Prepadni vrh Piz Duleda / Foto: Jelena Justin

Prepaden vrh

Piz Duleda (2909 m n. m.) – Treking vrh v Dolomitih. Prepaden vrh s kopico nametanih skal ponudi čudovit razgled v osrčje skupine Sella in Odlo-Puez.

Če je vrh višji kot Triglav in da je še lažje dostopen, je to zagotovo mikavno za nekoga, ki ni vešč zahtevnejših vzponov. Piz Duleda v samem osrčju Dolomitov je že eden takšnih. S svojimi 2909 metri nadmorske višine lahko marsikomu predstavlja življenjski višinski rekord.

Izhodišče vzpona je vasica St. Cristina v Val Gardeni. Pot do izhodišča je dolga, a za Gorenjce najkrajša, če se po avtocesti zapeljemo skozi predor Karavanke, od tam nadaljujemo proti Špitalu ob Dravi, kjer zavijemo levo proti Lienzu. V Lienzu sledimo oznakam za Sillian, kjer smo že v Italiji, nato pa v Brunicku nadaljujemo proti Corvari. Sledi vzpon na prelaz Gardena, od koder se spustimo do Val Gardene in vasice St. Cristina, kjer parkiramo na spodnji postaji gondole, ki pelje na Col Raiser. Ne nazadnje si pot lahko skrajšamo z gondolo in vzpon začnemo na Col Raiserju. Prejšnji teden sem predlagala, da prespimo v koči Regensburger, torej lahko začnemo od tam. Po želji!

Z zgornje postaje kabinske žičnice se usmerimo na pot št. 4, ki bo izgubljala višino in nas pripeljala do koče Regensburger/Firenze, 2037 m n. m. Pri koči zavijemo na pot 2-3. Malce izgubimo višino, nato pa se strmo povzpnemo do travnate krnice, kjer zavijemo desno in se začnemo vzpenjati proti sedlu, ki ga vidimo nad seboj. Kmalu dosežemo razpotje: leva pot št. 3 gre na škrbino Roa, mi pa zavije desno po poti št. 2 in se povzpnemo na škrbino Forces de Siëles. Tik pod vrhom je vzpon po zagruščeni, a dobro utrjeni poti precej strm. Na škrbini zavijemo levo. Sledita dva detajla, ki sta zavarovana, a jeklenica predstavlja zgolj »ograjico«, za katero se lahko primemo. Pot je sicer dovolj široka. Hodimo po t. i. Alta Via Dolomiti. Ko se jeklenice končajo, se kot po pomolu sprehodimo do stolpičev, ki smo jih videli pred seboj. Čudimo se lahko umetniški žilici Matere Narave, ki je oblikovala te skalne gmote. Sledi še nekaj metrov jeklenice, nato pa se spustimo do razpotja poti. Naprej gre pot proti koči Puez, mi pa zavijemo levo na pot št. 3b, ki se strmo povzpne na greben nad nami. Ko smo na grebenu, se po kraškem svetu, mimo velikih možicev, sprehodimo do škrbine Nives. Do vrha Piz Duleda nas čaka še pol ure. Vzpon je speljan zelo prijazno, v okljukih. Pot je gruščasta, a dobro utrjena. Pot preči v desno in se nato usmeri levo ter povzpne po vršnem grebenu. Tukaj je potrebno nekaj pozornosti, saj hodimo po ogromnih skalnih skladih, ki so ponekod malce izpostavljeni.

Vrh, kjer je križ, nas nagradi z lepim razgledom na pogorje Sella, kjer dominira Piz Boe, vidita se tudi Pisciadu in Piz de Lech. Pokažejo se tudi špice Odlo s Sas Rigaisom in Furchetto. Če je vreme lepo, se vidijo tudi Tre croci, Lavarella, Lagazoiu, Averau, Tofane, Pelmo, Civetta, kanček Marmolade. Res je vrh, ki navduši.

Z vrha sestopimo po poti vzpona. Previdno predvsem pod vrhom in do škrbine Nives, saj je pot precej zagruščena. Lahko bi sestopili tudi s škrbine Nives, po poti 3a do škrbine Roa, a je ta del poti še zahtevnejši, zato sestop odsvetujem.

S škrbine Nives nadaljujemo sestop v smeri vzpona. Previdnost je potrebna pred sestopom v škrbino Forces de Siëles, kjer zavijemo desno in se spustimo do koče Regensburger ali pa povsem v dolino.

Trajanje: 6 ur

PREDAVANJA / Naklo, 6. februar 2024

Potopisno predavanje: Libanon

PREDAVANJA / Kranj, 7. februar 2024

O varnosti in zdravju pri delu

PRIREDITVE / Šenčur, 7. februar 2024

Ljubezen je ključ

PRIREDITVE / Adergas, 7. februar 2024

Vse generalove skrivnosti

PRIREDITVE / Preddvor, 7. februar 2024

Ljubezen – smisel našega obstoja

RAZSTAVE / Breznica, 7. februar 2024

Slikarska razstava in pesniški večer

Ministrica Švarc Pipan (še) ne razmišlja o odstopu / 16:42, 3. februar

Noro, kakšna tolpa kriminalcev trenutno vlada SLO !!

Evropska sredstva unovčena / 09:11, 3. februar

Gradi se kolesarska povezava Obrne-Boh.Bistrica. Do Bleda se ne gradi nič. Razdalja Obrne-Bled je 8km. Na tej razdalji je že zgrajena kolesa...

V Šenčurju poklon štiridesetim talcem / 21:59, 1. februar

"Vstaja se je končala z znamenito dražgoško bitko, ki je pokazala, da Nemci niso nepremagljivi,«Kdo bo učencem razložil nemško nepremagljivo...

Ljudske obveznice v začetku februarja / 14:31, 27. januar

Spomnil bi na ukradene izničene obveznice in delnice za časa vlade Alenke Bratušek. To je blo čist ajnfoh, po sistemu dons maš, jutr pa te n...

Predstavili največje projekte / 08:40, 26. januar

O širitvi OŠ Antone Janše še vedno nič. Pozabljeni od občine in sveta. Prejšnje in sedanje vodstvo OŠ ni sposobno zlobirati prepotrebno širitev šole.

Največ kršitev v Mavčičah / 07:57, 24. januar

Merilno mesto v Stražišču (Škofjeloška) je namenjeno le in zgolj inkasantstvu. Lokalna skupnost si že leta prizadeva za ureditev krožišča na...

Volk v dolini Kokre / 14:09, 23. januar

V gozdu oz. divjini je volk avtohtona vrsta, koza ali ovca pač ne..