Inštruktor varne vožnje Marko Bračič je ocenil, da je vaš novinar Simon Šubic izpitno vožnjo uspešno opravil. / Foto: Tina Dokl

Kako sem spet opravil izpit

Se kdaj vprašate, ali bi kljub dolgoletnim vozniškim izkušnjam še opravili izpitno vožnjo? Svojo radovednost sem pred dnevi potešil v okviru projekta Zavarovalnice Triglav Ponovno na izpitno vožnjo.

Kranj – Pred kratkim me je urednik pobaral, ali bi šel na ponovno izpitno vožnjo. Ker mi je poznan družbeno odgovorni projekt Ponovno na izpitno vožnjo, ki ga Zavarovalnica Triglav vodi preko portala Vozim se (vozimse.si), sem se zavedal, da izziv, na katerega vabijo dolgoletne voznike, ni preprost, kot je videti na prvi pogled. Na lanski Turneji mobilnosti, ko je vozniški preizkus potekal na simulatorju vožnje Drajv, so namreč ugotovili, da bi kar dva od treh dolgoletnih voznikov padla na ponovitvi izpitne vožnje. Ko so kasneje trideset izkušenih voznikov povabili še na ponovno izpitno vožnjo z avtomobilom, se je na njej dobro odrezala le slaba polovica voznikov. Če torej sprejmem izziv, imam več možnosti, da se osramotim, kot da vožnjo uspešno opravim, me je prešinilo. Kar bi bilo pravzaprav zame celo koristno, saj bi s pomočjo inštruktorja varne vožnje izvedel, katere rutinske napake so se v 27 letih vozniškega staža prikradle v mojo vožnjo, sem nadalje razmišljal. In tako sem se odločil, da grem.

Ponovno izpitno vožnjo sem tako kot še skoraj petdeset drugih dolgoletnih voznikov opravljal minuli konec tedna v Kranju. Priznam, nanjo sem se predhodno teoretično pripravil s pomočjo portala Vozim se. Preveril sem, katere so najpogostejše napake, ki jih delamo dolgoletni vozniki, preizkusil sem se tudi v poznavanju cestnoprometnih predpisov. Slednje mi je šlo kar dobro, daleč sicer od popolnosti, a (vsaj zame) zadovoljivo.

Na parkirišču pri stavbi Zavarovalnice Triglav me je sprejel Marko Bračič, učitelj vožnje in inštruktor varne vožnje pri AMZS. Podatek, da je bil v preteklosti deset let prometni policist, mi ni ravno vlil dodatnega poguma, a je Marko s sproščenim pristopom hitro poskrbel, da me je začetna trema, povsem enaka kot na pravi izpitni vožnji (pravzaprav dveh, ker sem prvič padel), zapustila. Nekaj kratkih pojasnil in napotkov, nato pa sva se v mojem avtomobilu za 45 minut zapeljala po kranjskih cestah in ulicah, za kratek čas tudi po avtocesti.

Na tem mestu je čas za novo priznanje: vozil sem drugače kot sicer. Celotno vožnjo sem, recimo, z enim očesom na števcu pazil, da ne bi prekoračil predpisane hitrosti, česar v običajnih razmerah ne počnem. Saj nisem divjak, še zlasti ne v naselju, a trditev, da dosledno upoštevam predpisano hitrost, bi bila laž. Razen seveda tam, kjer redno izvajajo meritve hitrosti ... Potem so tu prometni znaki. Zavestno sem bil pozoren na vse in tako opazil tudi take, ki jih doslej nisem, čeprav se po Kranju vozim vsakodnevno. In še bi se našlo kaj, v čemer se je moja ponovna izpitna vožnja razlikovala od običajne. Zato se je na koncu zgodilo tisto, s čimer se ponosno baham že nekaj dni: izpitno vožnjo sem opravil. Inštruktor je sicer imel nekaj pripomb na vožnjo, še zlasti da bi lahko nekoliko prej prižigal smernike pri menjavi prometnih pasov in razvrščanju pred križišči (in tudi krožišči) ter na avtocesti, a bistveno je zame bilo, da se je po lastnih besedah v mojem avtomobilu počutil varnega.

