Zakonca Jelenc sta se na kolesarjenje po Češki dobro pripravila.

Kolesarjenje v dežju in mrazu

V nedeljo smo spremljali zaključek svetovnega prvenstva v kolesarstvu. Na zadnjem, 261 kilometrov dolgem tekmovanju so se v zelo težkih vremenskih pogojih pomerili moški. Pri temperaturah okrog 12 stopinj Celzija in dežju so po angleški pokrajini Yorkshire kolesarili celih sedem ur. Deževalo je skoraj vso pot in ponekod je voda zastajala po celotnem cestišču. Kolesarjenje v takšnih razmerah ni prav nič lepo in je načelo tudi profesionalne tekmovalce. Od naših osmih kolesarjev je dirko zaključil le Tadej Pogačar. Med spremljanjem sem večkrat pomislil, kako dobro je, da nam, rekreativcem, ni treba na kolo v vsakem vremenu in smo lahko doma na toplem.

Včasih pa le ne gre drugače, kot da kolesarimo tudi v dežju ali vetru in nizkih temperaturah. V letošnji sezoni se nam je to zgodilo na potovanju po Češki, kjer smo prva dva dneva doživeli res megleno, mrzlo in deževno vreme. Po gozdovih Šumave so bile takrat temperature okrog deset stopinj Celzija. Najbolj hladno je bilo na spustih, ko veter premočena oblačila še dodatno ohladi. Nase smo »navlekli« prav vsa oblačila, ki smo jih takrat imeli s seboj. Tako smo spoznali tudi kolesarjenje v takšnih pogojih.

Sicer prebivalci severnejših krajev pravijo, da ni slabega vremena, ampak je vse odvisno od tega, kako dobra ali slaba oblačila imamo.

Ob deževnem vremenu je pomembno, da kolesarja veter ne prepiha. Dež in veter sta najslabša kombinacija. Dež oblačila zmoči, veter jih sproti suši, in ko se oblačila sušijo, tudi dodatno hladijo. Zato so anorak in topla oblačila pomemben del kolesarske opreme. Ob manjšem dežju je dovolj anorak. Obstajajo tudi dvodelni kompleti za dež, sestavljeni iz hlač in anoraka.

V dežju in mrazu kolesarje pogosto zebe v stopala in glavo. Kolesarski čevlji in čelada so namreč oblikovani tako, da se v toplem vremenu preveč ne znojimo, zato moramo ob dežju stopala in glavo dodatno zaščititi. Na stopala nadenemo prevleko, ki jo imenujemo galoše, pod čelado damo kapo. Pri nakupu kolesarskih oblačil za slabše vreme upoštevajmo tudi na to, da nas vozniki v težkih razmerah težje opazijo. Zato naj bodo oblačila vidna, torej pisanih barv.

Po navadi so zaščitna oblačila iz nepremočljivih materialov in jih veter ne prepiha. Ker niso zračna, se v njih hitreje preznojimo. Zato naj bodo oblačila, ki so v stiku s kožo, topla in narejena iz materialov, ki odvajajo vlago. Tako imamo vsaj občutek, da smo suhi.

Zgodi se, da nas veter in dež presenetita in dodatnih oblačil nimamo pri sebi. Takrat si najlažje pomagamo z navadnimi polivinilastimi vrečkami, ki jih dobimo v vsaki trgovini. Na noge obujemo manjše (tiste za sadje), čez čelado damo večjo (za čelado je idealna plavalna kapa iz polivinila), za ogrevanje telesa oblečemo vrečo za smeti. Tudi ta naj bo čim bolj živih barv. Namesto aktivnega perila uporabimo star kolesarki trik in pod majico damo časopisni papir. Videti bomo sicer kot kakšna maškara, a to je še vedno bolje, kot da nas prezebe in se potem tresemo še celoten preostanek dneva, v naslednjih dneh pa morda celo zbolimo.

Z mesecem oktobrom se začenjajo slabši pogoji za kolesarjenje. Dan bo vse krajši, temperature nižje. Zato se topleje oblecimo – in če je le mogoče, za kolesarjenje izberimo srednji del dneva.

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

zmerno oblačno
vlažnost: 34 %
veter: JZ, hitrost: 29 km/h

9/24

ponedeljek

10/14

torek

0/15

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

PREDAVANJA / Škofja Loka, 17. april 2024

O ukvarjanju s homeopatijo

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.