Pred dobrim tednom smo opisano pot prehodili tudi člani PD Medvode. / Foto: D. K.

Meteorološka postaja

Veliko Kozje (993 m n. m.) in Lisca (948 m n. m.) – Lepa, na začetku strma pot, ki postane izjemno razgledna. Tura, ki je idealna, če se je lotimo z vlakom ali pa s planinskim društvom.

Posavsko hribovje vedno znova preseneti. Sploh če si za turo vzamemo cel dan, saj nam hribovje postreže s strmino, ravnino, lepimi razgledi. Naša današnja cilja bosta Veliko Kozje in Lisca, vmes bomo obiskali še cerkvico sv. Lovrenca. Vem, vse tri točke smo že obiskali, a tokrat se bomo ture lotili v Zidanem Mostu in jo zaključili v vasi Breg. Planinski izlet je idealen, če se na turo odpravimo z vlakom ali s planinskim društvom, saj bomo zaključili drugje, kot bomo začeli.

Zapeljemo se v Zidani Most. Najkrajše je, če štajersko avtocesto zapustimo na Trojanah ter nadaljujemo v smeri Zagorja proti Hrastniku, kjer zavijemo desno proti Rimskim Toplicam. Ko dosežemo glavno cesto Celje–Zidani Most, zavijemo desno. V Zidanem Mostu prečkamo most čez Savinjo in na drugi strani zavijemo ostro levo. Smerokaz nas opozori na Gašperjevo kočo. Peljemo se še nekaj sto metrov, ko začnemo hojo. Pri naslednjem smerokazu cesto zapustimo, zavijemo desno na makadam, ki nas pripelje višje do manjšega smučišča. Mimo smučišča sledimo kolovozu, ki nas hitro pripelje do Gašperjeve koče, 436 m n. m. Sledimo strmo naravnost navzgor, nato pa pot zavije ostro levo in se začne tudi strmeje vzpenjati. Po nekaj časa poteka v strmih okljukih, nato vodi strmo po stranskem grebenu navzgor in začne zavijati desno. Strmo prečimo gozdno pobočje. Po dežju je ta pot lahko precej neprijetna oz. tudi nevarna. Dosežemo razpotje, kjer je manjše sedelce. Desno se pot spušča v Radeče, mi pa zavijemo levo strmo navzgor. Strmina ne popusti. Na vrhu strmine nam smerokaz pokaže, da gre desna pot proti Lovrencu in Lisca, mi pa zavijemo levo in dosežemo Veliko Kozje, prepaden vrh, z vpisno skrinjico, s katerega se odpre lep razgled na sosednji Kopitnik, na drugi strani Savinje.

Pot nadaljujemo v smeri Lovrenca in Lisce. Najprej sledi strm spust, ki je trenutno malce neprijeten, zaradi ogromnih količin napihanega listja. Sestop nas pelje mimo skale, ki je videti kot dinozaver. Nato pa prečimo in v daljavi že vidimo cerkev sv. Lovrenca in Lisco. Do cerkvice, kjer so rastišča Clusijevega svišča, se povzpnemo. Z Velikega Kozja smo potrebovali dobro uro hoda. Na drugi strani izgubimo višino, dosežemo cesto, ki ji sledimo sto metrov desno, nato pa zavijemo levo navzgor in nadaljujemo do Lisce, od katere nas loči dodatna ura in pol. Vmes nekajkrat dosežemo tudi asfaltirano cesto, a je pot odlično označena. Od cerkvice sv. Jošta nas do vrha loči še 20 minut. Vrha, na katerem je meteorološka radarska postaja. Na vrhu je trenutno koča zaprta, ker se obnavlja, a za žejo in lakoto je dobro poskrbljeno s »Kuhno na kolesih«. Z Lisce sestopimo nazaj do cerkvice sv. Jošta, kjer sledimo oznakam za vas Breg. Najprej dosežemo hiše z oznako Razbor, bodimo pozorni na markacije, nato pa dosežemo cesto, ki nas pripelje v vas Razbor. Tam nas markacije usmerijo desno in precej hitro se spustimo do ceste, ki pelje v vas. Breg. Sestop je potekal po t. i. Jurkovi poti. Po približno kilometru asfalta dosežemo vas Breg. Če smo se ture lotili z vlakom, je železniška postaja tukaj, če imamo avto v Zidanem Mostu, se do tja lahko zapeljemo z vlakom. Če pa smo prišli z avtobusom in s planinskim društvom, nas avtobusni prevoz že čaka. Pred nami je le še vožnja domov.

Nadmorska višina: maks. 993 m

PREDAVANJA / Tržič, 24. januar 2024

O sladkorni bolezni

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 24. januar 2024

Telovadba, ustvarjalna delavnica, zdrave navade ...

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 26. januar 2024

GLEDALIŠČE / Predoslje, 26. januar 2024

Komedija zmešnjav

IZLETI / Šenčur, 27. januar 2024

S cvičkom med vinogradi

GLEDALIŠČE / Slovenski Javornik, 27. januar 2024

Jutri začnem

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..

V Dražgošah poziv k miru / 14:02, 23. januar

Ne podpiram ne komonistov ne domobrancev, je pa vedno bolj jasno, da so že takrat za vsem stali židje..
Moše Pijade, Kardelj, Rupnik itd..

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 13:54, 23. januar

Dežman, podatki o priseljevanju po obdobjiih so dostopni na spletu, javno!
Sicer pa ja, reakcija tipičnega SDS betonerja..Šiptar nikoli nič kriv ker, kOmOnisti, mediji, Srbi, Kučan..

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...

V Dražgošah poziv k miru / 10:14, 22. januar

1. Okupacoija je pravno stanje na kakem ozemlju, ki ga je tuja država, navadno z bojem, spravila pod svojo oblast"(Fran) Oktobra 1940 v Zagr...

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 23:22, 21. januar

Ob takem medijskem in izobraževalnem enoumju 70% Slovencev nima nobene možnosti vedeti resnice, niti trezno voliti, zato grejo v prepad kot ovce.