Kaj po Adrii?

V teh dneh je žalostni konec sklenil še en nekdanji ponos slovenskega gospodarstva, Adria Airways. V svoji 58-letni zgodovini je šla družba skozi več težavnih obdobij; država je vanjo vložila več deset milijonov evrov in jo leta 2016 za drobiž prodala nemškemu finančnemu skladu, ki je podjetje v treh letih spravil v stečaj, kar mu je v preteklosti »uspelo« tudi z nekaterimi drugimi družbami v svoji lasti. Je za to odgovorna vlada Alenke Bratušek, ki je sklenila Adrio prodati, ali vlada Mira Cerarja, pod katero so prodajo tudi izpeljali, v tem trenutku niti ni več bistveno. Ni pa moč spregledati, da bi za letalsko družbo težko našli manj primernega kupca.

Nikakor ne v bran nemškemu lastniku, pa vendar velja omeniti tudi nekaj nezanemarljivih zunanjih dejavnikov, ki so vplivali tudi na Adrio. Letalski posel, ki so ga močno zaostrili nizkocenovniki, se konsolidira – za prevlado na evropskem nebu se bojujejo velikani, kar se kaže v stečajih in težavah številnih manjših prevoznikov. Prvi mož nizkocenovnega prevoznika Ryanair Michael O'Leary je pred meseci napovedal, da bo v naslednjih nekaj letih osemdeset odstotkov evropskega potniškega zračnega prometa obvladovalo le pet velikih družb: Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair in EasyJet. Kjer se prerivajo sloni, pa navadno ni prijetno za mravlje.

Večmesečna agonija Adrie Airways se je v ponedeljek končala, na cesto pa izpljunila 558 src, ki še vedno bijejo, kot so v čustvenem pismu nedavno zapisali njeni zaposleni. Tako zanje kot za državo se začenja novo in nič manj stresno poglavje. Ostati povezan s svetom mora biti ena bistvenih nalog države, če želi ohraniti pogoje za razvoj gospodarstva, turizma ... Za zdaj svojo »nalogo« že izpolnjuje trg – v prvih dneh so letalske družbe razgrabile nekaj najdonosnejših Adrijinih linij. V Fraportu sicer ocenjujejo, da bodo podobno mrežo letov v celoti vzpostavili v letu in pol. Kako bo s povezavami, ki so komercialno morda manj zanimive, a za slovensko gospodarstvo vseeno velikega pomena, pa bo odvisno tudi od angažmaja države, ki lahko z učinkovitimi ukrepi vsaj malo popravi napako, ki jo je storila s prodajo. Bodisi z ustanovitvijo gospodarske javne službe (za spremembo zakona so že stekli postopki) bodisi z ustanovitvijo nove letalske družbe, kar pa je glede na velik vložek in z njim povezano tveganje malo verjetna izbira. Kot tretja možnost pa se pojavljajo ugibanja o vstopu tuje družbe, s katero naj bi moči združili celo Adrijini delavci.

Oddaj svoj komentar

Kranj 12°

jasno
vlažnost: 37 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

-5/13

ponedeljek

-3/15

torek

-6/18

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

OBVESTILA / Kokrica, 2. marec 2021

Merjenje tlaka, sladkorja in holesterola

OBVESTILA / Kranj, Cerklje, 6. marec 2021

Zbora članov prestavljena

 

 
 

 

 
 
 

Komendi grozi desetmilijonska izvršba / 08:24, 1. marec

Nesposobnost vaških politikov bomo spet plačali davkoplačevalci.

Jelko Kacin – zmaga v medijski vojni / 07:23, 1. marec

Nastopač in prevratnik. Še eden izmed izdajalcev resnice, še eden, ki je delal samo in izključno, za svoj žep. Še eden, ki je obljubil zvest...

Posodobitev proge proti Jesenicam / 22:20, 28. februar

Pobožne želje. Do 10.julija bodo končali s pritožbami glede izbire izvajalca.

Nova bolnišnica / 09:14, 26. februar

Ko se bo začelo, če se sploh bo?? Z izgradnjo nove bolnišnice na gorenjskem bo ta kamarila, ki je trenutno na vladi že zgodovina. Mogoče z n...

Nova bolnišnica / 21:09, 25. februar

Seveda regionalna bolnišnica ne more delovati na Jesenicah. Na Jesenicah bo negovalna bolnišnica in porodnišnica. Radovljica je prava lokaci...

Severni Kranj želi na svoje / 08:21, 25. februar

Ne morem verjeti. Cela Slovenija je velika za eno manjše mesto, pa imamo 200+ občin. In ravno toliko županov, tajnic in fikusov. Sedaj bi pa...

Prikaz nasprotnih dejstev / 23:58, 23. februar

Zapleti z neurejenimi ulicami v in okoli Radovljice so posledica upravljanja le teh po sistemu 'na lepe oči'. Tudi hiše so se gradile tam, k...