SOSEScript: Breadcrumb failed executing with the following error: Error on line 41 position 2: Conversion failed when converting the varchar value 'February' to data type int.
Prihajajo zimske razmere.

Zima prihaja petnajstega novembra

Za naše jeklene konjičke prav gotovo, saj takrat nastopi zakonski rok, do katerega je treba avtomobile »obuti« v zimske pnevmatike ali poskrbeti za verige.

Čeravno razmere v teh dneh niso nič kaj zimske in tudi letošnje napovedi obetajo milo zimo, je dejstvo, da se temperature spuščajo, dnevi se krajšajo, zato moramo vozne navade prilagoditi slabšim vremenskim razmeram. Ob tem moramo računati tudi na slabše stanje cestišča.

Čez en teden, 15. novembra, nastopi zakonski rok, do katerega je treba ne glede na razmere avto »obuti« v zimske pnevmatike. Zakon dopušča tudi vožnjo z letnimi pnevmatikami z globino profila tri milimetre in snežnimi verigami oz. verigam enakovrednimi pripomočki za pogonska kolesa. Pogoji za uporabo snežnih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled).

Mnogo je bilo napisanega o tem, zakaj je nujno, da so na avtu pozimi zimske gume, vendar je še vedno veliko tistih, ki trdijo, da njim že ni treba menjati pnevmatik, ker njihov način in pogostost vožnje pozimi preneseta letne gume s snežnimi verigami v prtljažniku. Treba je poudariti, da letna guma pri temperaturi, nižji od sedem stopinj Celzija, postane trda, zavorna pot se močno podaljša, zato taka pnevmatika na cesti ni več varna, četudi gre za krajše razdalje. Kako pomembna je sezonska menjava pnevmatik, kažejo številni praktični testi. Tako so izmerili, da je zavorna pot najboljše poletne pnevmatike pri hitrosti petdeset kilometrov na uro v snegu približno petdeset metrov daljša od poti najslabše zimske pnevmatike. Zimske pnevmatike so v primerjavi z letnimi izdelane iz mehkejše zmesi, zato ostanejo prožne tudi ob nizkih temperaturah – veliko bolje kot letne se zimske pnevmatike na cestah obnesejo pri temperaturah pod sedem stopinj. Zimske pnevmatike imajo tudi drugačen profil kot letne. »Skrivnost« zimskih pnevmatik so lamele, vrezane v posamezne bloke dezena, ki med vožnjo oblikujejo neke vrste oprijemne robove in se tako zagrizejo v snežno podlago. Oprijem je veliko boljši, zlasti pri zaviranju, kar močno povečuje varnost v prometu. Uradno mora imeti zimska guma oznako M+S, a je priporočljiva tudi oznaka snežinke. Samo taka je namreč prava zimska guma.

Pri nakupu novih pnevmatik velja slediti nasvetu, da se varčevanje na račun kakovosti nikakor ne izplača. V pomoč so vam lahko testi, ki jih izvajajo AMZS in številni avtomobilistični klubi po Evropi. Ti kažejo, da je težko izdelati univerzalno gumo, ki zadosti vsem pogojem na cesti. Naj se sliši še tako čudno, vendar že pri enaki pnevmatiki v različnih dimenzijskih razredih obstajajo razlike v kakovosti. Menda zato, ker se za izdelavo različnih dimenzij uporabljajo različne gumene zmesi. Tako je določena pnevmatika dobra v snegu, a slabša na suhem ali pa ima veliko obrabo in obratno, zato strokovnjaki priporočajo, da se odločate po tistih kvalitetah in karakteristikah, ki so za vas in vaše okolje najpomembnejše. Gorenjcem bi moralo biti pri zimskih gumah najpomembnejše, da so dobre v snegu in na mokri podlagi. Končno pa je izbira odvisna od količine prevoženih kilometrov in od tega, ali ob sneženju lahko ostanete doma oziroma uporabite javni prevoz. Tako izbiro pa si lažje privoščijo predvsem prebivalci mest oz. krajev bližje večjim mestom.

