Kaj po Adrii?

V teh dneh je žalostni konec sklenil še en nekdanji ponos slovenskega gospodarstva, Adria Airways. V svoji 58-letni zgodovini je šla družba skozi več težavnih obdobij; država je vanjo vložila več deset milijonov evrov in jo leta 2016 za drobiž prodala nemškemu finančnemu skladu, ki je podjetje v treh letih spravil v stečaj, kar mu je v preteklosti »uspelo« tudi z nekaterimi drugimi družbami v svoji lasti. Je za to odgovorna vlada Alenke Bratušek, ki je sklenila Adrio prodati, ali vlada Mira Cerarja, pod katero so prodajo tudi izpeljali, v tem trenutku niti ni več bistveno. Ni pa moč spregledati, da bi za letalsko družbo težko našli manj primernega kupca.

Nikakor ne v bran nemškemu lastniku, pa vendar velja omeniti tudi nekaj nezanemarljivih zunanjih dejavnikov, ki so vplivali tudi na Adrio. Letalski posel, ki so ga močno zaostrili nizkocenovniki, se konsolidira – za prevlado na evropskem nebu se bojujejo velikani, kar se kaže v stečajih in težavah številnih manjših prevoznikov. Prvi mož nizkocenovnega prevoznika Ryanair Michael O'Leary je pred meseci napovedal, da bo v naslednjih nekaj letih osemdeset odstotkov evropskega potniškega zračnega prometa obvladovalo le pet velikih družb: Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair in EasyJet. Kjer se prerivajo sloni, pa navadno ni prijetno za mravlje.

Večmesečna agonija Adrie Airways se je v ponedeljek končala, na cesto pa izpljunila 558 src, ki še vedno bijejo, kot so v čustvenem pismu nedavno zapisali njeni zaposleni. Tako zanje kot za državo se začenja novo in nič manj stresno poglavje. Ostati povezan s svetom mora biti ena bistvenih nalog države, če želi ohraniti pogoje za razvoj gospodarstva, turizma ... Za zdaj svojo »nalogo« že izpolnjuje trg – v prvih dneh so letalske družbe razgrabile nekaj najdonosnejših Adrijinih linij. V Fraportu sicer ocenjujejo, da bodo podobno mrežo letov v celoti vzpostavili v letu in pol. Kako bo s povezavami, ki so komercialno morda manj zanimive, a za slovensko gospodarstvo vseeno velikega pomena, pa bo odvisno tudi od angažmaja države, ki lahko z učinkovitimi ukrepi vsaj malo popravi napako, ki jo je storila s prodajo. Bodisi z ustanovitvijo gospodarske javne službe (za spremembo zakona so že stekli postopki) bodisi z ustanovitvijo nove letalske družbe, kar pa je glede na velik vložek in z njim povezano tveganje malo verjetna izbira. Kot tretja možnost pa se pojavljajo ugibanja o vstopu tuje družbe, s katero naj bi moči združili celo Adrijini delavci.

Oddaj svoj komentar

Kranj 3°

oblačno
vlažnost: 97 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

3/8

torek

0/9

sreda

-4/9

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

OBVESTILA / Milje, 28. januar 2020

Ustvarjalne robotske delavnice

PREDAVANJA / Trzin, 28. januar 2020

Lovci na izvir Belega Nila

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, Slovenski Javornik, 28. januar 2020

Za otroke

PREDAVANJA / Naklo, 28. januar 2020

S kolesom iz Amsterdama v Kransterdam

GLEDALIŠČE / Kamnik, 29. januar 2020

Verine zvezdice

PREDAVANJA / Kokrica, 29. januar 2020

Ptičji svet Kokrice in okolice

PRIREDITVE / Jesenice, Hrušica, Slovenski Javornik, 29. januar 2020

Za otroke

RAZSTAVE / Škofja Loka, 29. januar 2020

Zajtrk na jutranjem vlaku II.

 

 
 

 

 
 
 

Naborništvo ni potrebno / 21:51, 27. januar

Se strinjam g. Deželan. Včasih je kot fant odšel služit vojsko, vrnil pa se je kot mož.

Kam s komunalnim blatom / 20:41, 27. januar

To morate pa vprašati ministrico, ki je odgnala Madžare od sofinanciranja 2TDK. Madžarska je odšla z denarjem in poslom v Trst, nam pa je pustila komunalno blato.

Premier Šarec odstopil / 12:44, 27. januar

AntiJanša koalicija je mrtva. Živela nova AntiJanša koalicija.

Naborništvo ni potrebno / 21:40, 26. januar

Gospod pravi da nimamo financ. Seveda jih imamo, samo u taprav radlc ga je treba speljat. Malo naj se pozanima, koliko miljonov gre za razne...

Iz Prage v Bitnje / 11:35, 26. januar

Končno smo slišali resnico o drugi Švici.

Skupna predvsem inšpektorat in redarstvo / 10:28, 26. januar

V Kr. Gori do Planice se kar lepo vzpostavlja red, morostarji so parkirali vsepovsod, na polju, na gozdnih poteh, na privat parcelah itd.. Kot da je vse en parking !

Skupna predvsem inšpektorat in redarstvo / 22:38, 25. januar

Na Bledu bi lahko rekel, da je to daleč od njihovega namena. To so preprosto rečeno inkasanti ! Na radiu slišim : merijo na vrhu Betina proti Lescam, pa če ne tam, pa na Rečic...