V blejski knjižnici so minuli četrtek pripravili pogovor na temo, kakšno obvoznico proti Bohinju si zasluži Bled.

Glede trase južne obvoznice ni enotnosti

V Društvu za varstvo okolja Bled so minuli četrtek v blejski knjižnici pripravili pogovor na temo, kako priti do prave južne obvoznice oziroma kakšno obvoznico proti Bohinju si zasluži Bled.

Bled – Saga o južni obvoznici se vleče že desetletja, promet pa vedno bolj hromi razvoj kraja in onemogoča varne poti tako domačinov kot tudi turistov. Obvoznica je nujno potrebna, ne jutri, ampak že včeraj, so kot izhodišče za pogovor v blejski knjižnici navedli v Društvu za varstvo okolja Bled. Ob tem je predsednik društva Miha Žvan poudaril, da si ne želijo blokade ali revolucije, njihov namen je bil zgolj osvetliti sedanje stanje glede južne razbremenilne ceste in s tem posredovati poziv državi, da se obvoznica čim prej ustrezno umesti v prostor in začne gradnja.

V uvodu so v društvu pripravili pregled različnih variant poteka južne obvoznice, ki so se pojavljale v minulih petdesetih letih, kolikor se že govori o tej obvoznici na Bledu. Kot so opozorili, je načrtovanje na območju Bleda izjemno zahtevno, saj lahko nov infrastrukturni objekt povzroči veliko škode tako na naravni kot kulturni dediščini. »Pri načrtovanju bi obenem morali upoštevati tudi estetski vidik in doživljanje prostora, na kar smo ta čas premalo pozorni,« so prepričani v društvu. Ob tem je Žvan tudi opozoril, da so že pred sedmimi leti razmišljali o tem, da se bo promet do leta 2027 tako povečal, da tudi novozgrajena obvoznica ne bo več zadoščala. »Vsaka gradnja poseže v prostor in spremeni okolje, zato se s temi posegi nikoli ne bodo vsi strinjali. Zato se je treba dogovarjati z ljudmi, in to še preden gredo načrti v javno razgrnitev,« je pozval pristojne. Še vedno je namreč sporen načrtovani odsek skozi Mlino. »Če bo obveljala sedanja trasa, se bo s tem naredila huda škoda tako vasi Mlino kot kompleksu mlinskega polja, pa tudi izjemnima naravnima spomenikoma Straža in Dobra gora,« je poudaril tudi arhitekt in urbanist Janko Rožič in dodal, da bi bilo treba zadeve reševati z občutljivostjo. Zato se mu zdi pomembno, da se odpira pogovor o tem. »Ta čas, ko vlada zatišje in ne vemo, kdaj bo spet denar za obvoznico, še enkrat premislimo ključne variante. Bolje je desetkrat premisliti kot enkrat narediti napako.« Kot je poudarila ena od krajank, bi morali prebivalci Bleda pritiskati na državo, da to uredi, pri čemer pa bi morali biti enotni, a niso. Še vedno pa imajo po njenem prepričanju čas. Ena od navzočih je poudarila, da je sedanja varianta poteka obvoznice zastarela in popolnoma neprimerna za ta prostor. Zato je predlagala, naj občina začne mediacijske sestanke z vaščani, kako umestiti obvoznico, da bodo od nje imeli korist dolgoročno. »Od občine pričakujemo, da bo naš mediator, da najde pot in način, da se poenotimo.« Kot so še opozorili krajani, na Bledu potrebujejo pravo obvoznico, ne zgolj razbremenilne ceste, saj bo sicer to vodilo k še več prometa na Bledu in še večjim zastojem.

Župan Janez Fajfar je poudaril, da je občina naredila, kar je mogla, zaveda pa se, da zadeve niso optimalne. »A dosegli smo vsaj to, da bo cesta zgrajena v treh fazah, in sicer najprej krožišče, ki se bo gradilo zgolj na podlagi priglasitve del. Druga faza predvideva vkop trase do predora, nato pa naprej proti Bohinju.« Tudi župan je poudaril, da ne gre za obvoznico, ampak razbremenilno cesto, s katero bodo razbremenili promet ob jezeru. »A dlje, ko zavlačujemo, težje bomo prišli do te ceste. Državi povsem ustreza, da ji zaradi naših nesoglasij ni treba graditi. Zato se bo treba odločiti, ali razbremenilno cesto dejansko želimo imeti ali ne,« je pozval zbrane v knjižnici.

Oddajte svoj komentar

Kranj 16°

pretežno oblačno
vlažnost: 56 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

9/20

torek

7/21

sreda

6/19

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

OBVESTILA / Tržič, 26. maj 2020

Cicibanove urice

OBVESTILA / Tržič, 26. maj 2020

Cicibanove urice

OBVESTILA / Škofja Loka, 27. maj 2020

Vpis učencev v glasbeno šolo

RAZSTAVE / Škofja Loka, 27. maj 2020

Zornica

RAZSTAVE / Škofja Loka, 27. maj 2020

Zornica

IZLETI / Brezje pri Tržiču, 30. maj 2020

Spletno Majsko romanje po Rožnovenski poti

IZLETI / Brezje pri Tržiču, 30. maj 2020

Spletno Majsko romanje po Rožnovenski poti

IZLETI / Kranj, 25. junij 2020

Štiridnevni izlet v Bosno

 

 
 

 

 
 
 

Zakaj so inšpektorji in redarji brskali po smeteh / 12:06, 26. maj

Te vrste ljudi je treba strogo kaznovati in z imenom javno objaviti

Za odprte trgovine ob nedeljah / 09:35, 26. maj

Zaprtje prodajaln, trgovin ob nedeljah bi pomenilo upad prihodka in zmanjšanje gospodarske aktivnosti, verjetno je zato tudi PV in minister spremenil mnenje in do tega ne bo prišlo !

Za odprte trgovine ob nedeljah / 08:13, 26. maj

Glede na to, da je za odprtje trgovin ob nedeljah tudi Trgovinska zbornica, vlada ne more temu nasprotovati. Na eni strani so papirnati sind...

Za odprte trgovine ob nedeljah / 07:53, 26. maj

Vlada ne podpira predloga zakona, ki ga je v DZ vložila Levica !
Pravilno, ostane naj tako kot dosedaj !

Anton Globočnik in zedinjena Slovenija / 11:50, 25. maj

Če je že določil Slovensko trobojnico na podlagi Kranjskega grba, bi moral namesto bele uporabiti zlato (rumeno) barvo. Tako imamo še danes rusko zastavo za državni simbol.

Za odprte trgovine ob nedeljah / 11:45, 25. maj

Vse trgovine bi morale biti ob nedeljah in praznikih vedno zaprte.Poglejte v Avstrijo, kjer ni nobenih težav. Nekateri trgovci oporekajo, da...

Obiskali partizansko bolnišnico Košuta / 21:55, 21. maj

Partizanska bolnica? Jaz bi vam svetoval, da vsi ki so bili v vojni, priznajo svoje zločine, potem pa lahko govorimo o spravi, največ Sloven...