Na ministrstvu za infrastrukturo prometne problematike na glavni cesti med Kranjem in Šenčurjem ne nameravajo reševati z gradnjo dodatnega avtocestnega priključka Kranj sever. / Foto: Gorazd Kavčič

Kranjske želje neuslišane

V mestni občini Kranj bi radi razbremenili promet z gradnjo novega avtocestnega priključka med Kranjem in Šenčurjem, čemur pa na ministrstvu za infrastrukturo in Darsu nasprotujejo.

Kranj – Ministrstvo za infrastrukturo in Družba za avtoceste v RS (Dars) sta zavrnila predlog Mestne občine Kranj za gradnjo novega avtocestnega priključka Kranj sever med avtocestnim priključkom Kranj vzhod in krožiščem na Primskovem. Ministrstvo je na kranjsko pobudo pred kratkim odgovorilo, da je Dars že v preteklosti podal negativno mnenje k predlogu za grad­njo novega priključka zaradi premajhne razdalje med predlaganim in obstoječim priključkom Kranj vzhod.

Na Mestni občini Kranj nov avtocestni priključek Kranj sever ocenjujejo kot najugodnejšo, najučinkovitejšo in najhitrejšo rešitev za prometno razbremenitev Kranja, kar po navedbah občine potrjujejo tudi vse prometne študije, narejene v zadnjih petnajstih letih. Taka rešitev bi bila stroškovno najsprejemljivejša, saj bi izgradnja novega priključka stala od tri do tri in pol milijona evrov, medtem ko bi bile vse druge predlagane rešitve desetkrat dražje, navajajo na občini. Ob tem poudarjajo, da bi nov priključek Kranj sever, ki bi mu kasneje sledila še izgradnja kranjske severne obvoznice, pomembno skrajšal in omogočil varnejšo in dodatno alternativno povezavo do Kongresnega centra Brdo, ki bo glavno protokolarno središče predsedovanja Slovenije Svetu Evropske unije v letu 2021. Prav zato je občina tudi želela, da se omenjeni cestni projekt uvrsti v državni proračun s končno realizacijo v prvi polovici leta 2021 in vključi v poseben Zakon o predsedovanju Slovenije Svetu EU.

A, kot omenjeno, pobuda MOK-a ni padla na plodna tla. Na ministrstvu za infrastrukturo in Darsu opozarjajo, da je razdalja med predvidenim priključkom Kranj sever in obstoječim priključkom Kranj vzhod v smeri proti Ljubljani le 1100 metrov in 1250 metrov v smeri proti predoru Karavanke, tako majhna razdalja med priključkoma pa bi negativno vplivala na varnost prometa.

Za rekonstrukcijo ceste

Kot poudarjajo, analize na področju prometne varnosti, tako v Sloveniji kot v drugih državah, kažejo, da območja priključkov zaradi mešanja prometnih tokov na sami trasi in vozil, ki se na avtocesto ali hitro cesto vključujejo ali jo zapuščajo, predstavljajo potencialno najbolj problematične odseke, zato na teh delih nastaja večje število prometnih nesreč. Ustrezna razdalja med avtocestnimi priključki je zato zelo pomembna za zagotavljanje prometne varnosti in pretočnosti. »Na omrežju avtocest in hitrih cest sicer obstaja nekaj priključkov, pri katerih je razdalja med dvema sosednjima priključkoma manjša od razdalje med priključkom Kranj vzhod in predlaganim priključkom Kranj sever, vendar pa so se take rešitve v preteklosti s stališča prometne varnosti pokazale kot neprimerne,« so razložili na ministrstvu.

Ker prioritetno reševanje prometne problematike Kranja z ukrepi, ki posegajo na avtocesto, zanje ni sprejemljivo, na ministrstvu podpirajo rešitev, ki jo zagovarja direkcija za infrastrukturo. Po tej različici bi problematiko prometnih obremenitev na severnem delu Kranja reševali z rekonstrukcijo obstoječih in gradnjo dodatnih prometnic. Pomemben del teh ukrepov je rekonstrukcija glavne ceste med Kranjem in Šenčurjem, na kateri promet ne bo voden skozi krožni križišči, ki se navezujeta na avtocesto, ampak pod njima. Za to rešitev trenutno že potekajo aktivnosti za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo del. Prav tako je potrebna nova povezava s predvideno severno obvoznico, ki bi razbremenila krožišče Primskovo. Za projekt severne kranjske obvoznice ima sicer direkcija za infrastrukturo že odprt načrt razvojnih programov, vendar trenutno ni predvidenih aktivnosti, saj je za umestitev v prostor zadolžena občina, še pojasnjujejo na ministrstvu.

V Kranju bodo vztrajali

Na Mestni občini Kranj bodo vztrajali pri čimprejšnji izgradnji avtocestnega priključka Kranj sever, saj argumentacijo o premajhni medsebojni razdalji med priključkoma Kranj sever in Kranj vzhod zavračajo. Kot pravijo, bi bila priključka med seboj oddaljena najmanj 1,3 kilometra, kar je precej več od zahtevanih 600 metrov in je blizu minimalni priporočljivi razdalji za takšne priključke, ki je 1,7 kilometra. Med drugim izpostavljajo, da imajo tudi ostale mestne občine priključke, ki ne ustrezajo priporočljivim minimalnim razdaljam, na Kranj pa se še od 80. let preteklega stoletja navezujeta le dva avtocestna priključka medsebojne oddaljenosti približno šest kilometrov. Mestna občina Kranj, ki je po številu prebivalcev tretja največja v Sloveniji, je bila v zadnjih 30 letih pri izgradnji nove državne prometne infrastrukture skoraj popolnoma spregledana. V zadnjih dveh letih se je sicer rekonstruiralo nekaj križišč in mostov, ni pa se vzpostavilo nobenih novih cestnih povezav, ki bi razbremenile bistveno povečan promet in rastoče mesto. Na cesti Šenčur–Kranj tako v času popoldanske konice kolone vozil sežejo tudi na avtocesto, kar je z vidika prometne varnosti nedopustna situacija. Vzrok zato pa je predvsem v koncentraciji prometnih tokov na enem vstopnem mestu v Kranj, nov priključek pa bi obremenitev porazdelil, so prepričani.

Oddajte svoj komentar

Kranj 3°

oblačno
vlažnost: 95 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

4/6

torek

4/8

sreda

4/9

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 23. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Ljubljana, 23. april 2024

Sveta maša na Ljubljanskem gradu

PRIREDITVE / Preddvor, 23. april 2024

Pogovorni večer: Podnebne spremembe

PREDAVANJA / Žiri, 23. april 2024

Sto let po smrti Tavčar še živi

PRIREDITVE / Šenčur, Naklo, 24. april 2024

Tombola, zdravi odnosi, kuhanje, umovadba

PREDAVANJA / Dolina, 24. april 2024

Hišne gobe in zaščita lesnih izdelkov

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

IZLETI / Naklo, 25. april 2024

S kolesom pod Kriško goro

 

 
 

 

 
 
 

Tudi družinski zdravniki v Sloveniji imamo dovolj / 08:02, 23. april

Imate prav, gospe in gospodje zdravniki. Obveščam vas, da vas že sedaj ni nikjer. Pravite, da oskrbite približno 50 bolnikov na dan. Se prav...

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.