Občina Žirovnica je direkciji za infrastrukturo že predlagala, naj zagotovi zunajnivojsko križanje regionalne ceste in železniške proge v Žirovnici. / Foto: Gorazd Kavčič

Posodobitev gorenjske železniške proge

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice, s katero bodo zagotovili njeno večjo zmogljivost in varnost, bo predvidoma stekla oktobra prihodnje leto. Zgradili bodo tudi več cestnih podvozov.

Nadgradnja bo potekala na odsekih železniške proge Kranj–Lesce Bled in Lesce Bled–Jesenice s progovnim kabliranjem na odseku Ljubljana–Jesenice, z ureditvijo postajališč in izvedbo protihrupnih ukrepov.

Žirovnica – Občina Žirovnica si prizadeva, da bi v okviru napovedane nadgradnje železniške proge Ljubljana–Jesenice, ki bo predvidoma stekla prihodnjo jesen, v podvoz preuredili tudi glavno nivojsko križanje v Žirovnici.

»Že več let je naša velika želja, da se glavni prehod čez železniško progo v Žirovnici preuredi v podvoz. Gre namreč za regionalno cesto, glavno vstopno točko v našo občino, zato bi bila investicija v podvoz nujna z vidika varnosti in pretočnosti,« je razložil žirovniški župan Leopold Pogačar, ki je omenjeno investicijo že predlagal na enem od usklajevalnih sestankov z direkcijo za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami. Hkrati so pristojne seznanili tudi z željo občine po postavitvi protihrupne zaščite na območ­ju železniške postaje v Žirovnici.

Na direkciji za infrastrukturo so pred dnevi pojasnili, da je trenutno v usklajevanju projektna naloga za izdelavo idejne zasnove za pridobitev projektnih in drugih pogojev za izgradnjo cestnega podvoza v Žirovnici.

Žirovniški župan pravi, da za zdaj še nimajo nobenih zagotovil, ali se bo omenjena investicija izvedla ali ne. »Stroški bi bili sicer visoki, a glede na to, koliko sredstev je zagotovljenih za celoten projekt, menimo, da izgradnja podvoza v Žirovnici vendarle ne bi smela predstavljati prevelikega zalogaja,« je ocenil.

Ob tem je Pogačar še opozoril, da je trenutna ureditev nivojskega križanja v Žirovnici le začasna. »Že pred desetimi leti, ko smo dosegli, da je zdajšnja ureditev prehoda le začasna, sem napovedal, da bo ta začasnost trajala vsaj dvajset let in res je minilo že deset let,« je povedal žirovniški župan.

Na direkciji za infrastrukturo so razložili, da je začetek nadgradnje gorenjske železniške proge predviden oktobra 2020, konec pa v prvi polovici 2022, kar je pogojeno tudi z zaporami proge in z zagotovljenimi sredstvi v proračunih za leti 2020 in 2021, ki sta pravkar v pripravi. Predvidena je nadgradnja glavne železniške proge na odsekih Kranj?Lesce Bled in Lesce Bled–Jesenice s progovnim kabliranjem na odseku Ljubljana?Jesenice, z ureditvijo postajališč in izvedbo protihrupnih ukrepov. Projektantski predračun pred revizijo projektne dokumentacije znaša 113,35 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Dela na javni železniški infrastrukturi bo financirala direkcija, občine pa bodo predvidoma financirale predvsem priključne ceste na nove izvennivojske objekte.

Do zdaj je sicer že dogovorjeno, da se v okviru nadgradnje železniške proge, ki bo približno pol leta zaprta, trije nivojski prehodi na območju občine Žirovnica, označeni le z Andrejevim križem, ukinejo, na območju Sela in Vrbe pa bodo zgradili nova podvoza. »Za zdaj še nimamo projektantske ocene, s kakšnimi sredstvi bo pri investiciji sodelovala občina, a ne pričakujemo velikega zneska, morda okoli 50 tisoč evrov. V vsakem primeru bomo potrebna sredstva zagotovili v občinskem proračunu, saj do tako velikih projektov na železniški infrastrukturi pride le vsakih petdeset let, zato tega vlaka ne smemo zamuditi,« je še povedal žirovniški župan.

