Skozi prenovljeni železniški predor Karavanke na Hrušici že vozijo vlaki iz Podrožce do Jesenic. / Foto: Gorazd Kavčič

Železniški predor odprt, proga še ne

Včeraj so na Hrušici pripravili slovesnost ob sprostitvi železniškega prometa skozi prenovljeni Karavanški predor. Kljub drugačnim napovedim pa danes še ne bodo začeli voziti lokalni vlaki po progi med Jesenicami in Kranjem, progo bodo jutri odprli le za mednarodne potniške vlake. Vlaki v notranjem prometu na tej relaciji ne bodo vozili vse do 22. avgusta.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec: »Resnično sem vesel, da smo s sprostitvijo železniškega prometa skozi Karavanški predor naredili res velik korak naprej k zagotavljanju večje pretočnosti prometa med Slovenijo in Avstrijo in k izboljšanju pogojev tako za gospodarstvo kot za potnike.«

Avstrijska zvezna ministrica za varstvo podnebja, okolje, energijo, mobilnost, inovacije in tehnologijo Leonore Gewessler: »Predor povezuje dve državi v srcu Evrope, s takšnimi skupnimi projekti gradimo prihodnost evropske mobilnosti. Dobra, učinkovita železniška infrastruktura je izjemnega pomena v boju proti podnebnim spremembam.«

Hrušica – Včeraj malo pred drugo uro popoldne je skozi prenovljeni železniški predor Karavanke pripeljal posebni vlak Cityjet iz Podrožce, z njim pa sta se pripeljala slovenski minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in avstrijska zvezna ministrica za varstvo podnebja, okolja, energije, mobilnosti, inovacij in tehnologijo Leonore Gewessler. Na ploščadi ob južnem portalu predora je zatem potekala slovesnost ob ponovni sprostitvi prometa skozi predor, ki so ga obnavljali od avgusta lani.

V sklopu varnostno-tehnične nadgradnje so predor v celoti prenovili, zamenjali spodnji ustroj, uredili intervencijske hodnike, namestili nove signalno-varnostne naprave, sodobne telekomunikacijske sisteme in sisteme požarne varnosti in učinkovitega reševanja v primeru nesreč.

Poleg tega so odstranili en tir, tako da je proga le še enotirna. Na odseku od predora do železniške postaje Jesenice so obnovili tudi poltretji kilometer odprte proge ter objekte ob progi, kot so propusti, prečkanja ceste in mostički. Na samem platoju ob predoru so zgradili nove tehnične prostore z bazenoma za gašenje v primeru požara in za odpadne vode ter čistilno napravo. Restavrirali so tudi portal predora.

Gre za skupni projekt Slovenije in Avstrije, tudi izvajalec je bil skupni, avstrijsko podjetje Strabag.

Prenovo železniškega predora sta financirali Slovenija in Avstrija, uspeli pa so pridobiti tudi sofinanciranje iz kohezijskih sredstev EU. Kot sta na slovesnosti poudarila ministra iz obeh držav, je odprtje prenovljenega železniškega predora rezultat skupnega sodelovanja in odličnega partnerstva. Oba sta poudarila pomen vlaganj v železniško infrastrukturo tudi v prihodnje. Ob tem je naš minister Vrtovec zagotovil, da bo sledil zgledu svoje avstrijske kolegice, ki za vožnjo na zasedanja v Bruselj pogosto uporablja prav vlak.

Lokalni vlaki ne bodo vozili do 22. avgusta

Kljub slovesnosti na Hrušici in kljub drugačnim napovedim pa danes popoldne po gorenjski železniški progi, ki je zaradi obnove zaprta že devet mesecev, še ne bodo začeli voziti vsi vlaki. Na Direkciji za infrastrukturo so še prejšnji teden napovedovali, da bo popolna zapora proge od Kranja do Jesenic ukinjena 30. julija ob 15. uri, nato pa bo proga odprta za železniški promet. A v sredo popoldne je prišlo sporočilo, da izvajalcu gradbenih del na odseku med Lescami in Jesenicami ne bo uspelo dokončati vseh potrebnih del, da bi po železniški progi že sprostili celoten potniški promet. Tako bodo od jutri naprej po progi vozili le mednarodni potniški vlaki, medtem ko lokalni vlaki od Jesenic do Kranja ne bodo vozili še do 22. avgusta.

»Skladno z navedenim se nadomestni avtobusni prevozi za vlake v notranjem prometu na odseku proge Kranj–Jesenice s 30. julijem podaljšajo do vključno 22. avgusta,« nam je povedala Tea Šavor iz Slovenskih železnic.

Oddajte svoj komentar

Kranj 11°

delno oblačno
vlažnost: 63 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

1/13

sreda

0/11

četrtek

-2/14

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?