Phliški oz. Koseški bajer v Šinkovem Turnu / Foto: Jelena Justin

Beg na svež zrak

Rašica/Vrh Staneta Kosca (641 m n. m.) – Razglašena epidemija bolezni covid-19 je dodobra spremenila naša življenja. A kljub sloganu #ostanidoma je še vedno priporočljivo iti na svež zrak in se ga naužiti.

Čudni časi so, a 'frišen luft' v teh časih še posebej blagodejno dene. Seveda je treba paziti, saj je razglašena epidemija. Poskrbeti moramo zase.

Danes bomo obiskali Rašico, vrh, ki je sicer v povsem drugi občini. Glede na to, kaj se obeta – upam sicer, da ne bo prišlo do tega –, bo to lahko v prihodnosti pomemben podatek.

Glavni vrh Rašice je Vrh Staneta Kosca, Rašica pa se imenuje po vasi, ki leži ob vznožju. Rašica je v zgodovini druge svetovne vojne zabeležena kot prva gorenjska vas, ki je bila požgana. V Rašiško četo organizirani domačini so 18. septembra 1941 na Pasjem potoku pod vasjo napadli skupino, ki je načrtovala potek nemško-italijanske meje na Gorenjskem; padli so štirje Nemci in dva pomožna merilca, slovenska študenta. Naslednji dan je sledil povračilni ukrep, saj je nemška enota zažgala vse hiše v vasi in prebivalce odpeljala v taborišče Šentvid. V naslednjih dneh so preiskovali tudi okoliške gozdove in odkrili tabor Rašiške čete. V spopadu se je četa razdvojila, trije borci so bili ubiti. Manjši del čete, v katerem je bil tudi Stane Kosec, je bil ujet in kasneje ustreljen. Po njem se imenuje glavni vrh.

Mi bomo vrh obiskali s povsem druge strani.

Avtocesto proti Ljubljani zapustimo na izvozu za Vodice. Z deteljice zavijemo desno, proti Vodicam, in nadaljujemo skozi Vodice. Pri smerokazu Bukovica zavijemo desno. Peljemo se v smeri proti Mengšu, skozi vas Koseze. Na koncu vasi zavijemo desno proti vasi Šinkov Turn. Po še ne sto metrih zavijemo levo na makadamsko cesto v smeri Rašice in Mengeške koče. Parkiramo pri Phliškem bajerju oz. na primernem mestu. Parkirišče je tukaj pogosto polno, saj je bajer v času sezone riboloven.

Pri bajerju zavijemo desno. Pot poteka ob bajerju in verjamem, da je po močnem deževju tukaj lahko precej blatno in mokro. Zgolj v opozorilo, zaradi obutve. Pot na začetku vodi ob bajerju, nato pa zavije ostro desno na kolovoz, ki se prečno vzpenja po pobočju. Kmalu se obrne v levo, vzpon je neznaten. Precej je razpotij, a so vsa dobro označena. Na prvem razpotju nadaljujemo nekoliko desno, levo gre 'Mengeška koča grebenska pot', naravnost pa 'Mengeška koča spodnja pot'. Začnemo se vzpenjati skozi gozd. Pot je razgibana, sledijo si vzponi in spusti. Na razpotjih sledimo oznakam za Grebensko pot na Rašico. Tik pred zadnjim vzponom do Vrha Staneta Kosca na levi strani opazimo markacije za Mengeško kočo. Po tej poti bomo sestopili.

Povzpnemo se do vrha, gremo še na razgledni stolp, ki ponudi lep razgled na sosednjo Šmarno goro, pa Loško hribovje, na Julijce in Kamniško-Savinjske Alpe. Pogoj je seveda lepo vreme. Koča, ki je trenutno zaradi epidemije zaprta, je pod vrhom Rašice.

Z vrha sestopimo po poti vzpona do smerokaza za Mengeško kočo. Precej strmo se spustimo do makadamske ceste, ki ji nekaj časa sledimo, nato pa zavijemo desno navzgor. Kratek vzpon, ki mu sledi zopet daljše prečenje. Zaokrožimo pri smerokazu za Mengeško kočo, kjer nas smerokaz Šinkov Turn usmeri levo navzdol. Sestopimo in naredimo pentljo današnjemu izletu.

Pazite nase in ostanite zdravi!

Trajanje: 3 ure in 30 minut

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?