Da gre za največji poseg na gorenjski železniški progi v zadnje pol stoletja, se zavedajo tudi v Radovljici, kjer bosta po besedah župana Cirila Globočnika največji pridobitvi nov podvoz za ves promet v Lescah na območju nekdanje Verige in podhod za pešce ter kolesarje na železniški postaji v Radovljici. Predvidena je rekonstrukcija železniškega nadvoza v Radovljici, v Podnartu in Zalošah pa ukinitev treh nivojskih prehodov, označenih samo s prometnim znakom Andrejev križ, z izgradnjo cestnih podvozov. Občina Radovljica bo investirala predvsem v odkupe zemljišče in ureditev priključkov, za kar imajo v občinskih proračunih že pripravljenih pol milijona evrov.

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice, zgrajene že leta 1870, s katero bodo zagotovili večjo zmogljivost in varnost, bo potekala v več fazah. Ocenjena investicijska vrednost celovitega projekta po ocenjenih možnostih znaša med 377,71 milijona in 413,54 milijona evrov, trajanje pa po treh od štirih možnosti do vključno leta 2025, so novembra lani sporočili z vlade.

Oddajte svoj komentar

Kranj 6°

oblačno
vlažnost: 96 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

6/10

torek

8/13

sreda

6/10

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

PRIREDITVE / Kranj, 12. november 2019

Martinovanje 2019

RAZSTAVE / Radovljica, 12. november 2019

Ohranimo risa

PRIREDITVE / Gorenjska, 12. november 2019

Medgeneracijske dejavnosti

PRIREDITVE / Jesenice, 12. november 2019

Za otroke

PRIREDITVE / Naklo, 12. november 2019

Karavanke in Kamniško-Savinjske Alpe nekoč in danes

OBVESTILA / Gorenjska, 13. november 2019

Brezplačno merjenje glukoze

PRIREDITVE / Jesenice, 13. november 2019

Za otroke

IZLETI / Kranj, 14. november 2019

Po poti oslovega hrbta

 

 
 

 

 
 
 

Načelno so za sežigalnico / 15:42, 11. november

Res je primerna lokacija. Še toplovod potegnejo do Radolce pa je civilzacija prišla na Gorenjsko.

Načelno so za sežigalnico / 14:39, 11. november

Kje so bli pa Gorjanci, Blejci in Bohinjci? Separacija u Radolc je naprodaj! Je morda tu primeren prostor za moderno sežigalnico ?

O Triglavskih jezerih spet v Radovljici / 20:30, 10. november

Če so vrnili Pokljuko, ne vem zakaj sedaj čarajo z ostalim javnim dobrom. Na koncu bomo mastno plačali ravnanje rdečih kmerov v Radovljici. ...

O Triglavskih jezerih spet v Radovljici / 19:03, 10. november

Ena največjih napak naše države pri denacionalizaciji je prevelika radodarnost in 100% vračanje zemljišč in gozdov RKC-ju. Ta zemljišča RKC ...

O Triglavskih jezerih spet v Radovljici / 15:51, 10. november

Alias Primož, oba z Mahničem sta mal mahnena.

O Triglavskih jezerih spet v Radovljici / 10:57, 10. november

Kdaj smo se začeli Slovenci sovražno ločevati med seboj?
In čemu?

Razkol je pri nas začela Rimskokatoliška cerkev, ideološko utemeljil pa ga je dr. Anton Mahnič.

O Triglavskih jezerih spet v Radovljici / 22:25, 9. november

Končno se je le negdo postavil po robu Cerkvi? Zakaj se nobeden ne vpraša če je bilo to crrkveno ? Odkod je to dobila cerkev? Če je bil las...