Prvi predvrh Kotečnika / Foto: Jelena Justin

Prepadni greben

Kotečnik (772 m n. m.) – Eden od vrhov, ki so del Posavskega hribovja. Vrh z žigom, ki ga odtisnemo v knjižico Križem kražem.

Vsakič znova me vrhovi z nizko nadmorsko višino, ki so del Zasavja in Posavja, prijetno presenetijo, saj ponudijo nekaj, česar Gorenjci nismo navajeni: nizka višina, strmina in izpostavljenost. Danes bomo obiskali vrh Kotečnik, ki se nahaja nad Zabukovico.

Z avtoceste Ljubljana–Celje se usmerimo na izvoz Žalec. Cesti sledimo proti Žalcu, nato pa se usmerimo proti Grižam in Zabukovici. V vasi Migojnice nadaljujemo proti Zabukovici. Na koncu vasi Zabukovica pridemo na križišče, kjer se desno odcepi cesta proti lovski koči Gozdnik, mi pa nadaljujemo po levi cesti. Malo za tablo za konec Bukovice dosežemo naslednje križišče, kjer nadaljujemo desno. Nekoliko višje, kjer se cesta razcepi na levo, ki gre v klanec, desna pa se malce spusti, parkiramo na parkirišču ob cesti.

S parkirišča nadaljujemo po levi, zgornji cesti. Po slabih 20 minutah hoje smo na prevalu med Kotečnikom in Gozdnikom. Kotečnik je levo, Gozdnik pa desno. Zavijemo levo, mimo hiše, v smeri Kotečnika. Pot za hišo je še kolovozna, kmalu pa se spremeni v planinsko stezo. Pot se začne hitro vzpenjati po in pod grebenom. Če vrh obiščemo v pomladnih mesecih, bo pot bogato okrašeno s pomladnim resjem. Vse bo vijolično. Precej hitro dosežemo zahodni vrh, ki ima že tudi vpisno skrinjico. S prvega vrha malce sestopimo, nato pa sledimo planinski stezi, ki nas preko še nekaj nadaljnjih predvrhov pripelje do glavnega vrha Kotečnika, kjer se nahaja druga vpisna skrinjica. Pot je ponekod strma, izpostavljena in skalnata, kar da svoj šarm vrhu s skromno nadmorsko višino. Glavni vrh Kotečnika je na žalost brez razgleda, saj je skrit v gozdu, a precej lepši razgled ima prvi predvrh. Naj ob tej priložnosti opozorim, da je v mokrem potrebno precej previdnosti, saj je pot strma in izpostavljena, ponekod so tudi skale in je možnost zdrsa precejšnja.

Z vrha sestopimo po poti vzpona, lahko pa sestopimo tudi v Liboje, kar pa potem malce oteži logistiko, saj nas avto čaka v Zabukovici. Če se odločimo za sestop v Liboje, bomo videli tudi del plezališča Kotečnik, ki je eden največjih v tem delu Evrope. Na pobočju Kotečnika je namreč urejenih 334 smeri, ki so razdeljene na enajst sektorjev. Smeri so primerne tako za začetnike kot tudi vrhunske plezalce, saj najdemo lažje smeri in tudi zelo težke. Plezališče odlikuje odlična skala, kar nudi užitke v vertikali. Najdemo vse, kar nam srce poželi: previse, raze, plate in kamine. Plezališče je precej razpotegnjeno. Do najbolj oddaljenega sektorja Kača je 35 minut hoje, a plezalci se strinjajo, da je to ravno najlepši del Kotečnika.

Trajanje: 2 uri

PRIREDITVE / Cerklje, 16. marec 2024

Cerklje smučamo – pokal občine 2024

GLASBA / Predoslje, Stražišče, 16. marec 2024

Spustite me pod kovter, gospa Markham

OBVESTILA / Goriče, 16. marec 2024

GLEDALIŠČE / Koroška Bela, 16. marec 2024

Izpolnjene sanje

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 17:17, 14. marec

Bilo je posnetih kar nekaj filmov po resničnih dogodkih, ko so sestre pomagale na smrt bolnim. Bilo je kaznivo dejanje, evtanazija ki je enako dejanje, pa baje ni.

Državni zbor zavrnil predlog, Svoboda za referendum / 11:09, 12. marec

Pri evtanaziji ne rabiš zdravnika. Medicinska sestra je dovolj.

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.