Mulatjera je ponekod ozka in izpostavljena. / Foto: Jelena Justin

Najzahodnejša vrhova

Lipnik (1950 m n. m.) in Vrh Dunje (1961 m n. m.) – Monte Schenone in Jof di Dogna sta imeni v originalu, na zemljevidu. Vrhova, ki predstavljata skrajni zahodni del grebena Naborjetskih gora, sta dosegljiva iz doline Dunja in s planine Malga Poccet.

Ko se z Montaža zazremo proti severozahodu, se pred nami kot ogrlica pokažejo t. i. Naborjetske gore, ki jih od Montaža loči na eni strani dolina Dunja, na drugi pa Zajzera. Od vzhoda na zahod si vrhovi sledijo Poldašnja špica, Piparji, Dve špici, Gosadon, Cuel dei Pez, Brda, Lipnik in Vrh Dunje. Danes bomo obiskali zadnja dva vrhova, ki predstavljata skrajni zahod omenjenega grebena.

Za izhodišče bomo izbrali planino Malga Poccet. Zapeljemo se proti Trbižu in nadaljujemo v smeri Tablje. Nekaj kilometrov naprej od Tablje zagledamo most čez reko Fella. Zavijemo levo, se peljemo čez most in na koncu še enkrat ostro zavijemo levo proti planini Malga Poccet. Čaka nas približno deset kilometrov ozke, asfaltirane ceste, ki nas pripelje do planine, kjer parkiramo. V vzponom po poti št. 601 začnemo na planini, nekaj časa kar po cesti. Najprej dosežemo neoskrbovano zavetišče Jeluz (1515 m n. m.). Malce naprej od zavetišča zapustimo makadamsko cesto in nadaljujemo skozi gozd in čez travnike v smeri škrbine Clap del Jovel. Udobna steza nas vodi proti severni steni Lipnika. Čudovita je speljana, nikjer prestrma in z lepimi razgledi. Ko dosežemo škrbino Clap del Jovel, se usmerimo desno in nadaljujemo proti vrhu Lipnika (Monte Schenone). Vrh Lipnika je oddaljen še približno 30 minut. Pot preči strme travnike, poteka po nekdanji vojaški mulatjeri, ki daje slutiti, da je tukaj divjala krvava vojna vihra. Vrh Lipnika, kjer stoji velik kovinski križ, nas nagradi s čudovitim razgledom: pred nami se v vsej svoji mogočnosti pokaže Montaž. Iz Dunje je res najlepši, najmogočnejši, kot bi nosil dve kroni. Pred nami je Zabuš, ki se nadaljuje v Strmo peč. Daleč zadaj Javor in Lopič, pa Monte Crostis in Monte Pisimoni, Cozzarel, Montusel, Zuc dal Bor, Monte Chiavals, Creta Grauzaria, Monte Sernio, Konjski špik, Veliki Koritnik, Monte Lodin itd. Pred nami je greben Naborjetskih gora vse tja do Poldašnje špice, kjer se v daljavi pokažejo tudi Nabojs, Viš, Mangart, Jalovec.

Z vrha malce sestopimo po poti vzpona, nato pa nas smerokaz na skali usmeri desno, strmo navzdol po mulatjeri, ki pa je delno zaraščena. Previdno sestopamo, saj je travnata strmina res velika. Mulatjera, pot št. 602, nas vodi proti zahodu, v rahlem vzponu, tik pod Vrhom Dunje pa se precej strmo vzpne skozi gosto ruševje. Vrh označuje skromen, ličen lesen križ, razgled pa je enak kot z vrha Lipnika. Z Vrha Dunje sestopimo po poti vzpona in nadaljujemo nazaj proti Lipniku. Kjer smo prej prišli navzdol po travnati strmini, predlagam, da zavijemo desno, na spodnjo pot, ki nas bo peljala skozi predor, ki je ostanek nekega preteklega časa, ko je tod potekala t. i. frontna linija tirolske fronte. Hodimo proti vzhodu, po poti št. 602. Na stiku s potjo št. 601 zavijemo levo navzgor, proti grebenu. Ponekod precej strm vzpon nas pripelje na greben, kjer zavijemo levo. Smo na poti št. 601. Čez škrbino Clap del Jovel začnemo sestopati nazaj proti planini Malga Poccet, kjer nas čaka jekleni konjiček.

Nadmorska višina: 1961 m

IZLETI / Kokrica, 8. marec 2024

Pohod v Preddvor

PREDAVANJA / Kranj, 8. marec 2024

O vlogi materinstva in očetovstva

IZLETI / Kranj, 9. marec 2024

Osp–Kastelec–Socerb–Osp

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.

Prihranek bo kaplja v morje / 18:27, 3. marec

Neumnost, ki se dela. Politiki, če že odločajo o življenju ljudi, bi morali iti ljudem nasproti, ne pa jih vedno bolj ogrožati. Na funkcijah...

Majdičev mlin ogroža okolico / 15:36, 1. marec

Imamo pa res smolo s temi podrtijami. Ravno dobro odpravijo eno, bivši 'Hotel Jelen', že se ne da urediti tale podrtija. Da bi jo saj podrli...

Že prvi večer je bil razprodan / 18:55, 29. februar

Ali bo kdaj in kje ponovitev?

Dražja obnova železniške postaje Jesenice / 08:59, 29. februar

Močno obremenjena gorenjska proga, dokler ne bo dvotirna, bomo imeli stanje kot je zdaj. Če so zamude tja do 15 minut je to še kar. Se pa po...