Nov Stadlerjev vlak, ki bo potovalni čas po navedbah Slovenskih železnic skrajšal za do deset odstotkov, je takole pripeljal na prenovljeno železniško postajo Kamnik-Graben.

Nov Stadlerjev vlak najprej pripeljal v Kamnik

V torek, prvi dan po sprostitvi javnega potniškega prometa, je iz Kamnika v Ljubljano pripeljal nov Stadlerjev vlak, prvi od dvainpetdesetih, ki na slovenske železnice prihajajo do leta 2022. Kamnik so za prvo vožnjo izbrali tudi zato, ker so to jesen peron na končni postaji temeljito prenovili.

Vlaki bodo v letu 2021 v Kamniku vozili po spremenjenem voznem redu. Občina je namreč v tem letu večkrat na Slovenske železnice podala pobudo, da bi vlak iz Kamnika v Ljubljano vozil tudi ob sobotah in v večernih urah. Slovenske železnice so pobudi občine prisluhnile in tako z letom 2021 uvajajo nove ure prihodov in dohodov. Vlaki bodo po novem vozili tudi v soboto, med delovniki pa se uvajajo dodatne linije v večernem času.

Kamnik – Nov Stadlerjev vlak prepoznavno modre barve je na kamniško končno železniško postajo Kamnik-Graben pripeljal ob 7.45, na postaji pa so ga pričakali župan Matej Slapar, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, ki so se ob 8. uri nato z njim popeljali proti Ljub­ljani.

Kot je najprej poudaril župan, gre za zelo veliko pridobitev, na katero so Kamničani čakali vrsto let. »Kamnik je železnico dobil leta 1891, sredi osemdesetih let smo dobili vlake, ki so bili prepeljani iz Sarajeva, to danes pa je nov mejnik, saj smo dobili nov vlak in prenovljeno železniško postajo,« je dejal župan in se zahvalil ministrstvu ter Slovenskim železnicam za milijonsko naložbo v kamniško progo.

Ministrstvo za infrastrukturo se je prenove postajališča Kamnik-Graben, kjer so bili peroni prej makadamski, lotilo oktobra in jo zaključilo konec novembra. Obnovili so dva tira v dolžini 350 metrov in zgradili 5,5 metra širok peron, ki je mnogo bolj prijazen uporabnikom, predvsem starejšim in invalidom. Opremljen je tudi z zvočno in svetlobno signalizacijo ter signalizacijo za slepe, v začetku leta pa bodo v signalizacijo vložili še približno 600 tisočakov, tako da bo postaja Kamnik-Graben daljinsko vodena s postaje Kamnik. Prenova perona je sicer stala dober milijon evrov.

Na prenovljeno postajo pa je zdaj pripeljal tudi težko pričakovan nov vlak. »Danes so prvič uradno po slovenskih tirih zapeljali Stadlerjevi vlaki, za zdaj jih je pet na dizelski pogon, do konca tega leta in do konca leta 2021 jih bo že 25, do konca leta 2022 pa jih bo skupno 52, od tega 21 na dizelski pogon, 21 na električni pogon in deset dvonadstropnih vlakov na električni pogon. Gre za najsodobnejše vlake za regionalne proge, kot jih poznamo v tem delu Evrope, ki dosegajo hitrosti do 140 kilometrov na uro. Vlaki ponujajo vse potrebno udobje, so prilagojeni za invalide in imajo dovolj prostora za kolesa,« je ob tem veselem dogodku povedal direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec pa ga je dopolnil, da bo država še nadaljevala investicije v železniško infrastrukturo.

»To je ogromna pridobitev za javni potniški promet, a investicij še ni konec. Trenutno delamo na gorenjski progi, temu bo sledila primorska in vrsta regionalnih prog, med katerimi je prav kamniška med najpomembnejšimi. Da se bo še več ljudi odločilo za uporabo železnic, bodo pripomogli tudi novi vlaki, ki so res moderni, privlačni, učinkoviti, sama vožnja pa bo zdaj hitrejša in učinkovitejša – prav to pa potniki tudi pričakujejo. Zato je ta dan velik za Slovenske železnice, naše ministrstvo in predvsem ljudi,« je poudaril minister in dodal, da bo država zgolj v prihodnjem letu v nakup novih vlakov in posodobitev železniške infrastrukture vložila kar pol milijarde evrov.

Da pa imajo Kamničani zdaj res obilo razlogov za vožnjo z vlakom, je občina poskrbela že poleti, ko je v neposredni bližini uredila parkirišče P+R (parkiraj in presedi), kjer je omogočeno parkiranje za 45 osebnih vozil, od tega so štiri parkirna mesta namenjena invalidom. Na parkirišču sta postavljeni tudi dve polnilni postaji, ki omogočata istočasno polnjenje štirih električnih vozil. Pomembna pridobitev je avtomat za prodajo vozovnic, na katerem lahko kupimo vozovnice za javni potniški promet. Poskrbljeno je tudi za parkiranje koles. Brezplačno parkiranje na vozlišču je možno vsak dan od ponedeljka do petka od 6. do 18. ure, in sicer izključno za uporabnike, ki svoje dnevno migracijsko potovanje po parkiranju osebnega vozila ali kolesa nadaljujejo z uporabo javnega potniškega prometa.

Oddajte svoj komentar

Kranj -12°

megla
vlažnost: 88 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-14/4

ponedeljek

-7/8

torek

-8/8

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Britof, 22. januar 2024

Letovanje v Banji Vrućici

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

 

 
 

 

 
 
 

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 23:22, 21. januar

Ob takem medijskem in izobraževalnem enoumju 70% Slovencev nima nobene možnosti vedeti resnice, niti trezno voliti, zato grejo v prepad kot ovce.

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 23:17, 21. januar

Primož, tebi pa sovraštvo do SDS res povzroča halucinacije. Resnica je popolnoma drugačna. SDS je 2020 v MO Kranj predstavila predloge ukrep...

Odgovor / 20:53, 21. januar

Tavčar se je malce bal Nemcev in nasprotoval vojaški akciji na Koroškem. Kot sicer se takrat Ljubljana ni veliko zanimala za meje na Štajers...

V Dražgošah poziv k miru / 19:39, 21. januar

Ponavljam vprašanje: Kaj so oborožene sile nacistične Nemčije počele v Dražgošah leta 1942 ?
Usposabljanje, vojaške vaje ?
Bo šlo?

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 18:29, 21. januar

70% Slovencev se strinja z ravnanji komunistov do Slovenskega naroda. Zato bo treba ob novem preštevanju prek cevi bolj pogledovati proti Slovencu kot tujcu. Predvsem hrbet si bo treba si zavarovat.

V Dražgošah poziv k miru / 14:58, 21. januar

Nespodobna pravokacija!?Mogoče so se bali, da bi jim partizani pojedli ali odnesli dežo z zasko in klobasami. Rekvizicija: tudi zadnja krava...