Skozi središče Vodic se vsak dan pelje preko 10 tisoč osebnih in 1700 tovornih vozil, stanje pa se po besedah tamkajšnjih prebivalcev še poslabšuje.

Zaradi obvoznice znova protesti

Ker je država prelomila obljubo, da naj bi se obvoznica v Vodicah začela graditi letos, so tamkajšnji prebivalci vse bolj nezadovoljni in že napovedujejo nov val protestov.

Vodice – Pred dvema letoma so Vodičani z zaporami cest opozarjali na nevzdržne razmere na cesti skozi Vodice. Takrat jih je država pomirila z obljubo, da bo obvoznico začela graditi letos jeseni, dokončana pa naj bi bila prihodnje leto. Da je obljubo prelomila, je danes že jasno. Družbi za avtoceste RS (Dars) namreč še ni uspelo pridobiti gradbenega dovoljenja za gradnjo vodiške obvoznice, ki naj bi bila nekoč del navezovalne ceste Želodnik–Mengeš–Vodice.

»V sklopu pridobivanja zemljišč se izvajata prenos lege gradbene parcele in odkupovanje zemljišč. Pridobljenih je 99 odstotkov zemljišč, potrebnih za zgraditev obvoznice. V zaključni fazi je izdelava projekta za pridobitev gradbenega dovoljena. Pridobivajo se še manjkajoča soglasja na projektne rešitve. Sočasno teče na Ministrstvu za okolje in prostor ter Agenciji RS za okolje (MOP - ARSO) predhodni postopek skladno s 3. členom vladne Uredbe o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vpliva na okolje. V predhodnem postopku bo MOP - ARSO ugotovil, ali je treba izdelati poročilo o vplivih na okolje ter pridobiti okoljevarstveno soglasje. Po pridobljenih vseh manjkajočih soglasjih in zemljiščih bo možno vložiti vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja,« odgovarjajo na Darsu.

Zapletlo naj bi se na ARSO, ki zahteva izvedbo presoje vplivov na okolje, čeprav je bilo okoljevarstveno soglasje že izdano leta 2011, a je po petih letih poteklo.

Kot je povedal vodiški župan Aco Franc Šuštar, so po sestanku, ki je nedavno potekal na Arsu, kjer so bili prisotni predstavniki Darsa, direkcije za ceste in soglasodajalci, določili 30-dnevni rok, v katerem bodo poskusili poiskati najboljšo rešitev. Podobno tudi na Darsu pravijo, da si različni resorji prizadevajo za čimprejšnjo pridobitev gradbenega dovoljenja. »Upam, da bo pristojnim institucijam v tem času uspelo najti pot za vložitev gradbenega dovoljenja. V primeru, da bi bila potrebna presoja vplivov na okolje, se bojim, da obvoznice v Vodicah ne bomo videli še vsaj naslednjih tri do pet let,« se najhujšega boji vodiški župan.

Če bi prišlo do takšne zamude, pa se v Vodicah bojijo tudi tega, kaj bi se zgodilo s finančnimi sredstvi, ki so za zdaj še zagotovljena tudi s šestletnim operativnim načrtom vlaganj v promet in poslovnim načrtom Darsa.

Predstavnik civilne iniciative, ki je pred dvema letoma organizirala proteste, in občinski svetnik Branko Bogovič ne verjame, da bo pristojnim v tridesetih dneh uspelo najti rešitev, saj, kot pravi, prej več let nihče ni nič naredil za podaljšanje okoljevarstvenega dovoljenja. Opozarja, da je kvaliteta življenja občanov vse slabša. Skozi Vodice namreč vsak dan pelje več kot 10 tisoč osebnih in 1700 tovornih vozil, promet pa se še povečuje.

»Situacija v Vodicah je iz dneva v dan bolj nevzdržna, predvsem zaradi bližnje industrijske cone v Žejah pri Komendi, katere gradnja se zaključuje. Industrjska cona Komenda je največja industrijska cona v Sloveniji in je bila zgrajena, kot vsi vemo, brez ustrezne povezovalne ceste na avtocesto,« je povedal Bogovič, ki skupaj z ostalimi občinskimi svetniki ugotavlja, da se zaradi elektronskega cestninjenja povečuje promet tudi na vseh preostalih prometnicah v občini, ne le na Kamniški cesti v Vodicah.

V civilni iniciativi so zaradi prelomljene obljube države že pozvali k novim protestom. Branko Bogovič pa je v torek na seji občinskega sveta predlagal tudi večji angažma Občine Vodice.

Svetniki so tako na Bogovičevo pobudo soglasno sprejeli sklep, da naj občina v okviru evropskega tedna mobilnosti, ki bo potekal od 16. do 22 septembra, izvede protestni shod, s katerim bodo opozorili na nevzdržne prometne razmere v občini, in v primeru, da zahteve ne bodo uslišane, organizira še dodatne shode. Ustanovili so tudi skupino, ki bo vodila aktivnosti glede nadaljnjih shodov.

Oddajte svoj komentar

Kranj -2°

megla
vlažnost: 97 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

-2/7

četrtek

-2/7

petek

-6/7

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 26. januar 2024

Telovadba, ustvarjalna delavnica, zdrave navade ...

GLEDALIŠČE / Predoslje, 26. januar 2024

Komedija zmešnjav

IZLETI / Šenčur, 27. januar 2024

S cvičkom med vinogradi

GLEDALIŠČE / Slovenski Javornik, 27. januar 2024

Jutri začnem

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

 

 
 

 

 
 
 

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..

V Dražgošah poziv k miru / 14:02, 23. januar

Ne podpiram ne komonistov ne domobrancev, je pa vedno bolj jasno, da so že takrat za vsem stali židje..
Moše Pijade, Kardelj, Rupnik itd..

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 13:54, 23. januar

Dežman, podatki o priseljevanju po obdobjiih so dostopni na spletu, javno!
Sicer pa ja, reakcija tipičnega SDS betonerja..Šiptar nikoli nič kriv ker, kOmOnisti, mediji, Srbi, Kučan..

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...

V Dražgošah poziv k miru / 10:14, 22. januar

1. Okupacoija je pravno stanje na kakem ozemlju, ki ga je tuja država, navadno z bojem, spravila pod svojo oblast"(Fran) Oktobra 1940 v Zagr...

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.