Planina Mala Poljana / Foto: Jelena Justin

Najvišji vrh Kriške gore

Tolsti vrh (1715 m n. m.) – Najvišji vrh Kriške gore, ki ponudi čudovit razgled na vse strani neba. Strma pot, ki požene kri po žilah, sestop pa zaokrožimo po še strmejši poti z Velike Poljane. Kamniško-Savinjske Alpe.

Morda se bo čez leta kdo spraševal, zakaj je bilo v letu 2020 toliko objav s planinskih poti, ki potekajo v mestni občini Kranj. Pa naj spomnim! Zato, ker je bila karantena in smo bili prisiljeni raziskovati poti in stezice znotraj matične občine. Današnji opis je markiran, pot je znana, a iz tega izhodišča pri meni pač še ni prišla na vrsto. A je prišel tudi ta dan. Obiskali bomo Tolsti vrh, najvišji vrh Kriške gore, za izhodišče pa si bomo izbrali Zalog.

Iz Kranja se zapeljemo proti Golniku. Ko opazimo smerokaz za Goriče, zavijemo desno na lokalno cesto. Vozimo po prednostni cesti, ko opazimo smerokaz za vas Zalog. Zavijemo levo. Cesta se začne vzpenjati. Ko dosežemo vas, opazimo prve planinske smerokaze. Nadaljujemo po desni cesti, približno še en kilometer, ko pridemo do manjšega parkirišča. Vožnja naprej ni več mogoča.

Z vzponom začnemo po desnem kolovozu, a markirana pot kmalu zavije desno in postane stezica. Precej strmo se povzpnemo in dosežemo manjšo kapelico. Strmo se povzpnemo in dosežemo razgledišče. Z desne se nam pridruži pot s Povelj. Sledi še eno razpotje. Desno gre strma pot proti Veliki Poljani, mi pa zavijemo levo, na spodnjo pot proti Mali Poljani. Nadaljujemo in dosežemo gozdnato dolino med dvema strmima pobočjema. Dolina postaja vse ožja in je bolj podobna grapi, po kateri se precej strmo vzpenjamo. V spodnjem delu hodimo po levi strani doline, višje prečimo na desno stran in se še strmeje povzpnemo. Višje dosežemo rob gozda in smo na travnikih pod Malo Poljano. Še nekaj minut in zagledali bomo pastirsko kočo. Od koče nadaljujemo naravnost, do razpotja, kjer zavijemo levo proti Tolstemu vrhu. Pot se povzpne na zahodni rob planine, nato pa se strmo vzpne, zavijuga skozi gozd. Ko dosežemo greben, se nam iz leve priključi pot iz Gozda. Nadaljujemo desno, pot je še vedno precej strma in poteka po južnem grebenu. Ko dosežemo vrh, nas ta nagradi z razgledom. Storžič s Psico je na dosegu roke, Košuta na severu dominira s svojo dolžino, zahodno od nje je Begunjščica, Vrtača itd., proti zahodu vodi greben do Koče na Kriški gori. Tisti, ki vas že leta dolgo ni bilo na Tolstem vrhu, naj vam povem, da na vrhu ni več znamenitega ličnega smerokaza s streho. Da, vetrolom pred skoraj dvema letoma je uničil tudi tega.

Z vrha lahko sestopimo po poti vzpona, a moj predlog je naslednji: do tja, kjer se nam je pri vzponu pridružila pot iz Gozda, sestopimo po isti poti, nato pa nadaljujemo kar naravnost navzdol. Markirana pot nas usmeri desno proti Gozdu. Sledi strm spust, ko dosežemo t. i. Štajnerco, pot, ki povezuje Malo Poljano z Gozdom, zavijemo levo. Sledi lepo, razgledno prečenje, kjer je potrebne nekaj pazljivosti, saj je pot ponekod malce izpostavljena. Nazaj na Malo Poljano nas v zadnjih metrih pripelje kolovozna pot. Ko dosežemo razpotje na Mali Poljani, se povzpnemo še na Veliko Poljano. Z Velike Poljane začnemo strm spust nazaj do vasi Zalog, kjer nas čaka jekleni konjiček.

Trajanje: 6 ur

IZLETI / Kranj, 21. marec 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

OBVESTILA / Gorenjska, 21. marec 2024

Ali sem fit?, tombola, kulinarična delavnica ...

PREDAVANJA / Jesenice, 21. marec 2024

O ukrajinskih princesah na evropskih prestolih

RAZSTAVE / Tržič, 21. marec 2024

Pazi, kam stopiš

GLEDALIŠČE / Dovje, 21. marec 2024

Premiera predstave Kri

OBVESTILA / Gorenjska, 22. marec 2024

Ali sem fit?, tombola, kulinarična delavnica ...

GLEDALIŠČE / Podnart, 22. marec 2024

Monokomedija Jutri začnem

OBVESTILA / Kranj, Šenčur, Cerklje, Goriče, 23. marec 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

Kranj diha z vojašnico / 22:55, 20. marec

Migranti bojo vsaj rodnost popravli, vlada te pa na suho nateguje ;)

Kranj diha z vojašnico / 20:58, 20. marec

Bojim se, da bodo na koncu v teh lepih hangarjih poležavali ilegalni migranti. Okoli novega leta se je omenjalo tudi Kranj, kot možni center...

Sprava bo, sprave ne bo / 10:47, 20. marec

Slovenci nismo preveč inteligentni narod. Dokaz so dogodki par let pred 2.sv vojno, med vojno in vsaj 15 let po vojni. V Franciji so izvenso...

Hišnik ne pozna hišniškega dela? / 08:05, 20. marec

Tipično. Gospa izpade kot "tečna baba", ki se vtika v vse in vsakega, večno negoduje in ji nikoli nič ni prav. Sosedje se "pomenljivo" spogl...

Smučišče neupravičeno zaprto / 18:40, 19. marec

Tožiti inšpektorico za vso nastalo škodo ! Sicer pa ja, časi vlade halfšiptarja ko nisi smel na cesti jesti rogljička, lahko pa si bil pri s...

Že zdaj učenje materinščine / 13:19, 17. marec

Delo, 14, 3. : "Združenje ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije je na včerajšnjem sklepnem dnevu strokovnega posveta pripravilo ra...

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.