izjava za javnost drugi tir železniška proga LJ KR na območju naselja Orehek MzI Alenka Bratušek Bojan Tičar dir direkcija RS za infrastrukturo mag Dejan Jurkovič vodja sektorja za investicije v železnice na železniški progi Kranj železniška proga tovorni promet potniški promet / Foto: Tina Dokl

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno

Po trenutnem terminskem planu je sprejem Uredbe o državnem prostorskem načrtu za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo predviden konec leta 2024 oz. v začetku leta 2025.

{infbox-new-50}10854{/infbox-new-50}

Kranj – Gradivo za javno razgrnitev predloga državnega prostorskega načrta (DPN) in okoljskega poročila za nadgradnjo železniške proge na odseku Ljubljana–Kranj/Naklo, ki vključuje gradnjo drugega tira, je bilo ministrstvu za naravne vire in prostor posredovano 26. marca, so na naše poizvedovanje odgovorili na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI). Predlog DPN so uskladili tudi z načrtovanimi protipoplavnimi ukrepi, sprejetimi po lanskih poplavah. Gradivo je zdaj v pregledu s strani ministrstva in posebne projektne skupine, termin njegove javne objave in javnih obravnav pa bo ministrstvo uskladilo z občinami, so dodali.

Nadgradnja proge tudi z drugim tirom

Država že dlje časa načrtuje nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Jesenice–državna meja, s katero bodo povečali prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira in optimizacijo trase v širšem koridorju obstoječe proge. Hkrati si želijo povečati stopnjo varnosti prometa, učinkovitejše vodenje prometa, znižanje obratovalnih stroškov, izboljšanje storitev prevoza potnikov in večjo vlogo te proge v javnem potniškem prometu. Cilj nadgradnje je po navedbah DRSI tudi združevanje in medsebojno povezovanje vseh vrst javnega in individualnega prometa ter vzpostavitev dobre železniške povezave med državami na območju evropskega prometnega prostora.

Najprej odsek do Kranja

Po sprejeti odločitvi, da pripravijo dva DPN za nadgradnjo gorenjske proge, so se v DRSI najprej lotili priprave predloga DPN za odsek Ljubljana–Kranj/Naklo, potem ko so leta 2021 na odseku Kranj–Jesenice–državna meja zaradi slabega stanja železniške infrastrukture že nadgradili obstoječo enotirno progo. Kot ugotavljajo, bo izboljšava elementov trase obstoječe proge in posledično zagotavljanja boljših vozno-tehničnih karakteristik načrtovane dvotirne proge zelo zahtevna, predvidoma z večjim številom predorov. V okviru DPN načrtujejo tudi ustrezne ureditve železniških postaj in postajališč, tudi v smislu načrtovanja povezovanja z drugimi vrstami prometa (lokalni avtobusni promet in P+R) ter ustreznih dostopov za pešce in kolesarje … »Projektne rešitve za izvedbo nadgradenj obstoječih postaj na progi že upoštevajo prihodnjo dvotirnost, kar pomeni, da jih bo možno nadgraditi tudi pred sprejemom DPN. Po trenutnem terminskem planu je sprejem Uredbe o DPN za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo predviden konec leta 2024 oz. v začetku leta 2025. Terminski plan za odsek Kranj–Jesenice–državna meja je še v izdelavi in še ni usklajen s pobudnikom in pripravljavcem DPN,« so pojasnili v DRSI.

Lani odločitev za različico Labore

Kot je znano, je predhodno informiranje javnosti o pripravi strokovnih podlag nadgradnje na območju železniške proge od Ljubljane do Kranja oziroma Naklega potekalo že lani. Pred letom dni so šli na noge tudi krajani Orehka, ki so ostro nasprotovali eni od predvidenih tras drugega tira skozi njihovo vas. Junija lani jih je nato pomiril vodja sektorja za investicije v železnice na DRSI Dejan Jurkovič, ko je sporočil, da za potek trase drugega tira na jugovzhodnem območju Kranja predlagajo različico Labore s predorom pod Ljubljansko cesto. »Pomembno je povedati to, da je prihranek časa pri predlagani rešitvi Labore približno šestdeset sekund in investicijski strošek privarčevane sekunde okoli 800 tisoč evrov. Glede na prihranek časa pri različici Orehek bi bil ta investicijski strošek na privarčevano sekundo več kot milijon evrov. Ta trasa je tudi za približno 350 metrov krajša kot trasa skozi Orehek,« je tedaj pojasnil Jurkovič in dodal, da je pri različici Orehek skrajšanje časa približno pol minute, pri različici Labore pa približno minuta.

Predor pod Ljubljansko cesto bo sicer dolg okoli 2,4 kilometra, hitrosti na tem odseku pa bodo znašale 160 km/h. Po besedah Jurkoviča bodo z vsemi predlaganimi optimizacijami proge čas potovanja z vlakom od Ljubljane do Kranja skrajšali za od štiri do devet minut, odvisno od tipa vlaka.

×