Glede na to, da so v zadnjih letih priljubljeni t. i. mestni terenci (SUV), še beseda o njih. Pnevmatike zanje so na prvi pogled zelo podobne tistim, ki so namenjene običajnim osebnim avtomobilom, a se od njih razlikujejo po zelo pomembni lastnosti – večji nosilnosti. Zaradi višjega težišča in večje mase vozila so pnevmatike na njih podvržene precej večjim obremenitvam, kot jih lahko prenesejo običajne avtomobilske pnevmatike. Zgradba pnevmatik za mestne terence je zato nekoliko čvrstejša, ima prilagojeno zmes pnevmatike in obliko dezena (vzorca) tekalne površine. Na njih naj svoje mesto najdejo le pnevmatike najvišje kakovosti, kar velja še zlasti pozimi. Če ste pomislili, da bi na avtomobil namestili letne terenske ali polterenske pnevmatike, vam to vsekakor odsvetujemo. Te sicer imajo malo bolj grob profil, ki vsaj na pogled deluje, kot da bo poskrbel za dober oprijem v snegu (kot poskrbi za dober oprijem na kamenju, skalah ali v blatu), a jim manjkata glavni lastnosti zimske pnevmatike. To sta mehkejša in v mrazu bolj oprijemljiva mešanica gume ter lamele v blokih tekalne površine, ki »zarežejo« v sneg in v resnici poskrbijo za oprijem. Marsikateri voznik športnega terenca je zato neprijetno presenečen, ko z navadno terensko pnevmatiko zapelje na zglajen sneg na cesti, saj oprijem ni nič boljši, kot ga nudi navadna letna pnevmatika.

Oddajte svoj komentar

Kranj 5°

pretežno oblačno
vlažnost: 68 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-5/6

petek

-3/9

sobota

-2/13

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

 

 

 

PRIREDITVE / Milje, 2. februar 2024

Ljudsko petje v Hiši čez cesto

OBVESTILA / Kranj, 2. februar 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

RAZSTAVE / Stara Loka, 2. februar 2024

Andrej Karlin, duhovnik in škof

DELAVNICE / Jesenice, 2. februar 2024

Brihtina pravljična dežela

OBVESTILA / Preddvor, 2. februar 2024

Telovadba, angleška urica, ustvarjalna delavnica

PRIREDITVE / Šenčur, 2. februar 2024

Šenčur folkloro na ogled postavi

PRIREDITVE / Žiri, 2. februar 2024

Odkruški, utrinki in slike.

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

 

 
 

 

 
 
 

V Šenčurju poklon štiridesetim talcem / 21:59, 1. februar

"Vstaja se je končala z znamenito dražgoško bitko, ki je pokazala, da Nemci niso nepremagljivi,«Kdo bo učencem razložil nemško nepremagljivo...

Ljudske obveznice v začetku februarja / 14:31, 27. januar

Spomnil bi na ukradene izničene obveznice in delnice za časa vlade Alenke Bratušek. To je blo čist ajnfoh, po sistemu dons maš, jutr pa te n...

Predstavili največje projekte / 08:40, 26. januar

O širitvi OŠ Antone Janše še vedno nič. Pozabljeni od občine in sveta. Prejšnje in sedanje vodstvo OŠ ni sposobno zlobirati prepotrebno širitev šole.

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..

V Dražgošah poziv k miru / 14:02, 23. januar

Ne podpiram ne komonistov ne domobrancev, je pa vedno bolj jasno, da so že takrat za vsem stali židje..
Moše Pijade, Kardelj, Rupnik itd..

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 13:54, 23. januar

Dežman, podatki o priseljevanju po obdobjiih so dostopni na spletu, javno!
Sicer pa ja, reakcija tipičnega SDS betonerja..Šiptar nikoli nič kriv ker, kOmOnisti, mediji, Srbi, Kučan..