Trasa nove ceste naj bi potekala po obstoječi cesti Hotavlje–Sovodenj in v Podlanišču predvideva skoraj dva kilometra dolg predor pod Kladjem z izhodom na vzhodnem pobočju Cerkljanskega vrha.

Uskladili potek nove ceste

Nova cestna povezava med Gorenjsko in Primorsko na 4. razvojni osi postaja vse bolj uresničljiva, glede poteka trase sta se pred časom uskladila tudi župana Cerknega in Gorenje vasi - Poljan.

Gorenja vas – Glede trase prometne povezave med Cerknim in Gorenjo vasjo na območju 4. razvojne osi so v preteklosti pripravili že več možnih rešitev in študij. Na to je pred časom znova spomnil poslanec Samo Bevk, ki ga je zanimalo, ali je že izbrana najustreznejša varianta ter kakšen je njen potek, kako bo potekal postopek umeščanja v prostor in postopek priprave prostorskega načrta, pa tudi kolikšna naj bi bila vrednost investicije in kakšen bo terminski plan izgradnje.

Preverili še dodatne trase

Na ministrstvu za infrastrukturo so v odgovoru na njegovo poslansko vprašanje navedli, da so rezultati inženirsko-geološkega kartiranja variant na območju Kladja pokazali, da vse doslej izrisane južne variante potekajo po geološko zelo nestabilnem območju in bi njihova umestitev terjala bistveno obsežnejše in dražje ukrepe, kot so bili predvideni v idejni zasnovi. Na osnovi rezultatov kartiranja so zato preverili še dodatne trase na tem območju. Novembra lani so izvedli tudi preveritev okoljske, prostorske in ekonomske izvedljivosti novih variant na trasi četrte razvojne osi med Cerknim in Hotavljami. Na podlagi teh preveritev so ugotovili, da so investicije močno pod pragom ekonomske upravičenosti glede na majhne prometne obremenitve in veliko vrednost investicije, »zato bo treba upravičenost investicije iskati z vidika izboljšanja varnosti ter dostopnosti in razvojnih možnosti širše regije, zlasti Severne Primorske«.

Prednost naj bi dali povezavam na južnem delu predvidene trase, ki so v primerjavi s severno varianto tudi bistveno cenejše, pojasnjujejo na ministrstvu. Južne variante naj bi bile vredne od od 100 do 130 milijonov evrov, severne pa so ocenili na od 160 do 200 milijonov. Poleg tega južne variante omogočajo fazno gradnjo, med prednostmi južnega koridorja pa so navedli še manjše vplive na okolje, saj severni poteka po občutljivem območju doline Kopačnice, izboljšanje razmer v obstoječem urbano-prometnem koridorju in vsaj deloma izboljšano navezanost na Žiri. Na podlagi teh ugotovitev naj bi v prihodnje pripravili prostorsko dokumentacijo oziroma študije variant in državni prostorski načrt.

Vse bližje povezava med Primorsko in Gorenjsko

»Povezava med Primorsko in Gorenjsko na 4. razvojni osi je vse bližje,« ob tem z zadovoljstvom ugotavlja župan Občine Gorenja vas - Poljane Milan Čadež. Pojasnil je, da so jim pred časom na direkciji predstavili vse tri dodatne variante poteka trase 4. razvojne osi. Skupaj z županom Cerknega se jima je uspelo poenotiti glede trase, ki poteka po obstoječi cesti Hotavlje–Sovodenj in v Podlanišču predvideva skoraj dva kilometra dolg predor pod Kladjem z izhodom na vzhodnem pobočju Cerkljanskega vrha. Trasa se nato spusti v dolino Cerknice in vodi naprej v Laznico, kjer se dober kilometer od Želina priključi na glavno cesto. Celotna trasa od Hotavelj do Želina je po županovih besedah dolga dobrih 17 kilometrov, vrednost del pa ocenjujejo na 131 milijonov evrov. »Veseli me, da nam je uspelo najti skupni jezik z Občino Cerkno, zavedam pa se, da bo umeščanje v prostor zahtevno. A zdaj vsaj lahko rečemo, da se je začelo,« je še poudaril Čadež.

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

pretežno oblačno
vlažnost: 59 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

9/24

ponedeljek

10/14

torek

1/14

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.