Na delo je treba priti, četudi je javni promet začasno ustavljen. / Foto: Gorazd Kavčič

Javni promet stoji, kaj zdaj

Zaradi ustavitve javnega potniškega prometa morajo nekatera podjetja za zaposlene, ki nimajo lastnega prevoza, organizirati posebne linijske prevoze.

Kranj – Ustavitev javnega potniškega prometa je marsikaterega delavca, ki nima lastnega prevoza, postavilo pred svojevrsten izziv, kako priti v službo. V nekaterih podjetjih, zlasti tistih, kjer javni promet za prihod na delo uporablja velik del zaposlenih, so jim pristopili naproti z organizacijo t. i. delavskih prevozov. Ob uveljavitvi odloka o začasni prepovedi izvajanja prevoza potnikov so se sicer pojavile nejasnosti glede izvedbe posebnih linijskih prevozov. Te je ministrstvo za infrastrukturo v torek odpravilo z objavo podrobnejšega tolmačenja odloka. Kot so razložili, so dovoljeni t. i. delavski prevozi za vse gospodarske in negospodarske subjekte, ministrstvo pa prevoznikom izda ustrezno potrdilo. Dovoljeni so tudi vsi prevozi zaposlenih in prostovoljcev, ki delajo v bolnišnicah, domovih za starejše občane, institucionalnem varstvu in zdravstvenih zavodih, izvajalci teh prevozov pa so lahko tudi humanitarne organizacije, družinski člani ali druge osebe. Ti izvajalci prevozov morajo sicer imeti ustrezna potrdila od zavodov ali oseb, ki jih vozijo. Prav tako so dovoljeni prevozi, za katere minister za infrastrukturo izda posebno dovoljenje; gre za prevoze, ki so nujni, da se odvrne nevarnost za življenje ali zdravje ljudi ali za premoženje večje vrednosti.

Organizacija prevoza velik izziv

Ukinitev javnega prometa predstavlja velik izziv tudi za družbo Sumida Slovenija z Blejske Dobrave, kjer so imeli najeto javno linijo prevoza Hrušica–Blejska Dobrava za vse tri izmene. V novi situaciji so za zdaj najeli kombi za prevoz oseb, s čimer so poskrbeli za dopoldansko izmeno, za preostali izmeni pa še iščejo ustrezne rešitve. Po torkovi objavi podrobnejšega tolmačenja odloka o prepovedi javnega prometa so avtobusnega prevoznika zaprosili za ponudbo opravljanja prevozov izključno za njihovo podjetje in za pridobitev ustreznega potrdila ministrstva za infrastrukturo za izvajanje teh prevozov, so pojasnili. Tudi zaposlenim so najprej izdali navodilo o uporabi osebnih vozil za prevoz na delo samo za lastno uporabo, po dodatni obrazložitvi ministra o možnem prevozu na delo do največ šest zaposlenih v istem vozilu pa so delavcem izdali novo navodilo. »Vsem delavcem, ki se vozijo iz drugih občin, smo tudi priskrbeli potrdilo, da so zaposleni v našem podjetju in delajo na sedežu podjetja,« so še dodali.

Tudi v kranjskem Iskraemecu so morali organizirati prevoze za delavce. »Trenutno imamo na voljo en kombi in eno osebno vozilo, s katerima pokrivamo vse potrebe. Prevoz je organiziran s strani podjetja, posamezniki pa se tudi med seboj dogovarjajo in si sami urejajo prevoz,« so razložili. Zaposlenim z lastnim prevozom so izdali tudi navodilo, naj upoštevajo vse vladne ukrepe in naj imajo pri sebi izjavo delavca za dokazovanje upravičenost za gibanje izven občine prebivališča, če jo potrebujejo.

