Pogled proti Kovku s ceste / Foto: Jelena Justin

Vrh kraške planote

Kovk (961 m n. m.) – Obisk enega od vrhov na Vipavski gori. Greben, ki se razprostira od Predmeje do Cola in nas navdušuje z neokrnjeno naravo. Kraška pokrajina udobnih stez, a strmih pobočij in nazobčanih, kamnitih vrhov.

Vipavska gora je greben kraške planote Trnovskega gozda, ki se razprostira med Predmejo in Colom. Greben se imenuje tudi Rob in Veliki Greben, dolg pa je osem kilometrov. Da prehodimo celoten greben med obema krajema, potrebujemo približno šest ur. A treba je priti še nazaj na izhodišče. Z Vipavske gore se Trnovska planota strmo, skoraj prepadno spušča proti Ajdovščini v Vipavski dolini, zato je izjemno razgledišče. Greben skriva celo verigo zanimivih, kamnitih vrhov, znamenita Pot po robu pa odkriva kotičke strmih grap in melišč, udobne steze pa tipičen kraški svet. Ne, danes ne bomo prehodili celega grebena, povzpeli se bomo le na en vrh od njih. Tokrat na Kovk.

Zapeljemo se v Logatec, kjer nadaljujemo proti Idriji. V kraju Godovič se usmerimo na cesto proti Črnemu Vrhu in Ajdovščini. Ovinkasta cesta nas pripelje do kraja Col, kjer na velikem parkirišču nasproti cerkve parkiramo. No, če imamo srečo, je možno parkirati tudi na odcepu, kjer se začne markirana pot na Kovk, a kljub temu je bolje avto pustiti na parkirišču nasproti cerkve.

S parkirišča po cesti nadaljujemo proti Predmeji, približno 10 minut, ko nas bodo markacije usmerile levo, na kolovozno cesto, ki se zložno začne vzpenjati proti robu Vipavske gore. Kolovozna pot zavije desno in se zložno vzpenja skozi borov gozd. Opazimo Knafelčevo markacijo s številko 1, kar pomeni, da hodimo po delu Slovenske planinske poti. Kmalu smo na razpotju, kjer lahko zavijemo levo na Pot po robu. Pot po Robu je precej bolj strma. Kakorkoli se odločimo, obe nas bosta pripeljali na vrh Kovka. Mi nadaljujemo desno, sledimo kolovozu, ki se kmalu spremeni v široko pot, ki se prečno vzpenja skozi gozd. Ves čas se zlagoma vzpenjamo, nikjer ni preveč strmo. Ko dosežemo konec strnjenega gozda, smo na travniku, ki ga prečimo, nato pa nas markacije usmerijo levo na nekoliko strmejšo pot. Vzpenjamo se spet skozi gozd in kmalu smo tik pod vrhom Kovka, do katerega se sprehodimo čez travnato pobočje.

Na vrhu Kovka je ličen križ, s klopjo in vpisno skrinjico. Razgled nas navduši. Pod nami se odpre celotna Vipavska dolina, pred nami pa vidimo zavit greben Vipavske gore, ki vodi naprej na Sinji vrh. Vmes so vrhovi Navrše, Otliški maj, Dolski maj pa Otliško okno itd. Greben se proti zahodu nadaljuje na Čaven in naprej proti Kuclju ter Velikemu robu.

Z vrha predlagam, da sestopimo po Poti po robu. Pot je ponekod precej strma, a izjemno razgledna ter navdušujoča. Pot nas pripelje na razpotje, ki smo ga videli že pri vzponu, od tam dalje pa se na izhodišče vrnemo po poti vzpona.

Nadmorska višina: 961 m
Višinska razlika: 334 m
Trajanje: 2 uri
Zahtevnost: 1 / 5

Oddajte svoj komentar

Kranj 10°

jasno
vlažnost: 87 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

4/22

četrtek

6/23

petek

6/25

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

RAZSTAVE / Koroška Bela, 12. april 2024

Likovna dela sekcije Kreativnost

RAZSTAVE / Slovenski Javornik, 12. april 2024

Vzorčni valjček

PREDAVANJA / Žiri, 12. april 2024

O potovanju po Afriki

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

GLASBA / Kranj, 13. april 2024

Večerna pesem

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...