Pogrešajo devetnajstletnega Marka Torkarja
Preddvor – Glede na škodo, ki so jo povzročile lanskoletne poplave, so na občini pripravili sanacijski načrt, v katerem med prednostne naloge zagotovo sodita most čez reko Kokro in tudi manjši most, ki iz smeri Preddvor–Tupaliče stoji pred njim. Razpravljali so tudi o približno dveh milijonih evrov, ki bodo potrebni za obnovo. Izvajalca, ki sta si v tistem času mostova ogledala, menita, da ima mali most prednost. Porušili bi ga in zgradili novega. Za to bi po grobi oceni potrebovali dva meseca. Na občini želijo, da bi se oba mostova uredila, a sočasno ne bo šlo. Razmišljali so tudi o obvozih ter poudarili težavo z avtobusnimi prevozi, predvsem šoloobveznih otrok, saj bo treba najti rešitev za varno pot do osnovne šole v Preddvoru. Če bi se del lotili poleti, bi bilo morda zaradi počitnic lažje, saj prevozov šolarjev v tem času ni, so razmišljali.
»V Sloveniji je ta trenutek odprtih kup gradbišč in stroke je, kolikor je je, podobno je z izvajalci,« se zaveda župan Občine Preddvor Rok Roblek. »Most čez reko Kokro je pa velika stvar. Na ravni Slovenije je le nekaj izvajalcev, ki so zmožni zadevo izpeljati, odstotek tistih, ki so to sposobni narediti sorazmerno hitro, pa je še manjši. Pomemben podatek je tudi zasedenost izvajalcev, saj to ni edini most, ki ga je treba popraviti.«
Do konca februarja bo izdelana večina dokumentacije, nekaj še v marcu, saj se v marec in konec marca zamikajo projekti, ki potrebujejo dodatne in še intenzivnejše raziskave, so pojasnili. Mednje zagotovo sodi tudi plazenje ceste na Možjanco. Vse skupaj je ocenjeno na približno 3,5 milijona evrov, od tega je za dober milijon manjših zadev; dobra dva milijona bosta stala oba mostova, na slabih petsto tisoč evrov je ocenjena sanacija plazu. Problematični odsek ceste, ki plazi, zahteva temeljit pristop, da bo rešitev dokončna. Rešitev pa je nujno potrebna ne samo zaradi ceste, temveč tudi novega vodovoda, saj so v primeru splazenja posledice lahko hude, čeprav so po navodilih geomehanika novi vodovod prestavili v stabilni del terena in se je ob izkopu zanj tudi cesta dobro usidrala v skalo.
Lanska ujma je pravzaprav pokazala, kako kritična so lahko določena območja, čeprav naj ne bi bila tako zelo problematična.