Križišče ali krožišče kot navezava nove soseske Dolenčevi vrtovi na regionalno cesto? / Foto: Gorazd Kavčič

Na Podnu križišče ali krožišče?

Na območju prihodnje stanovanjsko-poslovne soseske Dolenčevi vrtovi je predvideno križišče, kroži pa pobuda, da bi tja umestili krožišče. Občina Škofja Loka bo naročila idejno zasnovo krožišča na tem mestu, kar bo podlaga za dialog z upravljavcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom.

Škofja Loka – Ob zaključnih delih na novem blokovskem naselju Dolenčevi vrtovi se vse hitreje bliža tudi ureditev prometnega dostopa v parkirno garažo z glavne ceste. Po trenutnem dogovoru podjetja Dolnov z ministrstvom za infrastrukturo podjetje samo financira semaforizirano križišče, ki naj bi bilo po prometni študiji pristojnega inženirja za upravljavca, državno direkcije za infrastrukturo (DRSI), najboljša rešitev.

Nasprotniki križišča s semaforji navajajo, da sta v Podlubniku že tako dva semaforja, tretji bi še bolj povečal jutranjo prometno konico, poleg tega bi zaradi zastojev povečal onesnaženje zraka v Podlubniku in še podaljšal čas vožnje. Ob postavitvi novega semaforja bi torej Podlubničan ali potnik iz Selške doline na poti do Kranja ali Ljubljane moral čez kar šest semaforiziranih križišč. Ker bi se želelo veliko ljudi čakanju pri dvorani Poden izogniti, bi se vozili čez Staro Loko, kar bi prispevalo k poslabšanju življenjskega standarda ter večanju nevarnosti za pešce in kolesarje v tem naselju, še navajajo pobudniki krožišča.

Občina bo naročila študijo

Kako se do te dileme opredeljuje Občina Škofja Loka? Zdaj so se odločili naročiti idejno zasnovo krožišča na tem mestu, kar bo podlaga za to, da bo možen dialog z upravljavcem ceste, ki je odgovoren za soglasja k vsem novim posegom. »Naša usmeritev je namreč, da povsod na občinskih cestah umeščamo krožišča. Na državnih cestah pa si prizadevamo, da semaforje nadomeščajo s krožišči, kjer je le možno. Vsekakor podpiramo prometne ureditve, ki so strokovno ter zakonsko utemeljene,« pravijo na Občini Škofja Loka. V razpravi na občinskem svetu je bilo večkrat poudarjeno tudi potencialno navezovanje intervencijske poti za Center slepih, slabovidnih in starejših na tem območju. Pravijo, da občina izvaja in zagovarja sistemsko umeščanje krožnih križišč na mestih oziroma lokacijah, kjer je to strokovno sprejemljivo, tako z vidika prostorskih danosti kot tudi prometne varnosti in pretočnosti prometa. Pri tem je treba upoštevati rang in kategorizacijo cest ter njihovega upravljavca, prometne tokove, število prometa in posamezno lokacijo križišč v naseljih in zunaj njih. Presoja kriterija prometne varnosti je ključna pri opredelitvi za tip križišča, ali gre za klasično ali krožno.

Občina je tako pri Športni dvorani Poden v Podlubniku predlagala krožišče in večkrat izvajala štetje prometa za študijo prometne varnosti. Kljub vsemu je bilo leta 2009 izdano gradbeno dovoljenje za semaforizirano križišče, vendar je projekt za nekaj časa obstal. V letu 2017 je Občina Škofja Loka na podlagi sklepa občinskega sveta iz oktobra 2016 pripravila pregled treh različnih variant prehajanja čez regionalno cesto Petrol–Poden, in sicer je ena od variant predvidela ureditev podhoda pri Starološkem potoku, druga prehod pri uvozu v šolski center, tretja pa nadhod na vzhodnem robu Dolenčevega vrta. Glede na predvideno gradnjo Dolenčevih vrtov in omenjeno problematiko je bila edina sprejemljiva ureditev prehoda za pešce v sklopu ureditve celotnega križišča, ki je vključevala tudi nov severni priključek. Novo ureditev glede semaforizacije križišča z dodatnim priključkom je pogojeval upravljavec ceste DRSI, in sicer se je upoštevalo varovanje pešcev na bodočem šolskem prehodu z drugimi prometno-varnostnimi usmeritvami za križišča ter prostorske in projektno-tehnične kriterije.

Rešitev severna obvoznica

»Ureditev krožišča na predlaganem mestu je bila torej strokovno-tehnično ovržena z izvedeno prometno študijo pristojnega inženirja za upravljavca DRSI. Občina je vztrajala in pozvala tudi vse vpletene na sestanek, da bi preverili, ali je po njihovem mnenju kakršnakoli druga možnost. Na podlagi izvedene kapacitetne analize je bila izkazana potreba po semaforizaciji križišča, tako z vidika prepustnosti kot tudi z vidika prometne varnosti. Prometa je na tej cesti preprosto preveč. Je pa v križišču predvideno prometno odvisno krmiljenje semaforskih naprav, to je najsodobnejša tehnologija z možnostjo podaljševanja zelene faze na glavni prometni smeri,« pojasnjujejo na občini. »Vseh semaforjev na območju občine se bomo lahko znebili, ko po tej cesti ne bo vozilo do 15 tisoč vozil na dan. Nujni so trajnostni ukrepi, drugačne izbire prav vsakega od nas in ne nazadnje obvozna cesta. V letu 2018 je bila namreč v prostor uspešno umeščena severna obvoznica, kjer ta trenutek država odkupuje zemljišča. Z izgradnjo pomembne obvozne povezave bo dana možnost za izvedbo trajnostnih ukrepov na obstoječih cestah v mestu, ki bodo povečali prometno varnost in zmanjšali vplive prometa na okolje in prebivalce. Po izgradnji obvoznice bodo izpolnjeni pogoji za odstranitev vseh semaforjev na tem področju.«

Oddajte svoj komentar

Kranj 0°

zmerno oblačno
vlažnost: 93 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

-1/15

sobota

-2/12

nedelja

0/11

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Britof, 20. april 2024

Blagoslov koles

OBVESTILA / Šenčur, 20. april 2024

Spominska plošča Janezu Mlakarju

PRIREDITVE / Adergas, 20. april 2024

Ljudske pesmi v evropskem prostoru

PRIREDITVE / Šenčur, 22. april 2024

Umovadba

RAZSTAVE / Škofja Loka, 22. april 2024

Razstava risb Petra Jovanoviča

RAZSTAVE / Jesenice, 22. april 2024

Razstava Helene Vidmar

IZLETI / Kranj, 23. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

 

 
 

 

 
 
 

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...