Izkušnja s ponovno izpitno vožnjo je bila zanimiva in predvsem poučna. Z izkušenim inštruktorjem sva se namreč sproti pogovorila o vseh rutinskih napakah, ki jih delamo vozniki, odgovoril mi je tudi na vsa dodatna vprašanja glede prometnih pravil, pa tudi najustreznejšega reševanja zapletenih situacij, s katerimi se srečujemo med vožnjo. Ne morem trditi za vse ostale sodelujoče voznike v projektu Ponovno na izpitno vožnjo, a sam bom zaradi te izkušnje v prihodnosti zagotovo vozili varneje kot doslej. Vsaj dokler me znova ne zanese v rutinsko vožnjo ...

Potem pa bi se bilo najbrž najbolje spet prijaviti na ponovno izpitno vožnjo. Zakaj je ta koristna, naj za konec pove kar strokovnjak – Marko Bračič: »Voznik, takoj ko naredi izpit, začne voziti rutinsko, ne razmišlja več dovolj o nevarnostih v prometu. Na ponovni izpitni vožnji se znova seznani s prometnimi pravili, pa tudi z razlogi, zakaj so ta sploh napisana. Priporočljiva je za vse starosti, saj zelo hitro pademo v svoj vozniški kalup. Pri mladih bi rad še poudaril, da jim vzorca dobrega voznika ne predstavljajo inštruktorji v šolah vožnje, temveč tisti, ki so jih vozili vse do narejenega izpita. To so običajno starši in ti imajo najpomembnejšo vlogo pri vzgoji bodočih voznikov.«

Oddajte svoj komentar

Kranj 2°

oblačno
vlažnost: 94 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

0/10

sreda

3/10

četrtek

3/12

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

 

 

 

RAZSTAVE / Breznica, 7. februar 2024

Slikarska razstava in pesniški večer

PRIREDITVE / Kamnik, 7. februar 2024

Slovesnost in kulturni maraton

PRIREDITVE / Železniki, 7. februar 2024

Proslava in kovanje pesmi

PRIREDITVE / Škofja Loka, 7. februar 2024

Občinska prireditev ob prazniku

PRIREDITVE / Predoslje, 7. februar 2024

Pa bo pomlad prišla

PRIREDITVE / Adergas, 7. februar 2024

Vse generalove skrivnosti

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 7. februar 2024

Ustvarjalna delavnica, angleška urica, ustno zdravje

PRIREDITVE / Kranj, 7. februar 2024

Podoknice pred Prešernovo hišo

 

 
 

 

 
 
 

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 16:42, 3. februar

Noro, kakšna tolpa kriminalcev trenutno vlada SLO !!

Evropska sredstva unovčena / 09:11, 3. februar

Gradi se kolesarska povezava Obrne-Boh.Bistrica. Do Bleda se ne gradi nič. Razdalja Obrne-Bled je 8km. Na tej razdalji je že zgrajena kolesa...

V Šenčurju poklon štiridesetim talcem / 21:59, 1. februar

"Vstaja se je končala z znamenito dražgoško bitko, ki je pokazala, da Nemci niso nepremagljivi,«Kdo bo učencem razložil nemško nepremagljivo...

Ljudske obveznice v začetku februarja / 14:31, 27. januar

Spomnil bi na ukradene izničene obveznice in delnice za časa vlade Alenke Bratušek. To je blo čist ajnfoh, po sistemu dons maš, jutr pa te n...

Predstavili največje projekte / 08:40, 26. januar

O širitvi OŠ Antone Janše še vedno nič. Pozabljeni od občine in sveta. Prejšnje in sedanje vodstvo OŠ ni sposobno zlobirati prepotrebno širitev šole.

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..