Kaj po Adrii?

V teh dneh je žalostni konec sklenil še en nekdanji ponos slovenskega gospodarstva, Adria Airways. V svoji 58-letni zgodovini je šla družba skozi več težavnih obdobij; država je vanjo vložila več deset milijonov evrov in jo leta 2016 za drobiž prodala nemškemu finančnemu skladu, ki je podjetje v treh letih spravil v stečaj, kar mu je v preteklosti »uspelo« tudi z nekaterimi drugimi družbami v svoji lasti. Je za to odgovorna vlada Alenke Bratušek, ki je sklenila Adrio prodati, ali vlada Mira Cerarja, pod katero so prodajo tudi izpeljali, v tem trenutku niti ni več bistveno. Ni pa moč spregledati, da bi za letalsko družbo težko našli manj primernega kupca.

Nikakor ne v bran nemškemu lastniku, pa vendar velja omeniti tudi nekaj nezanemarljivih zunanjih dejavnikov, ki so vplivali tudi na Adrio. Letalski posel, ki so ga močno zaostrili nizkocenovniki, se konsolidira – za prevlado na evropskem nebu se bojujejo velikani, kar se kaže v stečajih in težavah številnih manjših prevoznikov. Prvi mož nizkocenovnega prevoznika Ryanair Michael O'Leary je pred meseci napovedal, da bo v naslednjih nekaj letih osemdeset odstotkov evropskega potniškega zračnega prometa obvladovalo le pet velikih družb: Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair in EasyJet. Kjer se prerivajo sloni, pa navadno ni prijetno za mravlje.

Večmesečna agonija Adrie Airways se je v ponedeljek končala, na cesto pa izpljunila 558 src, ki še vedno bijejo, kot so v čustvenem pismu nedavno zapisali njeni zaposleni. Tako zanje kot za državo se začenja novo in nič manj stresno poglavje. Ostati povezan s svetom mora biti ena bistvenih nalog države, če želi ohraniti pogoje za razvoj gospodarstva, turizma ... Za zdaj svojo »nalogo« že izpolnjuje trg – v prvih dneh so letalske družbe razgrabile nekaj najdonosnejših Adrijinih linij. V Fraportu sicer ocenjujejo, da bodo podobno mrežo letov v celoti vzpostavili v letu in pol. Kako bo s povezavami, ki so komercialno morda manj zanimive, a za slovensko gospodarstvo vseeno velikega pomena, pa bo odvisno tudi od angažmaja države, ki lahko z učinkovitimi ukrepi vsaj malo popravi napako, ki jo je storila s prodajo. Bodisi z ustanovitvijo gospodarske javne službe (za spremembo zakona so že stekli postopki) bodisi z ustanovitvijo nove letalske družbe, kar pa je glede na velik vložek in z njim povezano tveganje malo verjetna izbira. Kot tretja možnost pa se pojavljajo ugibanja o vstopu tuje družbe, s katero naj bi moči združili celo Adrijini delavci.

Oddaj svoj komentar

Kranj 8°

oblačno
vlažnost: 85 %
veter: JZ, hitrost: 29 km/h

6/12

ponedeljek

6/13

torek

5/11

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

PRIREDITVE / Gorenjska, 18. november 2019

Medgeneracijske prireditve

PREDAVANJA / Žirovnica, 18. november 2019

Kirgizija – dežela pod nebeškimi gorami

PRIREDITVE / Gorenjska, 19. november 2019

Medgeneracijske prireditve

PREDAVANJA / Tržič, 19. november 2019

Po balkanskih hribih

PRIREDITVE / Kranj, 19. november 2019

Zmanjševanje odpadkov in izmenjevalnica oblačil

IZLETI / Kranj, 21. november 2019

Na Semiško goro

IZLETI / Šenčur, 23. november 2019

Učka

IZLETI / Kranj, 23. november 2019

Po Napoleonovi pešpoti

 

 
 

 

 
 
 

Poštar stavka le dva dneva / 14:20, 17. november

Pošta?
Kdo jo še sploh rabi?
Kaj vse prodajajo.!
Samo še salame ne.

Nad Belco se je spet sprožil plaz / 14:18, 17. november

Joj, erozija!

Pasijon finančno samostojnejši / 14:16, 17. november

Mami, mami, glej maškare!

Zavrnjena še četrta pritožba? / 22:07, 16. november

Torej bodo imeli Avstrijci 2 leti časa za kvaliteten dopust, da počakajo balkance.

Najbogatejša Slovenca še vedno zakonca Login / 16:05, 16. november

Največji car je Merlak! Ki vlaga v Bohinj. Pa odselil se je, ker ne bo futral svojati z davki v lastni državi..

Sedemindvajset / 12:29, 16. november

Primož:"Naši predniki pred sto in več leti čez veliko lužo odhajali v iskanju boljšega življenja in so pred pol stoletja begunci tam prosili...

Sedemindvajset / 08:07, 16. november

Torej v času stare Jugoslavije..