Delavcem izplačujejo kilometrino

V Skupini SIJ so povedali, da bodo zaposlenim v odvisnih družbah, tudi v jeseniškem Acroniju, v času ukinjenega javnega prevoza enako kot ob tem ukrepu v spomladanskem času izplačali kilometrino. »Linijskega prevoza na delo za zaposlene ne organiziramo. Sodelavcem, ki nimajo svojega prevoza in so nam to sporočili, pa smo skladno z izjemo v vladnem odloku, ki dovoljuje skupni prevoz do šestih zaposlenih na delo in z dela, pomagali urediti prevoz s sodelavci z osebnim vozilom,« so razložili.

V domžalskem Heliosu so zaradi zmanjšanja fizičnih kontaktov zaposlenim, ki jim delovni proces to dopušča, omogočili delo na domu. »Zaradi zaustavitve javnega prevoza bodo zaposlenim, katerih prisotnost je za nemoten delovni proces nujna, povrnjeni stroški prevoza na delo v višini kilometrine v skladu z zakonodajo,« so dodali. Podobno so povedali tudi v kamniškem Calcitu; da so v času zaostrenih zdravstvenih razmer organizirali delo od doma, na sedežu podjetja pa ostajajo le tisti zaposleni, katerih prisotnost je nujno potrebna za nemoteno obratovanje proizvodnje. »Vsem zaposlenim, ki v teh časih prihajajo na delo v Stahovico, ob prihodu še v avtomobilu z brezstičnim termometrom izmerimo telesno temperaturo, sledimo pa tudi vsem preostalim priporočilom in ukrepom za preprečevanje širjenja virusa,« pojasnjujejo. Kot so dodali, njihovi zaposleni z javnim prevozom ne prihajajo na delo niti v normalnih razmerah, saj jih veliko živi v bližini podjetja, tisti iz oddaljenih krajev pa se pripeljejo s svojimi avtomobili, saj jim obstoječe avtobusne povezave ne omogočajo prihoda na delo in z dela.

Večina z lastnim vozilom

V Iskri Mehanizmi iz Lipnice so povedali, da so se zaradi lokacije že do sedaj zaposleni skoraj v celoti vozili na delo z lastnimi prevoznimi sredstvi. Tem so izdali obrazec za prehajanje med lokacijami podjetja, ki ga ima zaposleni med vožnjo pri sebi skupaj z vladno izjavo za prehajanje med občinami. Prav tako jih tedensko obveščajo o sprejetih novostih, tudi o obvezni uporabi maske, če se v enem vozilu pelje več sodelavcev. Za določene zaposlene, ki nimajo lastnega prevoza, so le-tega organizirali v podjetju.

V Skupini Elektro Gorenjska nimajo organiziranih skupinskih prevozov na delo, posledično zaposleni za prihod na delo uporabljajo lastni prevoz. »V želji, da maksimalno zaščitimo zaposlene, spodbujamo delo od doma, zaposleni, ki delajo na terenu, pa uporabljajo službena vozila. Za preprečevanje širjenja okužbe s koronavirusom smo že v prvem valu epidemije sprejeli navodila o prevozu zaposlenih v službenem vozilu, pri čemer je poleg omejenega števila ljudi v vozilu obvezna uporaba maske, dodatno prezračevanje in razkuževanje vozil,« so sporočili.

Da zaradi ukinitve javnega prometa niso zaznali večjih težav, ker se velika večina zaposlenih na delo pripelje z lastnim vozilom, so nam pojasnili v kranjski družbi Goodyear Dunlop Sava Tires, podobno pa so nam povedali tudi v Niku iz Železnikov.

Oddajte svoj komentar

Kranj 12°

pretežno jasno
vlažnost: 88 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

7/25

torek

10/19

sreda

3/23

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 9. april 2024

Na kopanje v Portorož

IZLETI / Naklo, 9. april 2024

Pohod po Dovžanovi soteski

IZLETI / Cerklje, 9. april 2024

Kolesarjenje do Preddvora

RAZSTAVE / Radovljica, 9. april 2024

Istra 2023

PRIREDITVE / Škofja Loka, 9. april 2024

Knjigosnedke praznujejo polnoletnost

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

 

 
 

 

 
 
 

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.