Donava na Hrvaškem

V zadnjem delu kolesarjenja smo se vozili po Hrvaški. Ne da bi hoteli, se opazi razlika s Srbijo in Madžarsko. Na Hrvaškem so postavljene table za kolesarske poti, vinske ceste, kulturne in naravne znamenitosti. Urejena so postajališča za kolesarje. To pač prinese višji standard. Ta dan smo se vozili praktično povsem po naravi, skoraj ni bilo vasi. Med samimi mokrišči, kjer je za avte celo prepovedan promet, naletimo na objekt Zlatna Greda. Projekt, ki ga je financirala EU, hiša v naravi za namene poučevanja mladih, druženje za starejše, glamping, adrenalinski park. Pridejo gostje, družine z otroki, šolarji, starejši. In tako od mokrišč ali zaščitene narave tudi lahko živiš. Seveda je dvorezen meč, ko neko naravno območje reklamiraš. Vedenje ljudi in njihovo ravnanje je treba usmerjati, nadzirati, sicer običajno vse pokvarijo in uničijo. Na Hrvaškem so taki projekti že v rabi, v Srbiji še ne. Celotna kolesarska pot tega dne je bila v območju naravnega parka Kopački rit. Zopet mokrišče, kjer je voda v veliki poplavi ustvarila jezero in poseben rezervat zlasti za ptice in dvoživke. Tu se srečujeta mokrišči dveh rek, bližnje Drave in Donave. Osrednji informacijski center parka je v kraju Kopačevo, kar pa je že območje Osijeka. Torej je vse skupaj zelo blizu in povezano s povsem neprometnimi cestami, ki so raj za kolesarje. Po mokriščih na hrvaški strani vodi posebna kolesarska pot, ki so jo poimenovali Panonska pot miru. Informacijski center je urejen v stilu trstičja in panonske arhitekture. Lahko se pelješ s turistično ladjo in avtobusom, ki je prav takšen kot na Brionih. Torej je vse zelo lepo urejeno, table in informacije na vsakem koraku, sprehajalne poti, kavarne, trgovine, prospekti, filmi. Vse je tako, kot mora biti, človek pa rad vidi drugačnost. Celotno območje, po katerem smo se vozili štiri dni, je narodnostno mešano. V Vojvodini še danes beležijo 36 različnih narodnosti, prav tako v okolici Osijeka. Zdi se, da tedaj nacionalnost ne pride tako do izraza. Gospodarsko najmočnejša narodnost na tem območju so bili v preteklosti Madžari in njihov vpliv se vidi še danes. Vsi govorijo madžarsko, gosti z najdebelejšimi denarnicami so Madžari, in ko gre za posel, nacionalnost ni pomembna. Vpliv Madžarske se vidi v kuhinji. Lokalna gostilna je čarda, tako na Hrvaškem in v Srbiji, najpogostejša jed pa je ribji golaž in paprikaš, kar je madžarska jed. Bila je nedelja in čarda na Hrvaškem je bila polno zasedena. Domačini iz vseh treh držav so prišli na nedeljsko kosilo, prišle so družine in tudi starejši. Ko imajo upokojenci toliko denarja, da si lahko privoščijo nedeljsko kosilo v gostilni, je to znak, da je njihov standard boljši. Tako smo zaključili svoje kolesarjenje po Vojvodini. Ljudje so različnih narodnosti, vasi in kolesarske poti so različno urejene, denar je drugačen, drugačna carina, policija ..., reka pa je ista. Teče brez potnega lista, ljudem omogoča življenje ali jim dela preglavice …

Oddaj svoj komentar

Kranj 12°

pretežno jasno
vlažnost: 81 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

7/26

sobota

6/28

nedelja

9/24

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

GLASBA / Kranj, 13. april 2024

Večerna pesem

GLEDALIŠČE / Visoko, 13. april 2024

Na Visokem Emigranta

GLEDALIŠČE / Kokrica, 13. april 2024

Dopoldne za otroke, zvečer za odrasle

OBVESTILA / Šenčur, 13. april 2024

Občni zbor TD Šenčur

PRIREDITVE / Naklo, 13. april 2024

Folklorni večer

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...