Motoristi so se spopadli z razmočeno makadamsko cesto, ki je peljala do vrha prelaza na Ljubelju. / Foto: Primož Pičulin

S starimi vozili po stari cesti

Mednarodni gorski preizkus starodobnikov – 23. Hrastov memorial je kljub deževnemu vremenu v Podljubelj privabil šestdeset motoristov na starodobnih motociklih in mopedih.

Podljubelj – Izredno zahteven, 1370 metrov visok prelaz Ljubelj je izzival voznike že od samega začetka motorizacije. Z vzponi, ki na nekaterih ovinkih dosežejo tudi 33 stopinj, predstavlja resnično zahteven test za voznike. Že pred prvo svetovno vojno so tam prirejali znamenite alpske vožnje, ki so se jih udeleževale avtomobilske tovarne. Prve dirke so bile na tej progi leta 1926 in so postale in ostale legenda moto športa vse do leta 1961, ko so cesto zaprli.

Pred 23 leti je Avto-moto društvo Tržič ponovno zbralo moči in izvedlo prvi gorski preizkus starodobnikov, ki se je po legendarnem tržiškem dirkaču Mirku Hrastu poimenoval Hrastov memorial. Letošnji je privabil okoli šestdeset tekmovalcev iz Slovenije, Avstrije in Češke, ki so se s svojimi pred- in povojnimi motocikli, motocikli s prikolicami in mopedi znamke Tomos pomerili v sedmih kategorijah. Tekmovanje je svečano odprl župan Občine Tržič Borut Sajovic, ki je dejal, da je prireditev izjemna zaradi ene najlepših evropskih cest; organizatorjev, ki vložijo dušo in srce v tekmovanje, ter nedvomno tudi gledalcev, ki so kljub slabemu vremenu prišli spodbujat tekmovalce. Direktor prireditve Lado Srečnik pa je poudaril, da je bistvo tekmovanja ravno sklepanje prijateljstev in medsebojno povezovanje ter druženje ljubiteljev starodobnih vozil.

Najboljši čas izven konkurence – 3 minute in 12 sekund – je dosegel Gregor Erman. Med damami so pokale prejele: Nevenka Bečan, Janja Budič, Anka Hrast in Nathalie Selan iz Avstrije. Pokal za originalnost vozila sta prejela Jožef Meglič za predvojni motocikel DKW SB, letnik 1937, in Valentin Novak za povojni motocikel Puch SGSS, letnik 1953. Jožef Meglič je za prej omenjeno vozilo prejel še pokal za najstarejše vozilo. Plaketo za najstarejšega voznika si je prislužil 79-letni Franc Kapus, plaketo za najboljši čas pa Jožef Cerar, ki je z motorjem NSU Max 300, letnik 1956, dosegel čas 2 minuti in 48 sekund. Posebno priznanje je prejela ekipa iz Češke.

Oddajte svoj komentar

Kranj 10°

delno oblačno
vlažnost: 71 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

3/16

petek

2/18

sobota

3/20

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

PREDAVANJA / Gorenjska, 24. april 2021

Bralna ura z Nino Kosmač

RAZSTAVE / Tržič, 5. maj 2021

Veder polet v veliki svet – že 120 let

 

 
 

 

 
 
 

V objemu nostalgije / 22:52, 22. april

Iskreno :)

Tudi Begunje se prebujajo / 23:58, 21. april

Begunje z okolico. Prostor, kjer se je čas ustavil. Še Kropa ima več stika s civilizacijo. Vas s svetovno znanim vaščanom in najslabšo dosto...

Sulci privabljajo opazovalce / 07:27, 19. april

Ali bo kdo materialno odgovarjal za napačno odločitev izvedbe del? Pri vseh strokovnjakih, prisesanih na javne denarce, je nepojmljivo, da t...

Vrtičke pri Tušu odstranili / 07:17, 19. april

Sicer se strinjam, da so bili na novo zastavljeni vrtički neprimerni. Bili pa so ravno tako na kmetijskem zemljišču, kot so tisti v neposred...

Jeseniški župan razrešil podžupana / 20:23, 18. april

Pobudo za sežigalnico lahko da vsak. Težava je le v tem, da se bodo takoj dvignile naše nevladne okoljevarstvene organizacije, ki bodo proti...

Marijan Križman pri oskrunjenem spomeniku / 15:37, 17. april

Zavrženo dejanje ja, nekateri s tem nimajo težav, že videno pred, med in po vojni...

Jeseniški župan razrešil podžupana / 12:16, 16. april

Tist k bo dal pobudo in izpeljal projekt za sežig teh smeti z moderno sežigalnico se še ni rodil al kako?
Ni interesa ne na levi ne na desni strani, že vedo zakaj..