Spomin na indijanskega poglavarja
Škofja Loka – V okviru projekta Trata 2.1 so podjetja Knauf Insulation, LTH Castings ter Sibo G v sodelovanju z Občino Škofja Loka, Razvojno agencijo Sora, Inštitutom za politike prostora in društvom Cipra Slovenija ter Cipra International leto in pol spodbujala zaposlene, naj na delo prihajajo na trajnosten način. Kljub temu pa se škofjeloški župan Tine Radinja zaveda, da vsi za prihod na delo ne morejo uporabljati javnega prevoza, kolesa ali prihajati peš. Zato pozdravlja simbolično gesto, ki jo je v Sloveniji najprej izvedlo podjetje LTH Castings. Tik ob vhodu v podjetje so označili parkirna mesta za tiste, ki se v službo pripeljejo skupaj. »Veseli me, da so v podjetju uvedli ta parkirišča in da so tisti, ki se v službo pripeljejo s sopotniki, nagrajeni s tem, da lahko parkirajo tik ob vhodu. Tudi s tem bomo zmanjšali število avtomobilov na naših cestah,« je na ponedeljkovi predstavitvi izsledkov pilotnega projekta Trata 2.1 poudaril župan. Kot je povedala Katarina Sladoljev iz Razvojne agencije Sora, gre za majhen korak, a velik zato, ker pokaže zaposlenim, da podjetje spodbuja sopotništvo. »Vabimo tudi druga podjetja, da sledijo dobremu zgledu.« Sicer pa so si snovalci pilotnega projekta upravljanja mobilnosti v industrijski coni enotni, da je ključ do uspeha pravi pristop. Z njim se namreč povečuje delež zaposlenih, ki na delo prihajajo na trajnostni način. Si pa v. d. direktorja Razvojne agencije Sora Gašper Kleč želi, da bi bil to šele začetek nove zgodbe, ki bo s Trate morda prešla tudi v Kranj na Labore ter v druge tovrstne cone po vsej državi.
Podjetje LTH Castings je kot prvo v državi v kampanji spodbujanja sopotništva tik ob vhodu v podjetje označilo posebna parkirna mesta za osebna vozila, s katerimi se skupaj pripelje več zaposlenih. To je le eden od idej in ciljev pilotnega projekta upravljanja mobilnosti v industrijski coni Trata 2.1, ki je leto in pol spodbujal zaposlene, da na delo prihajajo v čim bolj trajnostni maniri. Sodelujoči v projektu so prepričani, da je s pravim pristopom mogoče povečati delež zaposlenih, ki na delo prihaja na tak način. Partnerji projekta so podjetja Knauf Insulation, LTH Castings in Sibo G ter Občina Škofja Loka, Razvojna agencija Sora, Inštitut za politike prostora in društvo Cipra Slovenija ter Cipra International. Na zaključnem dogodku v Škofji Loki, ki so ga pripravili prav na svetovni dan Zemlje, so poudarili, da so presegli zastavljene cilje in v prihodnost zrejo z optimizmom. Menijo, da so spremenili potovalne navade, ob tem pa so se srečali tako z zakonodajnimi kot organizacijskimi izzivi.
Škofjeloški župan Tine Radinja je povedal, da so rezultati projekta pokazali, da je usmeritev občine v trajnostno mobilnost prava in da je pri teh spremembah treba vztrajati. »Z varnimi kolesarskimi potmi, dobrim javnim potniškim prometom in spodbujanjem hoje lahko odstotek še dvignemo in res morda dosežemo celo polovico zaposlenih. To bi se zelo poznalo pri manjši gneči na cestah in čistejšem okolju,« je poudaril in dodal, da se že pripravljajo na nadaljnje korake na tem področju.
Katarina Sladoljev iz Razvojne agencije Sora je spregovorila o razlogih, zakaj je to za podjetja dobro. Znižajo se denimo potni stroški ter stroški za parkirišča in gorivo. Ker zaposleni aktivno prihajajo na delo, so bolj zdravi, manj je bolniških dopustov, bolj so tudi zadovoljni in zato bolj produktivni. Poleg tega se poveča družbena odgovornost podjetja in s tem njegov ugled, ocenjujejo. Konkretne poteze za še boljšo ozaveščenost so ukrepi, ki so jih izvedli projektni partnerji. Med drugim so dogradili kolesarsko povezavo, vzpostavili novo postajo za izposojo koles, kupili nova električna kolesa, ki jih ponujajo v uporabo zaposlenim, in uredili kolesarnice.