Alenka Bratušek

Krivdo valijo drug na drugega

Potem ko so se v novembru na Bledu složno zavzeli za takojšen začetek gradnje južne razbremenilne ceste, je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek krivdo, da se gradnja spet odmika, pripisala občini.

Bled – Na Bledu so se sredi novembra zbrali predstavniki občin Bled in Bohinj, člani blejskega občinskega sveta, predstavniki civilne iniciative z Mlina, okoljevarstveniki ter predstavniki gospodarstva in turizma tako z Bleda kot iz Bohinja, da bi državi sporočili, da so glede nujnosti izgradnje južne razbremenilne ceste (JRC) popolnoma enotni in da to ne more biti izgovor, da se gradnja ne začne. Na to se je ministrica Alenka Bratušek odzvala kar z zapisom na svojem Facebook profilu. Poudarila je, da bi v letih 2020 in 2021 lahko v proračunu imeli za obvoznico zagotovljenih 30 milijonov evrov, a dokler nimajo zemljišč, ne morejo ničesar.

Kdo ni opravil svojega dela

»Nas veseli, da so bili na tiskovki vsi za! Župan pa bo moral prepričati še vse tiste, ki ne želijo prodati zemljišč, saj bodo razlastitve postopek pridobivanja zemljišč še zavlekle,« je zapisala Alenka Bratušek. Župan Janez Fajfar je nad reakcijo ministrice začuden. Kot je poudaril, je bil edini namen novinarske konference prenesti slovenski javnosti jasno sporočilo, da je Bled pri zahtevi za izgradnjo JRC enoten in da so dosegli dogovor s Civilno iniciativo Mlino, pri vsem tem pa jih podpira tudi Občina Bohinj. Ministrica Alenka Bratušek je opozorila, da imajo zaradi trase skozi Mlino, ki jo je z občinskim prostorskim načrtom začrtala občina, danes odkupljenih samo dobrih 70 odstotkov zemljišč. »Če bi občina poslušala svoje krajane in že takrat peljala traso skozi tunel naravnost mimo smetišča, bi danes blejsko obvoznico že gradili, tako se pa ukvarjamo z nezadovoljstvom ljudi in razlastitvami zemljišč, ki so dolgotrajna in zamudna.« A župan odgovarja, da pri sprejemanju občinskega podrobnega prostorskega načrta za JRC Občina Bled ni bila neodvisna, saj je morala biti obstoječa rešitev predhodno usklajena z investitorjem, to je Republiko Slovenijo, in nosilci urejanja prostora. »Stroka obstoječo rešitev zagovarja kot najboljšo možno, zato jo je Občina Bled tudi sprejela. Jasno pa je, da so zaradi nestrinjanja nekaterih lastnikov zemljišč na trasi potrebne razlastitve, ki pa jih spet vodi Republika Slovenija,« je poudaril Fajfar, ki se ob tem sprašuje, kdo torej ni opravil svojega dela. Spomnil je še, da je na junijskem sestanku na Bledu ministrica obljubila, da bodo preučili možnost fazne gradnje JRC. »To pomeni, da bi se gradnja na prvem delu lahko začela ne glede na to, da na zadnjem odseku JRC še potekajo odkupi zemljišč oziroma razlastitve.«

Potreben dogovor s krajani

Ministrica pa je ob odprtju preurejenega krožišča na Primskovem v Kranju minuli teden znova poudarila, da je občina tista, ki umešča traso v prostor. V tem trenutku je po njenih besedah trasa umeščena tako, da se kar nekaj ljudi z njo ne strinja. »Občina se je odločila, kako bo cesta potekala, in občina je tista, ki v sodelovanju z občani to lahko spremeni. Sama lahko zgolj opozorim, da bi sprememba, tako kot marsikje v naši državi, projekt lahko zamaknila za več let, da ne rečem za desetletje.« Tudi v. d. direktorice Direkcije RS za infrastrukturo Monika Pintar Mesarič je kot osnovni problem pri blejski JRC navedla zemljišča. »Občina mora zdaj prepričati občane, kaj je dobro zanje, in se potruditi, da zemljišča odkupi,« je dejala in ob tem občini sporočila, naj se usedejo s krajani in poskušajo dogovoriti.

Cesta vseslovenski problem

Župan je pojasnil, da so krajani Mlina res predlagali dve novi trasi, za kateri preverjajo, če bo možno dobiti soglasja nosilcev urejanja prostora. »Če ju bodo že v osnovi zavrnili, se projektiranja niti ne bomo lotili, ker je to predrago in zamudno, ampak se bomo v dogovoru s civilno iniciativo vrnili na z direkcijo že usklajeno traso, pri čemer pa se bomo trudili za do krajanov čim bolj prijazno izvedbo, kar vključuje poglobitve in zaščitne ograje,« je pojasnil Fajfar in znova poudaril, da gre pri JRC za vseslovenski problem, če hočemo Bled ohraniti kot ikono Slovenije. »Sedanji promet spominja na Bangladeš in ni primeren za alpski biser.« Ob tem pa verjame, je še dodal, da udejanjanje pravice do javnega izražanja mnenj ne more biti razlog, da se dialog med Republiko Slovenijo in Občino Bled kakorkoli prekine.

Oddajte svoj komentar

Kranj 0°

pretežno jasno
vlažnost: 95 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

1/14

sreda

1/12

četrtek

-1/14

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?