki je želela del poletnih počitnic preživeti na Gorenjskem, kjer je rezervirala in vnaprej plačala nastanitev v hostlu. A lastnik hostla jo je po navedbah zagovornika načela enakosti najprej odstranil iz enega od svojih hostlov, ker da je prestara za bivanje v njem, in jo odpeljal v drugega, v katerem naj ne bi bilo starostnih omejitev, nato pa jo odstranil še iz tega. Ob tem ji je dal vedeti, da nikoli ne bo dobrodošla, ker je temnopolta, so sporočili iz urada zagovornika.

Po navedbah zagovornika je lastnik od turistke zahteval tudi plačilo za nočitev v drugem hostlu. Temu je sprva nasprotovala, nato pa po spletu vseeno izvedla rezervacijo in potrdila plačilo. »Njena rezervacija je bila kasneje zavrnjena, čeprav je imela na računu dovolj sredstev za plačilo storitve,« so pojasnili v uradu zagovornika in dodali, da čeprav je bilo pozno zvečer, lastnik ni upošteval njene prošnje, naj ji dovoli prespati vsaj eno noč, da bi si lahko naslednji dan poiskala drugo namestitev. »Turistka se je počutila prestrašeno in ogroženo in je poklicala policijo.«

Lastnik hostlov se je ob tem odločil, da v postopku ne bo predstavil svoje plati zgodbe. Na podlagi vsega omenjenega je zagovornik ugotovil, da je lastnik nastanitev ravnal diskriminatorno.

Zagovornik je v postopku ugotavljanja diskriminacije potrdil navedbe turistke. »Na podlagi policijskega zapisnika je ugotovil, da je lastnik pogoje poslovanja prvega hostla spremenil naknadno in v njih šele po spornem dogodku določil tudi zgornjo starostno mejo gostov, ki jim še nudi storitev,« so pojasnili v uradu zagovornika. Obenem je turistka dokazala tudi, da je bila rezervacija nastanitve v drugem hostlu istega lastnika izvedena takoj in da je imela na računu tudi dovolj sredstev za plačilo storitve, kar po besedah zagovornika kaže na to, da je rezervacijo onemogočil sam lastnik.

Lastnik hostlov se je ob tem odločil, da v postopku ne bo predstavil svoje plati zgodbe. Na podlagi vsega omenjenega je zagovornik ugotovil, da je lastnik nastanitev ravnal diskriminatorno. »Švicarko je neposredno diskriminiral in nadlegoval zaradi njene barve kože, ko ji je onemogočil koriščenje storitev, ki morajo biti javnosti na voljo ne glede na njihove osebne okoliščine, kot je barva kože.«