Inštruktor varne vožnje Marko Bračič je ocenil, da je vaš novinar Simon Šubic izpitno vožnjo uspešno opravil. / Foto: Tina Dokl

Kako sem spet opravil izpit

Se kdaj vprašate, ali bi kljub dolgoletnim vozniškim izkušnjam še opravili izpitno vožnjo? Svojo radovednost sem pred dnevi potešil v okviru projekta Zavarovalnice Triglav Ponovno na izpitno vožnjo.

Kranj – Pred kratkim me je urednik pobaral, ali bi šel na ponovno izpitno vožnjo. Ker mi je poznan družbeno odgovorni projekt Ponovno na izpitno vožnjo, ki ga Zavarovalnica Triglav vodi preko portala Vozim se (vozimse.si), sem se zavedal, da izziv, na katerega vabijo dolgoletne voznike, ni preprost, kot je videti na prvi pogled. Na lanski Turneji mobilnosti, ko je vozniški preizkus potekal na simulatorju vožnje Drajv, so namreč ugotovili, da bi kar dva od treh dolgoletnih voznikov padla na ponovitvi izpitne vožnje. Ko so kasneje trideset izkušenih voznikov povabili še na ponovno izpitno vožnjo z avtomobilom, se je na njej dobro odrezala le slaba polovica voznikov. Če torej sprejmem izziv, imam več možnosti, da se osramotim, kot da vožnjo uspešno opravim, me je prešinilo. Kar bi bilo pravzaprav zame celo koristno, saj bi s pomočjo inštruktorja varne vožnje izvedel, katere rutinske napake so se v 27 letih vozniškega staža prikradle v mojo vožnjo, sem nadalje razmišljal. In tako sem se odločil, da grem.

Ponovno izpitno vožnjo sem tako kot še skoraj petdeset drugih dolgoletnih voznikov opravljal minuli konec tedna v Kranju. Priznam, nanjo sem se predhodno teoretično pripravil s pomočjo portala Vozim se. Preveril sem, katere so najpogostejše napake, ki jih delamo dolgoletni vozniki, preizkusil sem se tudi v poznavanju cestnoprometnih predpisov. Slednje mi je šlo kar dobro, daleč sicer od popolnosti, a (vsaj zame) zadovoljivo.

Na parkirišču pri stavbi Zavarovalnice Triglav me je sprejel Marko Bračič, učitelj vožnje in inštruktor varne vožnje pri AMZS. Podatek, da je bil v preteklosti deset let prometni policist, mi ni ravno vlil dodatnega poguma, a je Marko s sproščenim pristopom hitro poskrbel, da me je začetna trema, povsem enaka kot na pravi izpitni vožnji (pravzaprav dveh, ker sem prvič padel), zapustila. Nekaj kratkih pojasnil in napotkov, nato pa sva se v mojem avtomobilu za 45 minut zapeljala po kranjskih cestah in ulicah, za kratek čas tudi po avtocesti.

Na tem mestu je čas za novo priznanje: vozil sem drugače kot sicer. Celotno vožnjo sem, recimo, z enim očesom na števcu pazil, da ne bi prekoračil predpisane hitrosti, česar v običajnih razmerah ne počnem. Saj nisem divjak, še zlasti ne v naselju, a trditev, da dosledno upoštevam predpisano hitrost, bi bila laž. Razen seveda tam, kjer redno izvajajo meritve hitrosti ... Potem so tu prometni znaki. Zavestno sem bil pozoren na vse in tako opazil tudi take, ki jih doslej nisem, čeprav se po Kranju vozim vsakodnevno. In še bi se našlo kaj, v čemer se je moja ponovna izpitna vožnja razlikovala od običajne. Zato se je na koncu zgodilo tisto, s čimer se ponosno baham že nekaj dni: izpitno vožnjo sem opravil. Inštruktor je sicer imel nekaj pripomb na vožnjo, še zlasti da bi lahko nekoliko prej prižigal smernike pri menjavi prometnih pasov in razvrščanju pred križišči (in tudi krožišči) ter na avtocesti, a bistveno je zame bilo, da se je po lastnih besedah v mojem avtomobilu počutil varnega.

Izkušnja s ponovno izpitno vožnjo je bila zanimiva in predvsem poučna. Z izkušenim inštruktorjem sva se namreč sproti pogovorila o vseh rutinskih napakah, ki jih delamo vozniki, odgovoril mi je tudi na vsa dodatna vprašanja glede prometnih pravil, pa tudi najustreznejšega reševanja zapletenih situacij, s katerimi se srečujemo med vožnjo. Ne morem trditi za vse ostale sodelujoče voznike v projektu Ponovno na izpitno vožnjo, a sam bom zaradi te izkušnje v prihodnosti zagotovo vozili varneje kot doslej. Vsaj dokler me znova ne zanese v rutinsko vožnjo ...

Potem pa bi se bilo najbrž najbolje spet prijaviti na ponovno izpitno vožnjo. Zakaj je ta koristna, naj za konec pove kar strokovnjak – Marko Bračič: »Voznik, takoj ko naredi izpit, začne voziti rutinsko, ne razmišlja več dovolj o nevarnostih v prometu. Na ponovni izpitni vožnji se znova seznani s prometnimi pravili, pa tudi z razlogi, zakaj so ta sploh napisana. Priporočljiva je za vse starosti, saj zelo hitro pademo v svoj vozniški kalup. Pri mladih bi rad še poudaril, da jim vzorca dobrega voznika ne predstavljajo inštruktorji v šolah vožnje, temveč tisti, ki so jih vozili vse do narejenega izpita. To so običajno starši in ti imajo najpomembnejšo vlogo pri vzgoji bodočih voznikov.«

Oddajte svoj komentar

Kranj -12°

megla
vlažnost: 88 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-14/4

ponedeljek

-7/8

torek

-8/8

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Britof, 22. januar 2024

Letovanje v Banji Vrućici

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

 

 
 

 

 
 
 

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 23:22, 21. januar

Ob takem medijskem in izobraževalnem enoumju 70% Slovencev nima nobene možnosti vedeti resnice, niti trezno voliti, zato grejo v prepad kot ovce.

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 23:17, 21. januar

Primož, tebi pa sovraštvo do SDS res povzroča halucinacije. Resnica je popolnoma drugačna. SDS je 2020 v MO Kranj predstavila predloge ukrep...

Odgovor / 20:53, 21. januar

Tavčar se je malce bal Nemcev in nasprotoval vojaški akciji na Koroškem. Kot sicer se takrat Ljubljana ni veliko zanimala za meje na Štajers...

V Dražgošah poziv k miru / 19:39, 21. januar

Ponavljam vprašanje: Kaj so oborožene sile nacistične Nemčije počele v Dražgošah leta 1942 ?
Usposabljanje, vojaške vaje ?
Bo šlo?

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 18:29, 21. januar

70% Slovencev se strinja z ravnanji komunistov do Slovenskega naroda. Zato bo treba ob novem preštevanju prek cevi bolj pogledovati proti Slovencu kot tujcu. Predvsem hrbet si bo treba si zavarovat.

V Dražgošah poziv k miru / 14:58, 21. januar

Nespodobna pravokacija!?Mogoče so se bali, da bi jim partizani pojedli ali odnesli dežo z zasko in klobasami. Rekvizicija: tudi zadnja krava...