Ena najuspešnejših metod

Za boljšo šolo (71)

V času šolanja na daljavo, ko so učni rezultati še veliko bolj kot v običajnih razmerah odvisni od motivacije učencev, bi lahko bila ena najuspešnejših metod učenja in preverjanja znanja t. i. formativno spremljanje.

Zadnjih nekaj let skuša zavod za šolstvo z izobraževanji v študijskih skupinah naše učitelje navdušiti in usposobiti za to sodobno, po svetovno veljavnih raziskavah pa tudi slovenskih izkušnjah izjemno uspešno strategijo učenja. Učitelji, ki so se odločili za tovrstno usposabljanje, imajo v trenutni situaciji veliko boljše izhodišče in možnost, da se bodo učenci doma res kaj naučili in napredovali v znanju. Formativno spremljanje predstavlja drugačno filozofijo učenja in poučevanja in drugačne pristope kot v tradicionalnem izobraževanju, ko je šlo predvsem za prenos znanja od učitelja na učenca. Načela in pravila formativnega spremljanja so uporabna za vse predmete in dokazano delujejo na vseh področjih učenja.

V središču učnega procesa je učenec, učitelj ga le spodbuja in usmerja. Učenci so aktivni in prevzamejo vlogo ter hkrati odgovornost za svoje učenje. Učenec mora za posamezni predmet najprej ugotoviti, kaj o izbrani učni temi že ve in kakšno je njegovo predznanje. V naslednjem koraku učenec skupaj z učiteljem oblikuje cilje in namen, kaj se želi naučiti. Čeprav učitelj izhaja iz učnih načrtov in standardov znanja, je treba upoštevati otrokove interese in sposobnosti, saj učenje ni samo intelektualni proces, ampak v njem otrok sodeluje kot celovita osebnost. Pomembna so njegova čustva, osebni cilji, radovednost, težnja po ustvarjanju in želja, da bi se uveljavil, da bi bil uspešen. Cilje, kaj se hočejo naučiti, si morajo otroci ob učiteljevi pomoči postaviti sami, saj bodo v tem primeru veliko bolj odgovorni in prizadevni, saj jim učenja ne bo nekdo vsiljeval. Na ta način otroci vidijo in razumejo, da je učenje smiselno in koristno.

Naslednji korak v formativnem spremljanju je postavljanje kriterijev uspešnosti, ki izhajajo iz učnih ciljev. Kriterije morajo otroci poznati in razumeti.

Na tretji stopnji učenci izbirajo dejavnosti, ki jih bodo pripeljale do zastavljenega cilja. Takšno učenje je aktiven proces, je miselno naporno početje, ki kljub zahtevnosti otroku prinaša zadovoljstvo, saj je cilj dosegel na svoj način in z lastnim trudom. V tem učnem procesu naj bi učenec čim pogosteje dobival učiteljevo povratno informacijo, kako napreduje. Učence se da usposobiti, da sami vrednotijo svoje učne dosežke, če seveda dobro poznajo kriterije, po katerih presojajo in znajo izmeriti, kaj in koliko so se že naučili. Zelo koristne so tudi povratne informacije vrstnikov, ko se učenci učijo drug od drugega. Svoje znanje učenci ves čas dokazujejo z različnimi izdelki. To so lahko ustni ali pisni preizkusi znanja, multimedijske predstavitve, pisna besedila, praktični izdelki … Učenci naj sami izberejo način, kako bodo predstavili svoje znanje.

Formativno spremljanje kot metoda učenja in preverjanja znanja je v pogojih izobraževanja na daljavo izredno uporabno in zanesljivo, če ga učenci in učitelji obvladajo. Upajmo, da se je zanj pravočasno usposobilo in odločilo čim več učiteljev, saj bo v tem primeru mnogo manj težav z motivacijo in preverjanjem ter ocenjevanjem znanja. Za formativno spremljanje bi bile bolj kot številčne primerne opisne ocene otrokovega znanja.

Oddajte svoj komentar

Kranj 11°

pretežno oblačno
vlažnost: 80 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

1/18

petek

6/15

sobota

0/17

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

IZLETI / Kranj, 15. marec 2024

Pohodna Andaluzija

OBVESTILA / Lesce, 15. marec 2024

Letna skupščina TD Lesce

PRIREDITVE / Žiri, 15. marec 2024

Goropeke v času vojne in revolucije

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 15. marec 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč ...

GLEDALIŠČE / Bohinjska Bela, 16. marec 2024

Muzikal Kekec

PRIREDITVE / Cerklje, 16. marec 2024

Cerklje smučamo – pokal občine 2024

GLASBA / Predoslje, Stražišče, 16. marec 2024

Spustite me pod kovter, gospa Markham

OBVESTILA / Goriče, 16. marec 2024

Preventivne meritve

 

 
 

 

 
 
 

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.